איזה דגם מנוע של scorpion יתאים להחליף את המנוע המקורי (650L) ב Trex 600ESP ?
בשלב זה אני מדבר על מנוע בלבד, הכוונה להשאר עם הבקר המקורי (RCE-BL100G 100A).
תודה
אורי
Printable View
איזה דגם מנוע של scorpion יתאים להחליף את המנוע המקורי (650L) ב Trex 600ESP ?
בשלב זה אני מדבר על מנוע בלבד, הכוונה להשאר עם הבקר המקורי (RCE-BL100G 100A).
תודה
אורי
הי אורי
לי הייתה אותה ההתלבטות לפני חצי שנה שעברתי לסקורפיון...
המנוע שאתה צריך הוא הנל:
http://www.scorpionsystem.com/catalo...25-1100-12n8p/
עם פיניון 16
בהצלחה
אסף
יש לי מנוע מצויין 4000KV מהסיני , סה"כ 17 דולר
אם תרצה אני יביא לך :D
הי אורי
ה1100KV מספיק יפה ל6 תאים, ותאמין לי פיניון 16 הוא הטוב ביותר....אם תלך למטה או למטה תאבד מהנצילות וכמובן שתקבל רעידות זנב עקב מהירות ראש נמוכה.
החלפתי מנוע מהסיבה שהוא מתחמם כמו אצלך מה שיכול לגרום וכבר קרו מקרים של שריפת מנוע באוויר....לא נעים.
בנוגע לנצילות של הסוללות, הסטאפ של סוקרפיון פשוט נשאר קר!! מה כן....המנוע פחות זולל לאורך זמן לעומת ה ALIGN אבל צורך הרבה זרם בפתיחות מנוע.. ככה שמבחינת זמן טיסה - אותו הדבר בערך בתוספת היתרון של סטאפ קר
אני עברתי להשתמש בבקר CASTLE 85HV
אתה מוזמן לתאם איתי ולראות איך הוא עובד ב LIVE
052-6026583
אגב אם אני לא טועה אתה מהצפון.....מחר אני בזיכרון יעקוב
היי אורי,
מצטרף להמלצה של אסף, הוא בדק טוב את הנושא של סקורפיון עם 6 תאים במסוק הזה.
שידרוג זול יחסית עבור תוספת בביצועים, אם אינך מעוניין להשקיע במנועי 6 תאים יקרים או בסטאפ שונה.
מה שכן, קח בחשבון שעלייך לחתוך מעט בפריים של המסוק על מנת להכניס את המנוע הספציפי, כך אני ואסף עשינו.
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
מהיכרות עם המסוק, ובדיקה קלה של מה קורה אצל חברינו בגולה - הבחור צודק!
להזמין? ;)
להלן תמונה
בנוגע לבקר... אני משתמש בבקר CASTLE 85 שמגיע גם לפיקים של 125A, את הסוגיה של בקר הALIGN צריך לבדוק
1. אין בעיה לעבוד עם הבקר המקורי.
2. ראה את התמונה של אסף, זהו אמנם 600 רגיל ולא ESP אך זה פחות או יותר החיתוך שנדרש.
תוכל לראות בקישור המצורף שלדה המיודעת לESP ולמנועים גדולים יותר ולהבין את כמות החיתוך.
http://www.readyheli.com/Custom_Heli...p/chp-t621.htm
אסף ורועי תודה רבה !
נראה לי קצת מפחיד החיתוך הזה בפריים,
אני מאוד מרוצה מהמנוע המקורי של ALIGN ה 650L הוא חזק, יעיל, מגיב יפה ועובד מצויין (ליאור בר עמי יעיד).
רק שההתחממות שלו די מפחידה אותי וזו הסיבה שאני פוזל לכיוון הסקורפיון.
לא מבין למה הוא מתחמם ככה (אחרי טיסה של 6 דקות ב Idle לא אגרסיבי מדי) אי אפשר לגעת בו ליותר משניה.
סט-אפ של הפיצ'ים נבדק (11+ 11- ב Idle ו -4 +5 +11 בNormal).
בנוסף גם בדקתי את המאש (המרחק בין הפניון לגיר) וגם הוא בסדר.
המנוע פשוט עובד נורא חם ואני מפחד לשרוף אותו באוויר :eek:
אורי
זהו אופן הפעולה שלהם, מנועי ALIGN לא נודעו אף פעם בנצילות מדהימה.
לא שמעתי על איזה כשל מיוחד במנועים האלו (הכוונה ל-650L החדש).
בנוגע לעניין החיתוך, מדובר על כ-20 דקות עבודה עם דרמל.
ישנם מנועים שמתאימים ללא חיתוך אך אלו המנועים היקרים יותר.
ניסית את הפיניון של 14 שיניים
יורד עם טמפרטורה חמה אבל לא רותחת אחרי 6 דקות של טיסה ב IDLE , מעט "רך" בתחושות הטיסה אבל עדיין די עוצמתי.
לדעתי - למי שלא "חובט" במסוק ב 3D עצבני 14T נראה לי מספיק - אני לא החלפתי ל 15 שיניים כדי לא לאמץ מידי את הסוללות (ZIPPY 5000 6S) , יש לי בסה"כ 5 הטסות של המסוק כך שהרושם הוא ראשוני בלבד אבל כולל כבר גלגולים ופליפים לרוב.
אני הרבה יותר מוטרד מהעובדה שיש הרבה בקרים של ESP שנשרפים , מצאתי אותם כשחיפשתי מדוע הבקר שלי מגמגם לפעמים בשלב פתיחת הכוח הראשונה (SOFT START) , ויש האומרים שזהו סממן המבסר רעות להמשך...
הזמנתי על כל צרה CC85HV ...
אביב תודה.
אני אנסה את הפניון 14, זה באמת אמור לשפר את נושא ההתחממות אבל לא נראה לי שיותר מדי.
בנוגע לבקר שלך, האם בדקת את ה SetUp שלו ? האם זה הבקר המקורי של ה ESP ?
דווקא קראתי הרבה ביקורות טובות על הבקר הזה.
כמה זמן מחזיקות לך סוללות ה Zippy ? , אני רוצה להזמין אחת לבדיקה היא עולה שליש מהסוללות שלי (Lightning Power ו Evo).
אורי
היום ניסיתי את שני הפיניונים , ה 14 טס בסדר, מעט "רך" בתגובות. הניסוי של ה 15 היה קצר: 3 דקות שהסתיימו בנפילת כוח באויר פוף של עשן מהבקר ואוטורוטציה לנחיתה בשארית הסיבובים ללא נזק נוסף.
טמפרטורת המנוע עם ה 15 לאחר 3 דקות ב IDLE של 100 85 100 הייתה לדעתי בלתי ניסבלת לדעתי לא יחזיק מעמד זמן רב. עם ה 14 המצב משמעותית טוב יותר גם אחרי 6 דקות .
מסקנות:
1. לא סתם ההוראות ממליצות על ה 14.
2. הבקרים של ALIGN הם לא משהו, להלן הקישורים בנושא מ HELIFREAK:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=122867
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=135747
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=121987
3. ALIGN הרבה יותר טובים במכניקה מאלקטרוניקה ( גם הסרבואים של ה 250 נוטים לעלות בעשן)
4. התחביב הזה הוא בור ללא תחתית...
תודה אביב.
היום סיימתי להטיס ב 08:30 (מזל שיש לי רק 3 סוללות) :)
המנוע היה חם מאאאאוד !
הרגשתי שעוד טיסה אחת אני שורף את המסוק באוויר.
השבוע אחליף את הפניון ל 14 שיניים ואנסה "לשרוד" את הקייץ.
אורי
בדוק את זה, אחלה דילים ומדובר על סוללות מוכרות מיצרן איכותי.
http://www.aircraft-world.com/shopdi...verStock+Items
הפתעה,
ניתוח לאחר המוות מצא חדשות טובות : לבקר שלום
וחדשות רעות : המנוע הוא זה שעלה בעשן השמיימה...
כל הסלילים מפוייחים , חוטי הכניסה שרופים ודבוקים אחד לשני והמנוע משמיע רעשי גריסה של חוטים כאשר הוא מסתובב
בקיצור - לא לעבור 14 שיניים עם הסטאפ המקורי...
ואני צריך להחליף את המנוע...
רועי
התכוונת ל 4350 ב 88$ או ל 4500 ב 121$
ב 4350 אני לא אקבל יותר מ 5 דקות אויר לא ?
יפה אביב
נחיתה מעולה בהתאם לנסיבות
נכון....ה15 גרם לשריפה של המנוע שלו
היי אביב,
זה הדגם המומלץ ל-6 תאים:
http://www.scorpionsystem.com/catalo...25-1100-12n8p/
1. לדגם הזה יש את ה-KV הקרוב ביותר למנוע המקורי, כמו שאסף כתב, צריך פיניון 16.
2. סדרת ה-4035 הם מנועים גדולים וכבדים יותר למסוקים גדולים, מעבר לכך שהם גם בעלי KV נמוך ולא יתאימו ל-6 תאים (אין פיניון מתאים מבחינת מספר שיניים).
3. דגם ה-1100KV יתאים בהמשך גם ל-8 תאים אם רוצים לשנות.
אהלן
שאלתי לגבי שתי סוללות של היפריון במכירת החיסול של aircraft world
תודה לגבי ההבהרה עם המנוע.
רועי,
האם ניתן לחתוך בשילדה כאשר המסוק מורכב?
או שיש צורך לפרק את כל המסוק לחתוך ואז להריכב את הכל מחדש?
להחליף את הפריים לפריים שציינת זה הפתרון הכי טוב אבל גם דורש פירוק שלם של כל המסוק.
הרבה מאוד עבודה.
אולי לחתוך זה פתרון לא רע רק שאם הוא גם דורש פירוק אולי כדאי לקחת את השילדה המשודרגת.
אם לא המנוע הזה איזה מנוע יתאים ל- ESP שיעשה את העבודה עם 6 תאים וגם בהמשך עם 8 תאים?
תודה מראש,
דורון ריבניק.
היי דורון
אין בעיה לחתוך את הפריימים כאשר המסוק מורכב....ככה אני עשיתי וככה גם רועי
בעזרת דרמל ודיסק יהלום אתה חותך אותו יופי ואז משייף קלות את הפריים כדי שלא יהיה חד כמו סכין.
ומה עושים עם כל הגראדים שעפים בזמן החיתוך?
לא קצת מסוכן?
קצת מפחיד אותי לעשות את החיתוך הזה בשילדה למרות שראיתי את החיתוך של רועי פשוט יצא פצצה!
איזה מנועים יכולים להיכנס בשילדה הצרה הזו בלי לחתוך אותה?
דורון.
דורון.
עם איזה פניון אתה מטיס ?
כמה הוא מתחמם ?
מה אופי ההטסה שלך ?
תודה
אורי
אני מטיס עם 15
כמה הוא מתחמם?! מתחמם לא מעט לדעתי משהו כמו- 60-70 מעלות.
נוגעים בו אבל אפשר להשאיר את הידיים כמה שניות.
אני מטיס יחסית רגוע אבל הרבה ב- היידל.
אני גם לא מטיס יותר מ- 5 דקות.
כמה זמן טיסה יש לך עם המסוק?
אני לא ממש בדקתי את זמן הטיסה מדוד על השנייה אחרי 5 דקות אני מנחית כדי לא לקרוע את הסוללה.
דורון ריבניק.
גם אני מטיס עם 15T באיידל של 100% רצוף. עד כה לא הרגשתי חום רב מידי במנוע. מטיס 6 דקות ב 5000mah שלוקח כ 80% מהסוללה (או 5 דקות ב 4500).
בטיסות הבאות בהחלט אשים לב לחום המנוע- מפחיד לחשוב שיש סיכוי שהמנוע ישרף.
אצלי הטיימר על 6.5 דקות,
מתוכם מטיס כ 5.5 ב Idle עם ארובטיקה בסיסית, (לופים, רולים, פירואטים ופליפים).
מרוקן את הסוללה למצב של בערך 3.8 - 3.75 לתא, וטוען כ 3,000 - 3,200 מילי-אמפר.
הסוללות : שניים של Lightning Power ואחת של Evo.
אחרי טיסה כזו...המנוע ***חחם.
אי אפשר לגעת בו ליותר מחצי שניה.
זהו פרקתי אותו מהמסוק ואני מחליף פניון ל 14.
אורי
ניתן לחתוך את הפריים כשהמסוק מורכב, צריך לכסות אותו טוב טוב כדי שהאבק מהקרבון לא ייכנס לכל מקום וכמובן שצריך לעבוד בהתאם (שמתי כיסוי לאף ומשקפי מגן).
כדי שמנוע יתאים ל-6 תאים ול-8 תאים, צריך מנוע באיזור 900-1100KV.
כך יש מספיק תחום על מנת למצוא את הפיניון המתאים, פחות מ-900KV יהיה בעייתי כיוון שאין פיניון בעל מספר שיניים גבוה מתאים ב-6 תאים (אין יותר מ-20 שיניים,מודול 0.7, ציר 5מ"מ).
במידה והוא יהיה מעל 1100KV עם 8 תאים תהיה בעייה למצוא פיניון מתאים גם (אין פחות מ-10 שיניים, מודול 0.7, ציר 5).
יש כמה מנועים שמתאימים פיזית ללא חיתוך,לרוב מנועים גרמניים יקרים, 200 דולר ומעלה)
KONTRONIK מסדרת ה-TANGO
Plettenberg מסדרת ה-ORBIT
וכל מנוע אחר כל עוד הקוטר שלו אינו יותר מ-46 מ"מ.
אחרי הדיון הנ"ל הייתי חייב לבדוק אם המנוע מתחמם יתר על המידה. "טפו טפו", אחרי 3 סוללות רצופות באידל אפ לא חשתי בחום רב מידי במנוע או בבקר. יתכן שיש משמעות ל"משינג" או לחום החיצוני - מן הסתם בעמק בית שאן חם בכמה מעלות מהמרכז.
האם מדובר ב 600ESP ?
האם זה המנוע המקורי (650L) ?
איזה בקר, האם המקורי ?
איזה סוללות ?
מה אופי ההטסה שלך ?
וכן למאש יש משמעות גדולה, הוא נבדק אצלי והוא נמצא תקין.
היום היה יום הרבה פחות חם מאתמול (אפשר לומר קריר אפילו),
אתמול בעמק בית שאן הטסנו ב 42 מעולת ואין ספק שיש לזה השפעה ישירה וגדולה מאוד על התחממות המנוע.
אורי
אני לא יודע.
אני גם סובל מבעיית חום במנוע אבל לא באופן אותו אורי ציין.
אני יכול לגעת במנוע אבל הוא חם מספיק שאחרי 5-7 שניות היד תהיה חמה בל לא רותחת.
אני גם חושב לקנות מנוע של סקורפיאון עבר הקיט הנוסף שיש לי בבית ולהשתמש בבקר המקורי.
האם מישהו ניסה את הסקורפיאון עם 8 תאים?
לא רק עם 6 תאים?
תודה לכולם,
דורון ריבניק.
אתם פשוט מטיס באזור פחות חם.
לא יעזור לטמפרטורת הסביבה השפעה גדולה מאוד.
באזור ת"א עומס החום כבד, אך זה נובע מלחות גבוה ולא דווקא מטמפרטורות גבוהות.
בעמק בית שאן יבש מאוד (15% לחות) אך הטמפרטורות גבוהות מאוד, בשיא החום (יולי אוגוסט) לפני שנה היה יום של 48 מעלות :eek:
בדרך כלל הטמפרטורה החיצונית פה בין 40 ל 44 מעלות ביוני עד אוקטובר !
בחורף...תענוג, אתם מוזמנים :)
אורי