הזריקה ב-1:05
רואים את ההבדל בזמן הטיפוס בינו לבין הד-2 המכאני שלי.
שמתי לב שלאט לאט מתחילים לצוץ ב-YouTube יותר ויותר סרטים מהאוויר של טיסנים חופשיים.
בזמנו כשאני העלתי את סרטון (ינואר) היו רק שני סרטונים.
הזריקה ב-1:05
רואים את ההבדל בזמן הטיפוס בינו לבין הד-2 המכאני שלי.
שמתי לב שלאט לאט מתחילים לצוץ ב-YouTube יותר ויותר סרטים מהאוויר של טיסנים חופשיים.
בזמנו כשאני העלתי את סרטון (ינואר) היו רק שני סרטונים.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
איכותי ביותר
אם אני לא טועה מדובר בטיסן אגלסטון
שכנראה נזרק לאיזור ה-90 מטר
בסרטון עשה 5 דקות, עדיין לא פלפ אבל בהחלט מרשים
נערך לאחרונה על ידי giladmark; 01-05-2010 בשעה 18:44:19.
אחלה מוזיקה
עוד סרטון מגניב שמצאתי -
הסרטון מתחיל בצילום מהאוויר על טיסן חשמלי, שטס מעל טיסני ד-2 בזמן פלייאוף.
ב-5:15 הצילום עובר לד-2 לכיוון הזנב - הזריקה מטורפת!! הוא מטפס ממש גבוה.
ב-9:25 שינו זווית לצילום אורך הכנף - תראו כמה שהכנף מתעגלת בזריקה - הדיהדרל יוצא קצת מהפריים.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
איפה הגה הכיוון?
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
אז מה באמת כיף בזה?
שאלה רצינית - היו לי בעבר ד-1 ו ד-2 ...
נערך לאחרונה על ידי guyst; 03-05-2010 בשעה 18:18:47.
בתור מטיס דאוני רדיו (בנוסף לחופשיים), אנסה להסביר את הגישה שלי לתחום החופשיים באמצעות אנאלוגיה לתחום הרובוטיקה -
למי שלא מכיר, כל שנה יש תחרות ארצית לתלמידי י"ב במגמת רובוטיקה, בה הם צריכים לבנות רובוט שיסע בתוך מבוך עם מכשולים, ימצא נר ויכבה אותו.
העניין הוא שהרובוט לא נשלט, אלא פועל באופן אוטומטי באמצעות חיישנים ותוכנה.
הרובוט שמצליח לכבות את הנר בזמן הקצר ביותר זוכה.
יש המון דברים שצריך לחשוב עליהם, כמו למשל שהרובוט יזכור אזורים במבוך שהוא עבר בהם כדי שלא יעבור בהם שוב וכך יחסוך זמן.
אז מה כיף בזה? הרבה יותר פשוט לבנות רובוט על שלט, להסיע אותו בעצמך ולכבות את הנר.
כל התכנון וההנדסה של הרובוט מראש כך שהוא לבד יצליח לעשות את זה - זה כל הכיף.
וכמובן, גם הצפיה ברובוט בעת ביצוע המשימה, והדובדבן שבקצפת - ההצלחה במשימה!
כנ"ל לגבי טיסנים חופשיים - הכיף במחלקה הוא לא ההטסה עצמה, אלא בכל ההכנות שנלוות אליה, ושבסופן הטיסן מצליח להיזרק כמו שצריך, לתפוס טרמיקה, והכי חשוב - לגרום לך לזכות בתחרות (שגם היא חלק גדול מההנאה בתחום).
הכיף בטיסנים חופשיים שונה מטיסני רדיו בגלל שהגישה שונה - טיסנאי חופשי, הוא טיסנאי שמתחרה בתחרויות. בעצם, לא סביר שתמצא מישהו שמטיס טיסן חופשי ולא הולך להתחרות איתו, בניגוד לטיסני רדיו.
טיסנים חופשיים לא מטיסים סתם כך בשביל הכיף - מטיסים אותם כדי לאזן ולהכין אותם לתחרות - שם הכיף האמיתי נמצא.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
אהבתי![]()
יש בזה משהו.
בתור ילד עשיתי זאת. בניתי במשך חודשים את ה-ד-1, התחרתי (אפילו הגעתי למקום 5 מתוך 120 כיוון שבמקצה האחרון הדאון הלך לו... וקיבלתי זמן מירבי...), אבל היום אני אוהב "להיות בשליטה".
תודה על ההסבר. תהיתי אם השתנה משהו בשנים האחרונות...
עוד כמה סרטונים שפורסמו לאחרונה (לא שלי):
מבט לכיוון הכנף. הזריקה ב-4:40
מבט מהחרטום קדימה. הזריקה ב-2:10
מבט לכיוון הזנב
נסיון זריקה ראשון (נכשל) 2:30. הוא זרק חלש מדי ולכן החוט לא התנתק והטיסן עשה לופ.
נסיון זריקה שני (מוצלח) 3:20
נערך לאחרונה על ידי Liav; 05-06-2010 בשעה 14:55:40.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube