כרגיל, אין כייף גדול יותר מפרי עמלך הממריא לשמיים ישר משולחן העבודה
עבודה של חצי שנה ו150 שעות עלתה היום לאויר בחיל ורעדה, טס מושלם, ונחת בשלום
כמובן שיש עוד כמה נגיעות קטנות, שיפור כיוונים וכו', אבל אי אפשר לתאר את העונג של הדבר הזה, מבחינתי שובר שיאי תענוג.
מה הייתה המטרה והמוטיבציה?
לייצר טיסן דאון זריז, מהיר, אירובטי וחזק מאד, והכל בתנאי בית, ללא שום אמצעי עזר טכנולוגי מלבד מה שיש לכל אחד בבית, בעלות נמוכה ככל האפשר (הגיע ל800 ש"ח כולל הכל)ובאיכות בנייה שתעמוד בסטנדרט של מתובנתים (התקרבתי לזה מאד).
איך בנוי הטיסן?
כנף פרופילים מצופים בלזה 1.0 מ"מ שלוטשו לאר הציפוי וחלק מהעובי הוסר, והכל צופה בפיברגלס 18 גרם עם סיבים אלכסוניים
גם המאזנות חלולות ובנויות כך.
הזנב בתצורת V עשוי מגוש בלזה ששוייף לפרופיל מדוייק וגם הוא צופה פיברגלס.
הגוף בנוי משני חלקים: קוקפיט ובום
הקוקפיט גולף מקלקר בצורה מדוייקת ביותר, כולל שפכטל איפה שצריך, ובקלקר הושתלו מראש תושבת המנוע (דיקט תעופתי) והתקן המכיל את אומי חיבור הכנפיים.
הכל צופה בשכבת פיברגלס, שוייף ולוטש לגימור מושלם, ואז נחתכו כל הפתחים הרלוונטיים כמו מכסה הסוללה וכו', ולאחר מכן הוסר מתוכו כל הקלקר , פשוט הוצא בפירורים.
הבום (החלק האחורי) עצמו עשוי מחכת קרבון חזקה ביותר ונרכש בחנות לציוד דייג, והודבק לקוקפיט תוך תומת לב רבה ביור למקבילות, לזוית ההתקפה, לדיוק הניצבות וכו' (אחד הקטעים היותר קשים בפרוייקט הזה)
לאחר סיום הבנייה הבסיסית, הכל עבר צביעה בצבע פלורסנטי כשהדגש היה אך ורק על נראות וזיהוי מצבים,והכל צופה בלכה דו קומפוננטית חזקה ביותר.
עבר היום טיסת מבחן מרשימה ביותר, הטיסן עונה על הציפיות בצורה מושלמת
הידיים רעדו בהמראה, אבל עד הנחיתה התרגלתי אליו, ונחת בשלום ובקלות אפילו ללא שימוש במדפים (ששכחתי לפתוח אותם מרוב התרגשות )
אחד הדברים שהיו הכי כיפיים זה שלא רק טיסן אחד כזה נבנה,יחד איתי בנה אותו גם שלום (מופיע בתמונות עם הטיסן שלו) ובקרוב גם הוא יטיס אותו. הבנייה יחד עם חבר לפרוייקט הוכיחה את עצמה מכל הבחינות, החל מהקטנת עלויות וכלה בתענוג גדול, ממליץ על זה מאד.
עריכה:
כשהעלתי את זה לכאן התבלגן סדר התמונות, לא מתחשק לי להילחם בזה, אז איתכם הסליחה, אני בטוח שתבינו גם בסדר הנ"ל