שלום,
ללא הגבלת תקציב, על איזה טראק הייתם ממליצים?
אני חוזר לתחביב הזה אחרי כמה שנים שהייתי בחוץ.
בעבר היה לי savage 25 וזה היה רכב לא רע בכלל.
אני רואה שהיום הרבה עברו לחשמלי.
בעוד כמה שבועות אני אהיה בארה"ב. שווה להביא רכב משם?
תודה.
שלום,
ללא הגבלת תקציב, על איזה טראק הייתם ממליצים?
אני חוזר לתחביב הזה אחרי כמה שנים שהייתי בחוץ.
בעבר היה לי savage 25 וזה היה רכב לא רע בכלל.
אני רואה שהיום הרבה עברו לחשמלי.
בעוד כמה שבועות אני אהיה בארה"ב. שווה להביא רכב משם?
תודה.
בטראק אתה מתכוון לסטדום טראק? רכב 1/10 2X4? כי זה לא רכב שהייתי ממליץ עליו... במיוחד כשתקציב גבוהה (כמה גבוהה? כי אפשר להגיע גם לרכבים ב9000 שקל)
תקרא בנעוץ על מבחר הקטגוריות ותגיד למה אתה מתחבר.
עקרונית אם אתה רוצה רכב לבאשינג אז טראגי זאת כנראה האופציה הכי טובה, אבל יש גם מאנסטרים. (כמו הסאבג')
בקיצור, תגדיר תקציב, מטרות הסעה/איפה אתה תסיע, וקטגוריה מועדפת.
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
מעבר למה שמתן ענה לך...
אני יוצא מנקודת הנחה שאתה לא מתחיל בתחום ולכן מסוגל להתמודד עם רכש רכב מחו"ל.
אם יש לך ספקות או ידע חסר כדאי שתקנה רכב בארץ.
חשוב מאוד הוא עיניין זמינות חלקי החילוף בארץ.
תוודא שיש לרכב שאתה קונה חלקים זמינים בארץ.
תחשוב איפה אתה רוצה להסיע.
אני במקומך הייתי חושב לכיוון באגי או טראגי 1/8 כי העדר הגבלת תקציב מאפשרת לך לקנות רכב איכותי
חשמל או ניטרו זה כבר דיון אחר ...אני בעד חשמל.
כמו כן כדאי לך להזמין באינטרנט ושהמוצר יגיע למקום בו אתה מתאחסן...
לא תמיד שווה לרדוף אחרי כל מיני חנויות שכוחות אל בחו"ל.
רן ענבר
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 20-04-2014 בשעה 12:59:47.
אני מאוד אוהב מאנסטרים כמו הסבאג'. האם כדאי לעבור לרכב חשמלי?
ראיתי ביו טיוב את ה e revo חשמלי נוסע. נראה הרבה יותר חזק מהסבאג' 25 שהיה לי, רק שהוא לא מאנסטר והוא קצת מכוער לדעתי.
תקציב של 5500 בערך.
שלא תחשוב אפילו בתקציב כזה על אי ריבו
אתה אוהב להשתולל להתהפך?
תקנה מאנסטר אני הייתי הולך על סאב'ג FLUX רכב הכי חסין שיש. היה אותו חבר שלי שנה לא החליף לו אפילו בורג
רק בעיה עם אתה צריך חלק זה לחכות להזמנה מהאינטרנט ותאמין לי שזה מבאס
מצד שני יש את הMT4 זה מונסטר יציבה יחיסת לשאר רכב מעולה עם חלקים בשפע בארץ
חיסרונות
בקפיצות גבוהות השוק טאוורס מתעקמים(פיתרון להשים 2)
ואחרי הרבה קפיצות והתעללות ברכב השילדה מתעקמת
עם אתה מתכוון לנסוע רגוע ולא לקפוץ גבוה (יותר מ2 מטר) MT4 היה לך אחלה
לסאב'ג FLUX יש ביצועים טובים כמו ה e revo?
אני צריך משהוא עם הרבה כח, שלא ישעמם אותי.
איזה ביצועים יש לאי ריבו?
חוץ מכוח וזה שזה רכב שעשוי בפלסטיק זבל של הזבל אין לאי ריבו כלום
לFLUX יש כוח יותר מידי
הוא לא יכול לנצל רבע מצערת מרוב כוח
נראה מעולה!
חוץ מהרכב אני צריך שתי בטריות ומטען, נכון? מה מומלץ?
איזה חלקי חילוף כבר לקנות עם הרכב?
המפקד שלי בצבא אמר לי תמיד ש"דעתי חשובה אך אינה קובעת"
הכי חשוב הוא שאתה תרגיש טוב עם הרכב ותתחבר אליו.
לפני שמחליטים על איזה רכב צריך להחליט אם חשמל או ניטרו.
לי התשובה מאוד ברורה. חשמל.
אני רואה פה את הייסורים שעוברים בעלי רכבי הניטרו רק כדי להתחיל להסיע וזה לא מתאים לי.
אולי חשמל יהיה לך חדש טיפה בהתחלה אבל הנוחות של לחבר סוללה וליסוע זה מסוג ה"צרות" שקל מאוד להתרגל אליהן
אבל חשוב מאוד שתרגיש בנוח גם עם נושא החשמל/ניטרו.
חשוב שתחליט על סמך יידע ולא על סמך הלך רוח כזה או אחר.
אני מציע לך לקרוא מדריכים בפורום סקירות [קישור]
אני מוצא לנכון להזהיר אותך מפני סירטונים ביו טיוב:
סרטונים ברשת ערוכים בצורה מגמתית.
רכב איטי יוצג בהילוך מהיר או איטי ע"מ שלא לחשוף את מהירותו האמיתית
רכב מהיר יכול להיות מואץ עוד יותר.
לעולם לא תרגיש את חום המנוע או תריח את ריח האלקטרוניקה לפני שהיא נשרפת.
לגבי מאנסטרים:
הבעיה המרכזית ברכבים האלו היא שהם RTR יענו מוכנים לנסיעה.
זה לא דבר רע רק שהם מאובזרים בצורה צנועה ברוב המקרים.
יש לך תקציב יפה שיאפשר לך לקנות מוצר טוב ואפילו מטען וסוללות איכותיים במידה ותבחר בחשמל.
תחליט חשמל או ניטרו?
אם אתה רוצה מאנסטר או טראגי?
מחו"ל או מהארץ?
ונתקדם
אני באופן אישי לא הייתי נוגע ברכבי טראקסס [אי ריבו אי מאקסס וכדומה]
הסאבג' רכב מצויין אבל אספקת חלקי החילוף שלו בארץ בעייתית.
אני הייתי הולך על מאנסטר בעל דיפרנציאל מרכזי שמשפר את הביצועים ומונע את ריבוי הרמות הגלגל:
הנה הMT4 ל טאנדר טייגר:http://www.towerhobbies.com/products...ttrd8361m.html
ה rival של אסוסיאייטד:http://www.teamassociated.com/cars_a...ter_Truck/RTR/
ה PSYCHO של קיושו:http://www.kyoshoamerica.com/18-MT-4...r_p_23099.html
לשניים הראשונים יש חלקים בארץ
דרגתי אותם בערך ע"פ סדר עדיפויות כפי שאני רואה אותם
רן ענבר
רן, תודה רבה על התשובה המפורטת.
אם לסבאג' היתה אספקת חלפים טובה, הוא היה בראש הרשימה שלך? האמת שזה לא מדאיג אותי כל כך כי יש לי משפחה בארה"ב ואני תמיד יכול לבקש שישלחו לי חלק כזה או אחר.
באחד המסלולים האלה אני אהיה בקרוב http://www.rccoh.com/rc.tracks/
אם לסאבג' הייתה אספקה מסודרת הייתי שוקל...
לרכב יש ביצועים טובים, מבנה מסובך לתחזוקה אך מאסיבי וקשוח בשימוש עצמו.
חשוב להבין כי רכב שאין לו חלקים בארץ זה רכב ש"עומד על הליפט" ומחכה.
ובזמן הזה אתה מסתכל עליו ומגרד ב___ [תשלים את החסר]
המתנה לחלק מחו"ל זה דבר מאוד בעייתי.
אל תיעלב אבל אני לא מחזיק יותר מידיי מחנויות בארה"ב עקב ביקור לא מוצלח בכמה מהן.
אני שוב מציע לך לעשות סקר מסודר, לקנות באינטרנט ולשלוח למקום בו תתאכסן בחו"ל/ קרובי משפחה.
משלוח בתוך ארה"ב הוא מאוד יעיל, מהיר וזול [אפילו בחינם בלא מעט מקרים]
רן ענבר
ה Rival monster הראה גם מעניין אבל כתוב שאפשר לשים לו רק 4s, אז כנראה שהוא יהיה חלש מהסבאג' שמאוד מוצא חן בעיני.
בדקתי קצת מחירים באיביי. נראה שאפילו יישאר לי עודף.
אתה מתעלם מה MT4 של טאנדר טייגר.
יש לא מעט כאלו בארץ.
יש לא מעט ניסיון איתו.
כמו לכל רכב גם ל MT4 יש יתרונות וחסרונות אבל לדעתי הוא משלב בצורה טובה את הכול.
בעיקר יש לו יבואן טוב בארץ.
מחירו בטאוור הוביז 589 דולר ועל זה יש קופון של 100 דולר הנחה וז בערך המחיר שתמצא אותו באי ביי
מה אתה אומר?
רן ענבר
הוא יכול לקבל 6s?
נראה לא יותר מדי מכוער.
אני אחלק את התשובה שלי ל 2.
1. כן. הרכב יכול לעבוד על 6 תאים אבל זה מיותר לגמרי.
זה הופך את הרכב לבילתי נשלט ובעל בלאי עצום.
2. מכוער?
זה עיניין של טעם וריח.
אתה יכול לשים כמעט כל חופה שתרצה על הרכב.
העלות של חופה התאמה טובה וצביעה תעלה כ 400-500 ש"ח.
כך שהשיקול של יופי החופה הוא שולי בכל רכב...
כך גם מספר התאים.
רן ענבר
האמת נראה שאתה צודק, דם ככה ב 6s אי אפשר שלא להרים גלגל ולפעמים זה מעצבן. איך שלא יהיה נראה שחשמלי היום הרבה יותר חזק מהניטרו שהיה לי.
ברור שאני צודק... אתה יכול ללמד את אישתי להכיר בעובדה פשוטה שכזו?!
זה לא העיניין של מספר תאי הסוללה אלא של מבנה הרכב.
רכב עם דיפרנציאל מרכזי מאפשר למלא בו שמן סמיך או דליל יותר ובכך למנוע או לאפשר את הרמת הגלגל.
אני לא סובל הרמות גלגל ולכן מונע אותן ע"י שמן יותר דליל בדיפרנציאל המרכזי.
בלא מעט מאנסטרים פשוט אין דיפרנציאל מרכזי.
רן ענבר
LOL...
האמת אני בבית תמיד אומר את המילה האחרונה: "כן אשתי היקרה"
אני מבין שב flux אין דיפרנציאל כזה. האמת שהמחיר שלו בחו"ל מאוד קורץ לי.
אני מציע שתישן על זה לילה.
תעשה פה סיבוב בפורום ותקרא אשכולות.
יש פה כבר לא מעט דיונים על מטען וסוללות לרכב הזה.
רן ענבר
מעולה. תודה רבה על כל העזרה.
אני לא הייתי קונה את הRTR של קיושו. הרדיו זבל ברמה שכמעט ואי אפשר להשתמש בו, והאיכות רחוקה שנות אור מאיכות הקיטים.
את הריבל אני לא אוהב בעיקר בגלל ה8 בולמים. זה מבנה כל כך גרוע וזה סיוט להחליף שמנים או לחתזק את זה בצורה סבירה.
אז יש או את הMT4/ST4, או הסאבג'. ותאמת שזאת הטלבטות אמיתית שגם אני לא יודע איך להכריע אותה. המבנה של הMT4 טוב ונוח לתחזוקה, וזה שיש דיפ מרכזי זה יתרון לדעתי. מצד שני, הסאבג' יותר עמידה לדעתי, היא מגיעה עם אלקטרוניקה מצויינת, והיא ללא ספק "סאבג'" בהתנהגות. (תלוי בך אם זה יתרון או חיסרון)
ורק אני אגיד בקשר להרמת גלגל, שאם מתכנתים את הבקר אז בקלות אפשר להוריד את רגישות ההדק (צריך לקנות מתאם למחשב ב20$) ועל ידי משחק עם הסטאפ ועם הסליפר ניתן להפחית את זה עוד יותר.
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
מתן.
אני לא מסכים איתך לגבי קיושו בכמה דברים:
חלק גדול מאוד מחלקי הקיטים וחלקי ה rtr זהים.
אני לא סובל את השימוש בברגי פיליפס וזה הדבר הראשון שהייתי מחליף ברכב.
לקיושו מערכת אוריון שאינה נופלת בהרבה מלא מעט מערכות.
השלט אשר הוספד ע"י גולש אחד משובח ע"י גולש אחר. גם על שלט מצויין כמו ה MT4 יש גולשים שמדווחים על חוות דעת שונות.
אני הייתי רוצה לבדוק נושאים כאלו ולהחליט בעצמי.
החיסרון המרכזי של הקיושו זה העדר חלקי חילוף בארץ והיות הררכב חדש מאוד בשוק.
זה נכון שלסאבג' מערכת מצויינת אבל אני מכיר גולש שנפל בין הכיסאות של HPI וקאסטל קריאיישנז בעת בעיה.
העדר דיפ מרכזי העדר יבואן מסודר וכן מבנה מסובך לתחזוקה זה מה שמכריע את הדיון מבחינתי
8 בולמים יש גם לסאבג' לאי מאקסס ולעוד רכבים רבים...
גולשים רבים מוסיפים גם ל MT4 עוד 4 בולמים.
רן ענבר
אני ראיתי מספיק מערכות 1/8 של אוריון שמעלות עשן או עושות בעיות ואני באופן אישי לעולם לא אקנה אותם. והם מיוצרים על ידי הוביווינג (שרוב הבקרים שלהם טובים) ורק התוכנה של אוריון.
יצא לי לראות ולרגיש את השלט והוא ללא ספק זבל אמיתי. (לא בקטע של השמצה, הוא באמת זבל)
מתוך 6 מכוניות שעברו אצלי (5 עוד יש לי...) ל3 יש חלפים בארץ, ופעמים ספורות נתקעתי (עם המכוניות שאין להם יבואן) או קניתי מיבואן כי לא היה לי. זה גם הרבה יותר יקר, גם צריך להגיע אליהם או לשלם לא מעט על משלוח, וגם לא תמיד יש את כל החלפים במלאי.
ובגלל שאף אחד לא רוצה להיתקע באמצע יום הסעה אז גם ככה אוגרים מספר חלפים.
אז יוצא שלקנות בארץ כל פעם שנשבר גם דופק לך יום הסעה וגם עולה כמו לאגור חלפים מחול.
אז קונים מראש כמה דברים שיודעים שיכולים להוות בעיה (צריות, זרועות, מוט בולם, הינג' פין וכו') וב90% מהפעמים אתה מכוסה. ואם בכל זאת נשבר משהו שאין אז לפעמים לחברה שאתה מסיע איתם יש, או שאפשר למצוא סידור זמני, וכך יוצא שאתה כמעט ולא מושבת.
וחוץ מזה המשלוחים כבר מגיעים די מהר. מאיימיין שבוע וחצי בערך, ומLIQUID RC חמישה ימים-שבוע בערך.
אז לדעתי השיקול של יבוא בבחירת הרכב לא צריך להכריע.
אבל, אני כן מסכים עם הצורך ביבוא ובתמיכה רק במקרה של מתחילים שלא בדיוק יודעים מה צריך ואיך להחליף וחוסר בזה יכול לגרום לתסכול מהתחביב. ובמקרה של פותח האשכול, אני מניח שהוא יוכל להסתדר בלי תמיכה מלאה. (אבל זה תלוי בו)
לסאבג' הישנה היו 8 בולמים. עכשיו יש להם ארבעה בולמי ביג-בור. (מפלסטיק...)
ומאימאקסס בכל מקרה הייתי מתרחק.
ורק בשביל להבהיר, אני לא בעד הסאבג', סתם הצגתי את דעתי בנושא. והיא רלוונטית לעוד הרבה רכבים אחרים.
נערך לאחרונה על ידי ebay007; 20-04-2014 בשעה 23:06:55.
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
מתן.
אני שמח על הדיון.
לפני הכול ואחרי הכול גם אני לא הייתי קונה את הרכב של קיושו בגלל יותר מידי סיבות.
הניסיון שלי עם רכבים שאין להם חלקי חילוך בארץ שונה.
חוקי מרפי עובדים פה שטות נוספות.
תמיד ישבר לך חחק שאין לך.
לי. מעולם לא הגיע משלוח תוך פחות מ 3 שבועות...
אולי זה הדואר הדפוק של מודיעין וקונספירציות אחרות אבל זה מה יש...
לטעמי יבואן מסודר וחלקי חילוף זה שיקול חשוב מאוד...כמעט הכי חשוב מבין כולם.
הגיוני שלגולשים שונים תיהיה חשיבות שונה הלשיקולים שונים
רן ענבר
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 21-04-2014 בשעה 05:16:14.
e-mta זה משהוא חדש שמחליף את mt4 g3?
מישהוא מכיר?
http://www.thundertiger.com/products...p?id=9&lang=en