אז היום יצאתי על האופניים שלי כדי להטיס את הקופטר איקס שלי, לאחר שהחלפתי את סרוו הזנב השרוף, ועל הדרך שדרגתי להבים ללהבי הקרבון שהומלצו ע"י עודד בסט אפ למסוקי 450, ולפדאלים מקארבון של Curtis Youngblood , וגם את המנוע החלפתי למנוע ה- turnigy typhoon החדש ( שדרך אגב יש לו 4000KV!!! והוא מאוד מאוד חזק!) אתמול, המסוק עבר סדרה של כיוונים עד למצב שהוא עף באופן מושלם, אז יצאתי היום לשטח, הוצאתי את המסוק, עשיתי מספר הקפות לראות שהכל בסדר, הכנסתי את המסוק ל-IDLE UP ויאללה בלאגן, התחלתי בלופ רגיל, אחר כך מספר תקטוקים, הקפה נוספת ונכנסתי לעוד לופ גדול וגבוה, רק שבשיא הלופ, כשהמסוק הפוך התחלתי להרגיש משהו מוזר, איבוד כוח טוטאלי , ושמעתי את המנוע רץ לסלד"ים מטורפים, על המקום הבנתי שהפיניון מחליק על ציר המנוע, הכנסתי ל THROTTLE HOLD , והתחלתי בהליכי אוטורטציה הפוכה לרכך את הפגיעה, הבעיה היא שבזמן שלקח לי להבין זאת איבדתי הרבה רוטציה בלהבים , אז המסוק קיבל מכה די רצינית, אבל לא יותר מידי
התוצאות
בום זנב עקום
גלגל שיניים ראשי טחון, ומעוצמת המכה גלגל שיניים תחתון שבור
ספינדל עקום
והזרוע פלסטיק שמתחברת לזרוע של הוואשאווט גם היא נשברה (אבל רק אחת לא שניהן)
אני מניח שהלך הציר הראשי
למזלי הרב הלהבי קרבון והפדלים של CY שניהם לא ניזוקו בכלל, אפילו לא שריטה
אז אחרי בדיקה אכן כן ראיתי שהפיניון החליק על ציר המנוע, כלאמר ששכחתי לחזק אותו כמו שצריך, אז אמנם הוא החזיק בכל ריחופי הניסוי שעשיתי, אבל בטיסת 3D הוא לא החזיק
אז אני ממליץ לכולכם, שאתם בונים את המסוק או מבצעים עליו כל עבודת תחזוקה או החלפת חלקים כלשהם, תוודאו מספר פעמים שכל בורג שצריך לחזק חיזקתם, ושמתם עליו לוקטייט בתנאי שהוא נכנס למתכת כי מה שקרה לי זה דוגמא למה שיכול לקרות שלא מחזקים בורג אחד קטן כמו שצריך
מקווה שמקרה זה ימנע מאחרים לרסק את המסוקים שלהם גם