שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8

נושא: שאלת טעינת סוללה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Question שאלת טעינת סוללה

    יש לי סוללה של 4000mAh. לאחר בדיקה שכללה פריקה ב 3A שמתח כל תא היה 3V בוצעה טעינה. נכנסו רק 2500mAh שזה מסתדר עם גילה המופלג (3 שנים), מספר מחזורי הטעינה והפריקה שעברה(כמה מאות) וההתעללויות שהסוללה עברה.
    הפריקה-טעינה נבדקה פעמיים עם CC ו CV תוך שימוש ב Balancer כלומר תחילת טעינה ב 4A סיום טעינה ב 0.1A.
    שאלתי היא האם אני טוען אותה ב 1C כלומר 4A או ב 2.5A?
    אם התשובה היא 2.5A אז מה זה אומר על סוללות שמזקנות לאיטן בכבוד? האם צריך לאט לאט להפחית את זרם הטעינה ככל שהסוללה מזדקנת?
    תודה
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    471
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת טעינת סוללה

    לפי דעתי יש להטעין את הסוללה כמו שהיא במקור.
    זאת אומרת שאם הסוללה היא- 4000mAh אז יש לטעון אותה ב- 1C זאת אומרת 4A.
    אני חושב שאין קשר לכמה שנכנס לסוללה כיוון שהקיבולת של הסוללה היא 4000.
    כמה כבר נכנס לה בפועל עקב גילה המופלג זה סיפור אחר.

    דורון ריבניק.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת טעינת סוללה

    תוספת לשאלה המקורית-אם הסוללה היא 10c לדוגמה, האם מותר למשוך ממנה 40a כמו כשהיא היתה במקור או 25a היום?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת טעינת סוללה

    3 ימים ואין תשובה?! שחרdb עזרתך...
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    492
    תודה!
    3
    הודה 25 פעמים ב 21 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת טעינת סוללה

    אכן לאחר הזדקנות הסוללה טעינה מהירה או ב-1c תשגע הן את המטען ולבסוף את הסוללה,
    לכן המלצותי:
    1-מטען "סבלן" כמו אסטרו-109 שיודע להתמודד עם שכאלה (מנסיון). וגם כאן צפה זמן טעינה
    ארוך יחסית, אגב אפשרי ב-1c
    2-עם כל מטען אחר אטען ב-2.5 אמפר כפי שציינת.

    40 אמפר שאלת? תנסה, תמדוד חום וקדימה לאויר.

    בהצלחה
    רק בשמחות

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת טעינת סוללה

    טוב,
    אני רואה שמלבדי ובועז שחווינו אותה התנהגות של מטען חכם-עדין אין תשובה חד משמעית, אפילו לגדול מהנדסי החלומרה פה אין תשובה... מה שכן, קרה לי בדיוק מה שבועז ציין. אני עובד עם מטען של Ripmax זה מטען חכם טוב מאוד, רגיש, ואוהב טיולים לאור ירח.
    אגב, באמת בסוללה הזו הוא משתגע, כלומר מוריד ומעלה את זרם הטעינה בצורה די תזזיתית כשאני מעל 2.5A כאשר בתאמה כמובן המתח משתולל.
    בקיצר לסיכום:
    1. מתוך ניסיון, של בועז ושלי, אפר לטעון ב 4A אבל רק עם מטען חכם איכותי, בנוהל רגיל לטעון ב 2.5A
    2. לגבי פריקה, תלוי במצב הסוללה - אם היא מאפשרת פריקה בלי להתחמם אז "יאלה לאוויר"
    3. לבדוק מדי פעם כמה נכנס לתוך הסוללה ולפי זה לכתוב על הסוללה את הטעינה הרצויה אין ספק שזה יאריך את חי הסוללה.
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    492
    תודה!
    3
    הודה 25 פעמים ב 21 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל טיפ קטן אבל מאד משמעותי (לפחות לי)

    להחזיק בצד מטען קטן ופשוט המתקרא אפאש 2030 המיועד 1-4S
    טוען עד 2500 מא' (אפשר להשיג בארץ) עולה גרושים.
    החכמולוג הזה ישלים לך את הטעינה למתח האופטימלי והאמיתי של 4.2 וולט לתא
    וכל זאת לאחר שתחבר בינהם ואטמיטר של אסטרופלייט לביקורת.
    מה שרוב המטענים הקיימים מפחדים לעשות בימינו אלה מפאת חרדת היצרנים שמא יגלשו מעבר למותר ויחרבו סוללות עקב אי דיוקם המופגן.

    כאמור לאחר שכל היתר סיימו הטעינה הנ"ל ישלים משהו כמו 200-250 מא' נוספים ויעמידה במקומה הראוי.
    אכן קצת התעסקות אבל שווה שווה.

    בהצלחה
    רק בשמחות

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת טעינת סוללה

    מגבלת הפריקה והטעינה נובעת ממבנה הסוללה (חתך, גודל אלקטרודות,טכנולוגיה) שזהו דבר שלא משתנה עם הזמן. הכלל של עד 1C לטעינה וזרם פריקה לא אמורים להשתנות.

    מגבלת הטמפרטורה לטעינה ופריקה נכונה תמיד וישימה לכל סוללה - חדשה או ישנה.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •