שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 20

נושא: איך אני בודק את מצב הסוללה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל איך אני בודק את מצב הסוללה

    בתחום החשמל אני יחסית חדש ואני צריך שתעשו לי סדר בבלאגן שאני קורא בפורום.
    איך אני יודע אם הבטרייה מלאה או גמורה, עד לאיזה רמה מותר לי לרדת, איפה קונים (עדיפות גדולה לא להזמין מחו"ל בגלל שאין לי ויזה זמינה) איך מודדים וכל שאר הדברים שאני לא יודע לשאול.

    מדובר בסוללת ליפו 1800 מיל' 3 תאים של חברת LOONG MAX ועל הדרך, מה דעתכם עליה? מספיקה לאיזי? בקר 40 אמפר ומנוע בצבע כחול שמישהוא אמר לי שנראה לו שאולי הוא אמור להסתובב (סתם, אין לי מושג איזה מנוע זה אולי אני אוסיף אח"כ תמונה)
    אגב הבקר והמנוע של האיזי גליידר עובדים, הם לא פעלו כתוצאה מפדיחה שלי, חיברתי את הבקר במקלט לחיבור המתח במקום לערוץ 3. (כאפת שטות לעצמי)

    עוד שאלונת, האם אני גורם נזק אם אני מפעיל את המנוע ללא פרופ' על מנת לבדוק אם הוא פועל? (כל הכבוד לעצמי שאני קודם עושה ואחר כך שואל)

    תודה לכל מי שיעזור
    יש פה אחלה של פורום ואני נהנה לקרוא וללמוד, כשאני יתחיל (יותר נכון ימשיך) להטיס אז אוכל גם לשתף.

    צוק

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל עוד שאלה בנוגע לציר המנוע

    הציר של המנוע עבה מידי בשביל החלק בשמתלבש עליו (הקונוס הכסוף שבתמונה)
    המנוע הפועל זה הכחול והצהוב זה הישן. במדידה נראה שהעובי של שני הצירים הוא 3 מ"מ, אחרי התעמקות נראה שההבדל הוא באזור עשירית המ"מ אך משום מה זה בכל זאת משמעותי עבור הקונוס (יש שם לחלק הזה?) אפילו שניסיתי בכוח, וגם מעט לפתוח אותו (יש חריץ לאורכו).
    על המנוע הישן הוא מתלבש בקלילות.

    מה כדאי לעשות? האם אפשר להחליף בין הצירים של המנועים? למצוא מקדח מתאים ולהרחיב בעדינות? להרחיב עם שופין עדין? אולי להצר את הציר ע"י שופין או דרמל? אני בכלל בכיוון?
    יש רעיונות נוספים?

    אגב מישהו מזהה את המנוע ויכול להגיד כמה חזק הוא יהיה על האיזי?
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	סוללה מנועים פרופ.JPG‏ 
Views:	119 
Size:	21.3 קילובייט 
ID:	2181  

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת ישי
    הודעות
    1,467
    תודה!
    21
    הודה 9 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    שלום צוק,
    מהיכן אתה ? אמליץ לך על חנויות קרובות.
    החלק שמתלבש על המנוע נקרא "מתאם פרופ" או במקרה שלך מתאם פרופ שהוא ספינר (החלק שנראה כמו קונוס).
    יש בכל הגדלים 2 מ"מ, 3מ"מ 3.175 מ"מ וכו..
    אל תנסה להתאים בכוח כי זה יגרום לך נזק, או שהציר יסתובב עקום וישבור את התושבות מנוע או שפשוט המתאם יעוף לך באוויר..
    אתה מתאים אותו לפי קוטר ציר המנוע שיש לך. (אם רשום עליו מספר או דגם תרשום פה)

    בקשר לסוללה, יש שלל אביזרים לבדיקת הסוללה לדוגמא : לצערי אתר מחו"ל
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...y_Monitor_2-6S

    עוד מכשיר הוא המולטימטר:
    http://www.aristock.co.il/products/113325

    אתה בודק בעזרתו מתח של כל תא,
    מתח תחתון של תא ליפו הוא 3.0V מתחת לזה יש סיכון לנזק לסוללה, ומתח מקסימלי זה 4.2V

    עמרי

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    קודם כל תודה על העזרה.
    אני מקיבוץ בית אלפא, אי שם בעמק, בין בית שאן לעפולה.
    לפי הגדלים שנתת אני מניח שהמנוע הקודם היה 3 מ"מ והנוכחי הוא 3.175 מ"מ (אני לא יכול למדוד ברמות כאלה) לפי מה שהבנתי אני צריך לקנות רק את המתאם ולא את כל הבסיס של הפרופ המתקפל נכון? יש אפשרות להחליף את הצירים של המנועים או שזה מסובך מידי? אגב מחר אני בחיפה כדאי לקנות מטיסן חיפה?

    בקשר לסוללה,
    שמתי לב שהקישור למולטימטר שנתת לי הוא מחנות אלק' ולאו דווקא טיסנים, אם הוא מתאים נראה לי שאפשר לקנות בכל חנות אלק' לא?
    המכשיר השני הקטן נראה יותר פשוט, האם לא עדיף לרכוש את המולטי כדי שישמש אותי לכל המדידות שאני צריך?

    מישהו יכול לענות בקשר לשאר השאלות?

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    ציטוט נכתב במקור על ידי tzuk
    איך אני יודע אם הבטרייה מלאה או גמורה, עד לאיזה רמה מותר לי לרדת
    לתאי LiPo אסור לרדת מתח ל 3V לתא כלומר אסור שכל הסוללה לא תרד מתחת ל 9V (למרות שזה לא מדוייק כי תא אחד יכול לרדת מתחת ל 3V והאחד יהיה טיםה מעל אז זה יראה בסדר)
    ציטוט נכתב במקור על ידי tzuk
    מדובר בסוללת ליפו 1800 מיל' 3 תאים של חברת LOONG MAX ועל הדרך, מה דעתכם עליה? מספיקה לאיזי?
    מכיר... שלום שלום לא יותר מזה- היא בסדר ומתאימה לאיזי
    ציטוט נכתב במקור על ידי tzuk
    בקר 40 אמפר ומנוע בצבע כחול שמישהוא אמר לי שנראה לו שאולי הוא אמור להסתובב (סתם, אין לי מושג איזה מנוע זה אולי אני אוסיף אח"כ תמונה)
    40A זה די והותר
    ציטוט נכתב במקור על ידי tzuk
    עוד שאלונת, האם אני גורם נזק אם אני מפעיל את המנוע ללא פרופ' על מנת לבדוק אם הוא פועל? (כל הכבוד לעצמי שאני קודם עושה ואחר כך שואל)
    לכמה שניות לא אבל לא מעבר לכך
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    מכשירי מדידה זה נחמד, אבל יותר חשוב שיהיה לך מטען מתאים שיכול באופן עקיף או ישיר (תלוי מאיזה נקודת מבט מסתכלים על זה) גם לטעון בצורה נכונה וגם להציג לך נתוני מתח וקיבול של הסוללה.

    תעשה חיפוש בפורום ישנם הרבה המלצות למטענים כאלו - גם העלות נמוכה.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    ציטוט נכתב במקור על ידי MDreamer צפיה בהודעה
    לכמה שניות לא אבל לא מעבר לכך

    ????
    עכשיו אני מופתע - אתה יכול להסביר ?

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    אם אני קונה מטען כמו שאמרת אז הוא בעצם משמש לי ככלי מדידה?
    כדאי בכל מקרה שיהיה גם מולטי לא? מיותר לדעתך?
    אשמח לקבל תשובות היום, אני מחר בחיפה וחבל לי לפספס את ההזדמנות.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    צוק, מה הקשר לחיפה? אם היית בהונג קונג הייתי מבין.. עשה לכיס שלך טובה קנה מחו"ל, תעזר בהורים. המטען תפקידו להטעין לא להגיד לך כמה סוללה נשארה, כדי לדעת באויר כמה סוללה נשארה מטען שעל הקרקע לא יעזור לך.
    זה יעזור:
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=7068
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    ????
    עכשיו אני מופתע - אתה יכול להסביר ?
    מגיע לסל"דים מטורפים וכתוצאה מכך מתחמם, אם זה אוטראנר מסוכן להחזיק אותו ביד לבדיקה, בגלל שאין פרופ בדר"כ המנוע לא יקבל את הארור שהוא מתוכנן לעבוד בו ויתחמם.
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    אני רוצה פשוט לדעת אם הסוללה שלי טעונה כמו שצריך או לא, לא באויר.
    האם המולטי הזה מתאים או לא?

    הקשר לחיפה זה שאני גר במקום שאין בו חנויות טיסנים ואם אני כבר בעיר אז כדאי לנצל את זה.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    כן המולטימטר יתאים, כאשרא הסוללה טעונה במלואה המתח שאתה אמור לראות ה בין 12.6 ל 12.5 לסוללה תקינה לא זקנה.
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    תודה רבה.

    בקשר לקניית מטען, האם עניין האיזון הוא קריטי? אם אני מבין נכון איזון זה אומר שהמתח בכל התאים זהה. מה קורה אם זה לא כך והאם יש דרך לטפל בזה חוץ ממאזן.
    אם יש לי כבר מטען, יש אפשרות לקנות מאזן בנפרד?

    אני קצת נאבד בכל הנושא של טעינה וסוללות, אני מרגיש שאני לא בדיוק יודע מה לשאול ומה אני צריך. אתה יכול יותר לכוון אותי.

    שורה תחתונה: יש לי טיסן,סוללה, בקר מנוע ומטען "חכם". מה עוד אני חייב?

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    ציטוט נכתב במקור על ידי MDreamer צפיה בהודעה
    מגיע לסל"דים מטורפים וכתוצאה מכך מתחמם, אם זה אוטראנר מסוכן להחזיק אותו ביד לבדיקה, בגלל שאין פרופ בדר"כ המנוע לא יקבל את הארור שהוא מתוכנן לעבוד בו ויתחמם.
    פרט לסל"ד הגבוה אני לא רואה סיבה שבגינה אסור להפעיל מנוע בריקם.
    כדי שמנוע יתחמם הוא צריך "לייצר" הספק=זרםXמתח ובריקם הזרם נמוך מאוד, ייקח הרבה מאוד זמן אם בכלל כדי שמנוע יתחמם בריקם, לרוב החום שנוצר בגין ההספק בריקם מתפוגג בקלות בקרינה דרך גוף המנוע.

    למעט סיזלים ששם זה סוג של הימור בגלל איכות החומרים\ייצור, לא קל להגיע לסל"ד שעלול לפרק מנוע - ואל תעשה לי חשבון תיאורטי של KV, זה מדוייק בעיקר לתיאוריה.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    ציטוט נכתב במקור על ידי tzuk צפיה בהודעה
    תודה רבה.

    בקשר לקניית מטען, האם עניין האיזון הוא קריטי? אם אני מבין נכון איזון זה אומר שהמתח בכל התאים זהה. מה קורה אם זה לא כך והאם יש דרך לטפל בזה חוץ ממאזן.
    אם יש לי כבר מטען, יש אפשרות לקנות מאזן בנפרד?

    אני קצת נאבד בכל הנושא של טעינה וסוללות, אני מרגיש שאני לא בדיוק יודע מה לשאול ומה אני צריך. אתה יכול יותר לכוון אותי.

    שורה תחתונה: יש לי טיסן,סוללה, בקר מנוע ומטען "חכם". מה עוד אני חייב?
    אם יש לך את אלו בדגש על המטען החכם, לך להטיס, דאג שהבקר שלך מתוכנת ל- CUTOFF במתח גבוה או לחילופין, בצע מס' הטסות קצרות, של כמה דקות ובין הטסה להטסה בדוק בעזרת המטען מה מתח הסוללה, כך תקבל מושג מה זמן ההטסה שניתן להוציא מהסוללה - הטס ע"פ זמן זה כך שלא תגיע לפריקת הסוללה למתח נמוך מדי.

    הקפד על טעינה בעזרת בלנסר, ותיהנה.
    כל שאר הגדג'טים זה נחמד אבל ממש לא הכרחי.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    נראה לי שהמטען שלי זה לא מה שאתה חושב, אתה יכול לראות תמונה שלו בשרשור ההסתבכויות הקודם שלי בקישור הבא:
    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=1292

    אם זה המצב, אני מבין שאני צריך בלנסר, ואת המולטי/מכשיר אחר למדידת מתח.

    או לחילופין לקנות מטען כמו שחשבת שיש לי, שכולל בתוכו את שאר הדברים.

    הבנתי נכון?

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    שמע
    הכל תלוי בכמה מצלצלים אתה מוכן\יכול להוציא.

    יש כאלו שיכולים, רוצים ואף מחזיקים בהכל - כולל גיבוי של של כל פריט ציוד בפריט נוסף זהה, כדי שיהיה גיבוי.....

    לדעתי, כרגע מה שיתן לך פתרון שיכלול כמעט הכל בצורה כזו או אחרת, זה מטען חכם כזה או אחר, (יש הרבה המלצות בפורום) גם תוכל לטעון ולאזן תאים באופן נכון ובטוח, וגם תוכל לקבל נתונים.

    כל פתרון אחר יאלץ אותך לרכוש ציוד נוסף וגם את הידע לדעת מה מותר מה אסור ודברים נוספים שלא נראה לי שכרגע רלוונטיים לרצון שלך להטיס.
    כשתתקדם ותרכוש מעט יותר נסיון, תדע לבד כבר מה אתה צריך ומה מתאים לך, גם אז המטענים הנ"ל בהחלט יוכלו לשמש אותך.

    לחילופין, אתה בהחלט יכול להשאר עם הציוד שיש לך היום (הוא בסדר גמור, למעט חוסר היכולת לבדוק מתח וקיבול), ופשוט לחבור למטיס מנוסה שיכווין אותך ומן הסתם יש לו גם את הציוד "הנוסף".

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    פרט לסל"ד הגבוה אני לא רואה סיבה שבגינה אסור להפעיל מנוע בריקם.
    כדי שמנוע יתחמם הוא צריך "לייצר" הספק=זרםXמתח ובריקם הזרם נמוך מאוד, ייקח הרבה מאוד זמן אם בכלל כדי שמנוע יתחמם בריקם, לרוב החום שנוצר בגין ההספק בריקם מתפוגג בקלות בקרינה דרך גוף המנוע.

    למעט סיזלים ששם זה סוג של הימור בגלל איכות החומרים\ייצור, לא קל להגיע לסל"ד שעלול לפרק מנוע - ואל תעשה לי חשבון תיאורטי של KV, זה מדוייק בעיקר לתיאוריה.
    אתה מדבר מתיאוריה. אני ממקום אחר. אתה מוזמן לבדוק למרות שאני לא ממליץ
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: איך אני בודק את מצב הסוללה

    כולם צודקים-המנוע מתחמם מ-2 סיבות
    1.מסיבה חשמלית-הזרם שזורם בסלילי המנוע מחמם את הסלילים-עם פרופ הזרם
    גבוהה החום עולה.
    2.מסיבה מכנית-חיכוך של המיסבים-בלי פרופ יש סל"ד גבוהה החיכוך גדל והחום עולה.

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    60
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תודה לכולם

    אתמול רכשתי בלנסר שמתחבר למטען.
    עכשיו חזרתי מהטס פלייט והוא עבר בהצלחה

    כשיצטברו עוד קצת צילומים אני מקווה שאח שלי יערוך סרטון יפה.

    אולי אני יעלה יותר מאוחר סרטון לא ערוך.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •