שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 18 מתוך 18

נושא: שאלה קטנה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    840
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלה קטנה

    קודם כל שבת שלום

    אז ככה , שאלתי היא:

    עד עכשיו טסתי עם מנוע טורניג'י 1000 סל"ד...וסוללה 1300 MAH זמן טיסה כ- 14 דקות.

    וכרגע החלפתי את המנוע ל 1350 סל"ד ומחר אני מתכוון לטוס עם אותה סוללה...

    האם זמן הטיסה יהיה פחות ? אם כן בכמה פחות ?

    תודה.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    אתה במקרה מתכוון לKV?
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    840
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    כן...זה לא סל"ד ?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    הכול תלוי בזרם (אמפר) אותו צורך המנוע החדש.
    הנוסחה לחישוב זמן הטיסה הוא:
    משך הטיסה = זרם (אמפר)/ ( 1000 / קיבולת הסוללה ב-60x( mAH

    לכן ככל שהזרם עולה משך זמן הטיסה יורד וככל שקיבולת הסוללה עולה משך זמן הטיסה עולה.

    לגבי נתון הזרם המחושב, בדר"כ משתמשים בזרם המקסימלי המצויין בנתוני המנוע אך אנחנו לא תמיד במצערת מלאה. בנוסף נוסחה זו נכונה לתנאי מעבדה לכן כדאי תמיד לבדוק התום הטיסה את מצב הסוללה.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    840
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    לא כל כך הבנתי...

    הזרם שצורך המנוע הוא 18A אז איך אני עושה את החישוב ?

    והזרם של המנוע הקודם הוא 25A

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    איך מדדת את הזרם? זה גם תלוי בפרופ.

    החישוב:

    משך הטיסה = זרם (אמפר)/ ( 1000 / קיבולת הסוללה ב-60x( mAH

    4.3 דקות = (18)/ ( 1000 / 60x( 1300 - אם זה זרם מקסימלי אז זה בהנחה שאתה במצערת מלאה כל הזמן.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    840
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyst צפיה בהודעה
    איך מדדת את הזרם? זה גם תלוי בפרופ.

    החישוב:

    משך הטיסה = זרם (אמפר)/ ( 1000 / קיבולת הסוללה ב-60x( mAH

    4.3 דקות = (18)/ ( 1000 / 60x( 1300 - אם זה זרם מקסימלי אז זה בהנחה שאתה במצערת מלאה כל הזמן.
    לא הגיוני מה שאתה אומר אחי....

    הרי אמרת שאם המנוע דורש פחות אמפר אז נותן יתרון לזמן הטיסה... אז איך 4.3 דקות טיסה ?

    ועשיתי חישוב 1000/ 25A כפול 60 ויוצא 2.4....ובשטח היה לי 14 דקות(המנוע הקודם)

    משהו פה לא ברור.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    כמו שאמרתי זה חישוב מעבדה במצערת מלאה כל הזמן. אם היה בידך את האמפר הממוצע בטיסה שבטוח יהיה נמוך יותר מ-18 הזמן בחישוב היה מוכפל או אפילו מושלש.
    נערך לאחרונה על ידי guyst; 01-01-2010 בשעה 22:47:59.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    הודעות
    2,956
    תודה!
    48
    הודה 204 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    The numbers are for WOT (Wide Open Throttle) 100%. I hope and believe that this not the case for most people, not for you.

    The calculation, however, is absolutely correct, it just shows you the absolute worst case.

    M

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    הנתונים מתייחסים להפעלת המנוע בפול במשך כל זמן הטיסה, מן הסתם אתה לא מטיס כך...
    לכן זמן הטיסה המתקבל שונה - למעשה לא ניתן לחשב זאת באופן מדוייק - אפשר לקבל הערכה בקירוב מסויים אם תעשה בדיקה בשטח : הטס במשך 5ד' כפי שאתה רגיל, בדוק ע"י טעינת הסוללה כמה צרכת ממנה, חלק את קיבול הסוללה בקיבול שטענת והכפל בזמן הנדבק, קרי 5ד'.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    840
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    אה הבנתי ...

    אם ככה אז בכגלל שהמנוע החדש ששמתי דורש 18A (לעומת 25 בקודם)

    זמן הטיסה אמור להיות יותר גדול (בהנחה שאני אטוס באותה מצערת כמו קודם) נכון ?

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    ציטוט נכתב במקור על ידי yanivoz צפיה בהודעה
    אה הבנתי ...

    אם ככה אז בכגלל שהמנוע החדש ששמתי דורש 18A (לעומת 25 בקודם)

    זמן הטיסה אמור להיות יותר גדול (בהנחה שאני אטוס באותה מצערת כמו קודם) נכון ?

    נכון, אגב, המהדרין מכפילים ב-0.75 את תוצאת הזרם המתקבלת במדידה על הקרקע. ז"א:
    18X0.75 = 13.5
    ואז:
    5.77 דקות = (13.5)/ ( 1000 / 60x( 1300 - שוב, במצערת מלאה לאורך כל הטיסה! (כולל נחיתה...)

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    לי דווקא נראה שזמן הטיסה יהיה קצר מאוד.... עד שישרף המנוע החדש.

    מבלי לדעת את הסטאפ , כולל פרופ, ויכולות המנועים מבחינת ההספק קשה לקבוע אך:

    1. לקחת מנוע עם KV גבוה ב35% מהמנוע הקודם (1350KV במקום 1000KV)
    2. לקחת מנוע שהזרם המירבי שלו ב 28% נמוך מהקודם (18A במקום 25A)
    3. בהנחה שאתה לא החלפת פרופ כי אתה בעצם לא ממש מבין מה שאתה עושה
    התוצאה:
    מנוע שרוף בגלל עליה די דרמטית בצריכת הזרם וירידה ביכולת של המנוע לספוג את החום שיווצר.


    הנתון של זרם מירבי למנוע שנתת הוא המקסימום שהמנוע יוכל לסבול, הוא לא מה שיקבע כמה זרם המנוע ימשוך הוא גודל הפרופ, מתח הסוללה והKV של המנוע!!!

    אם לא תתן נתונים נוספים, שיראו שלקחת מנוע גדול יותר בשתי מידות (לא סביר) כנראה שאתה עומד לצפות במופע חם אש
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    לי דווקא נראה שזמן הטיסה יהיה קצר מאוד.... עד שישרף המנוע החדש.

    מבלי לדעת את הסטאפ , כולל פרופ, ויכולות המנועים מבחינת ההספק קשה לקבוע אך:

    1. לקחת מנוע עם KV גבוה ב35% מהמנוע הקודם (1350KV במקום 1000KV)
    2. לקחת מנוע שהזרם המירבי שלו ב 28% נמוך מהקודם (18A במקום 25A)
    3. בהנחה שאתה לא החלפת פרופ כי אתה בעצם לא ממש מבין מה שאתה עושה
    התוצאה:
    מנוע שרוף בגלל עליה די דרמטית בצריכת הזרם וירידה ביכולת של המנוע לספוג את החום שיווצר.


    הנתון של זרם מירבי למנוע שנתת הוא המקסימום שהמנוע יוכל לסבול, הוא לא מה שיקבע כמה זרם המנוע ימשוך הוא גודל הפרופ, מתח הסוללה והKV של המנוע!!!

    אם לא תתן נתונים נוספים, שיראו שלקחת מנוע גדול יותר בשתי מידות (לא סביר) כנראה שאתה עומד לצפות במופע חם אש





    מדוייק וחם.....
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    840
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    ציטוט נכתב במקור על ידי wind556 צפיה בהודעה
    מדוייק וחם.....
    חבר'ה אני גם החלפתי פרופ ל 7X4

    הבקר שלי 25A....

    סוללה 1300

    זה המנוע :

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...less_Outrunner
    נערך לאחרונה על ידי yanivoz; 02-01-2010 בשעה 00:01:26.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    567
    תודה!
    2
    הודה 6 פעמים ב 6 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    יש לי את אותו הסטאפ (פרט לפרופ שאצלי הוא 7x5) ועם סוללה בעלת קיבול של 2200mAh אני מקבל זמן טיסה של בין 10-15 דקות (תלוי ברוח ובאופי הטיסה). מכיוון שאתה משתמש בסוללה בעלת קיבולת נמוכה יותר ב כ 40% זמן הטיסה יתקצר ל כ 6 דקות בערך (שזה דרך אגב בקירוב די טוב לתוצאה שמקבלים מהנוסחא שנתן guyst אם מתחשבים שהזמן שאני ציינתי מתייחס לטיסה במצב של חצי מצערת בממוצע).

    צריכת הזרם המקסימאלית עם פרופ 7x5 היא 15 אמפר (בקרקע), אני מניח שעם פרופ 7x4 צריכת הזרם תרד וזמן הטיסה יתארך.
    רועי

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    840
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    היום בבוקר הלכתי להטיס והטיסן התקשה להמריא..עם המנוע החדש והפרופ 7.4 ואני לא יודע למה זה ככה.. אז החזרתי בינתיים את המנוע הישן
    אולי כי אני לא רגיל לפרופ קטן?

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה קטנה

    ציטוט נכתב במקור על ידי yanivoz צפיה בהודעה
    היום בבוקר הלכתי להטיס והטיסן התקשה להמריא..עם המנוע החדש והפרופ 7.4 ואני לא יודע למה זה ככה.. אז החזרתי בינתיים את המנוע הישן
    אולי כי אני לא רגיל לפרופ קטן?
    איזה טיסן יש לך? מה משקלו ? יתכן שהמנוע קטן עליו?
    תבדוק את הריוויוס, יש שם הרבה אינפורמציה, ופרופ 7X5 יכול לתת לך יותר כוח, לדוגמא:

    Exceptionally efficient on 3S lipo!
    Prop Thrust(g) Amps
    GWS8040 750 12.2 best power/efficiency balance
    GWS7035 460 6.6 long flight
    APC8060E 750 18+ overloaded radical temp rise motor burning territory
    APC8040E 730 14.6 great vertical and sound
    APC7060E 630 12.2 speed
    TGS8038 828 15.2 awesome
    TGS7060 660 15.4
    TGS7050 630 16.0
    TGS7040 620 12.0 great thrust
    Using Plush12A GWS8040 15003S on AUW395g combat wing. Motor <50degC. ESC, battery 32deg.

תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •