גישה מעניינת של מנועים
http://hackaday.com/2010/03/02/fanwi...ky/#more-22098
אמנון
גישה מעניינת של מנועים
http://hackaday.com/2010/03/02/fanwi...ky/#more-22098
אמנון
זה כיכב זמן רב ביוטיוב
בכל מקרה הקונספט נוסה בעבר ולא היה לכך המשך
השאלה המתבקשת היא מה
היתרון של דבר כזה על ג'ירוקופטר שגם מסוגל לייצר עילוי במהירויות נמוכות
הנה הסרטון ביוטיוב
http://www.youtube.com/watch?v=asJqvrikQSA
זאת לא גישה חדשה במיוחד, הקונספט הוא ידוע ודורש סיבוב מתמיד של הכנפיים. זה מתבסס על שני עקרונות-הראשון הוא שגליל שמתגלגל מייצר עילוי (כמו בבעיטה מסובבת בכדורגל) והשני הוא שאם בגליל הזה יש חריץ אז האוויר ינסה לקבל את הצורה של החריץ הזה ובתהליך הזה הוא מייצר עילוי. לא ברור לי לגמרי למה החריצים שבחלק למטה של הכנף לא מייצרים עילוי גם אבל לא התעמקתי מאוד בסרטון (צריך לחזור ללמוד לפיזיקה :P).
מה בנוגע לכשל מערכות? הרי מסתמן שאם נאבדת האנרגיה לסיבוב הציר\מנוע שעל הכנף, הכנף עצמה חסרת תכונות אוירודינמיות לדאיה, לכן כול כשל כזה עלול לגרום לכלי טיס פשוט לאבד כול מושג של עילוי ויפול כמו אבן
צודק בהחלט
זאת גם הבעיה של הג'ירוקופטר
שם יש לפחות את אפקט ה WINDMILLING