ערב טוב לכולם ....
אני בצעדיי הראשוניים בתחום החשמלי
כשאני עובר על סט-אפים לטיסנים חשמליים אני מוצא
שיש סוגי פרופים חשמליים שונים כגון : e --- sf
אני מדבר על אותו גודל פרופ
שאלתי היא : יש הבדל בכוחות הדחף ? לאיזה סוג טיסן ? מאפיין ?
תודה מוטי
ערב טוב לכולם ....
אני בצעדיי הראשוניים בתחום החשמלי
כשאני עובר על סט-אפים לטיסנים חשמליים אני מוצא
שיש סוגי פרופים חשמליים שונים כגון : e --- sf
אני מדבר על אותו גודל פרופ
שאלתי היא : יש הבדל בכוחות הדחף ? לאיזה סוג טיסן ? מאפיין ?
תודה מוטי
SF - slow fly
E- electric
הראשון בעיקרון נועד כשמו לטיסנים איטיים (שבהם נכלל 3D), הוא דק יותר ובד"כ יש לו מיתר ארוך יותר ביחס לפרופ E במידה דומה למשל.
בד"כ גם מוגבל בסל"ד לאזור 15000 סל"ד (תלוי בחברה)
פרופ E מיועד לטיסה מהירה וכח רב יותר בהשוואה לפרופ באותו הקוטר. יתאים לטיסנים מהירים או גדולים.
אין משהו חד משמעי וכל פרופ צריך להתאים ליישום ותמיד ניתן למצוא התאמות בחפיפה או על קו התפר.
אגב בפרופים של GWS (הכתומים) יש ציון של DD וRD
הDD מיועדים לסלדים גבוהים יותר בהנעה ישירה (Direct Drive).
ואילו הRD מיועדים לסל"ד נמוך יותר בד"כ דרך תמסורת אך לא חייב ומשם שמם (Reduced Drive).
בכל מנוע שיסוב מעל 15000 סל"ד אני ממליץ לבדוק היטב מול אתר היצרן הבטחת עמידותו בסל"ד הגבוה למען מניעת ארועים בטיחותיים של להב המתעופפת לעבר עינו של צופה או בעלי הטיסן.
עוד דבר בנושא E וSF, באותו הסט אפ ואותה מידה (אם יש ) פרופ SF יצרוך יותר אנרגיה מאשר פרופ E (לא בהכרח יתן דחף גדול יותר!) בעיקר בגלל ששטחו גדול יותר (יש גם עניין מיתרים ממוצעים וכו' אבל בכללי זה הסבר מספק)
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 23-03-2010 בשעה 18:37:11.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
תודה רבה על העזרה
ממצא ועינייני
מוטי