למיטב ידיעתי מצבר רכב ממוצע יכול לתת בסביבות ה60 אמפר, האם זה אומר שאני יכול לשים שני מטעני 6 תאים סיניים ביחד ולטעון ב2A בכל אחד מהם?
למיטב ידיעתי מצבר רכב ממוצע יכול לתת בסביבות ה60 אמפר, האם זה אומר שאני יכול לשים שני מטעני 6 תאים סיניים ביחד ולטעון ב2A בכל אחד מהם?
בלי שום בעיה, תוכל גם יותר יורת - הכל שאלה של זמן.
אתה יכול לעשות את החשבון בעצמך :
אם מטען צורך 2A במשך שעה הרי שפרקת 2AH מתוך 60 האפשריים, שני מטענים כאלו יצרכו 4A וכ"ו.
המלצה שלי לא לצרוך יותר מ- 50% מקיבול המצבר, אחרת אתה יכול לצפות לבעיות בהנעה.
יוסי ...
שים לב שהוא רוצה לטעון סוללות 6 תאים שמגיעות בערך ל 24V
זה אומר שאם קצב הטעינה לסוללה אחת הוא 2A
אז ממקור מתח (שהוא המצבר) 12V יצא 4A
כך ששניים כאלה זה בערך 8A
אני לא רואה שהוא מציין סוללות של כמה תאים הוא עומד לטעון - השאלה נגעה למטען של 6 תאים.
בכ"א זה לא משנה, התשובה שלי נותנת לו את האפשרות לחשב לבד ולדעת היכן הוא עומד (או מניע) את הרכב![]()
אין בעיה,יצא לי כבר לחבר שני מטענים למצבר.
אל תתבלבל בין מתח,זרם וקיבולת.
מצבר של רכב הוא בקיבולת של כ55-95 אמפר-שעה (בד"כ כתוב עליו) וכמו שיוסי כתב לא רצוי לפרוק אותו מעבר ל 50% אחרת תצטרך כבלים ורכב נוסף להתנעה.
זרם התנעה של סטארטר של רכב נע בין 150 - 600 אמפר, כך שמבחינת זרם פריקה אין לך כל בעייה.
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
עשיתי את זה גם אם 3 ולא היה לי בעיה ... מקסימום תכין כבלים או אם זה גיל רגיל תצטרך לדחוף קצת ... אגב במטענים קצת יותר טובים אתה יכול להגדיר לו מתח מינימום שמתחת לזה המטען יפסיק לעבוד שזה די שימושי
חג שמח
גיא