היי
ברשותי P-51 של חברת SEAGULL
כני הנסע שסופקו בקיט גורמים לי לנחיתות קופצניות (גלגלי ספוג)
אבקש את עזרת הפורום לשיפור הנחיתות ושידרוג כני הנסע / גלגלים .
תודה
היי
ברשותי P-51 של חברת SEAGULL
כני הנסע שסופקו בקיט גורמים לי לנחיתות קופצניות (גלגלי ספוג)
אבקש את עזרת הפורום לשיפור הנחיתות ושידרוג כני הנסע / גלגלים .
תודה
תעבור לגלגלי גומי, אמור להפחית את הקופצנות.
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
כדי שטיסן יקפוץ, יש צורך בכמות אנרגיה לא קטנה בעת הנגיעה בקרקע. לדעתי הבעיה אינה נעוצה בכך שהגלגלים ספוגיים. שני גורמים עיקריים לתופעה: האחד, נחיתה איטית מידי. זוית הפגיעה של הגלגל בקרקע גבוהה והחבטה חזקה. הסיבה השניה האפשרית, אולי אפילו העיקרית, לנחיתה קופצנית הוא מרכז כובד אחורי. בדוק היכן נמצא מרכז הכובד בטיסן שלך. המלצתי לך היא להזיז את מרכז הכובד אפילו מעט (כחצי ס"מ) קדימה מהוראות היצרן. כמו כן בדוק שציר הגלגלים הראשיים נמצא בקו אחד, ואפילו מעט לפני שפת ההתקפה של הכנף.
גדעון, אתה יכול בבקשה להרחיב מדוע מרכז כובד אחרי גורם ל"קינגור" מלבד הסיבות הרגילות? (מרכז כובד אחורי = טיסן פחות יציב, עצבני, קשה יותר לתקן, אוהב להזדקר וכ'ו)
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
תודה לעונים
מרכז הכובד בדיוק לפי ה.יצרן - ובאויר טס נהדר
גם הגלגלים ניתן לראות לפי התמונות בקו ישר עם שפת ההתקפה
כשאני לוחץ על החופה כלפי מטה ישנה קפיציות של הטיסן (כמו כידרור כדורסל).
בכל מקרה אני אנסה להחליף את הגלגלים ואכופף את הכני נסע יותר קדימה וגם אוסיף משקל אף
אשמח לקבל המלצות נוספות
תודה
במצב של מרכז כובד אחורי, כאשר הטיסן נמצא במהירות קרובה להזדקרות, לאף יש נטיה להתרומם בעת ההצפה לקראת הנגיעה. כתוצאה מכך מתרחשת הזדקרות והטיסן נופל, פשוטו כמשמעו, בקטע האחרון. די בנפילה של כ-20 ס"מ כדי לגרום לכך שהנפילה דוחקת את כן הנסע (מכל סוג שהוא). היות והוא קפיצי, חזרתו למקומו הטבעי מקפיצה את הטיסן לאויר. ככל שהנפילה תהיה קשה יותר, הטיסן יקפץ יותר.
כאשר מרכז הכובד נמצא במקום, ואפילו מעט קדמי, הטיסן יגיע לנחיתה במהירת מעט יותר גבוהה. הוא לא יזדקר לקראת הנגיעה וזוית המפגש של הגלגל עם המסלול תהיה יותר שטוחה. הרכיב האנכי של הכוחות הפועלים על כן הנסע בעת המפגש יהיה קטן מאד ולא יגיע לרמה שתקפיץ את הטיסן.
זו כל התורה על רגל אחת. וזה עובד.
כמובן שגם אם מרכז הכובד במקומו, אבל מהירות הנחיתה נמוכה מידי, תתקיים התופעה שעליה דיברתי.
נערך לאחרונה על ידי flatspin; 11-06-2010 בשעה 18:30:56.
תודה גדעון
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
כמה סנטים שלי:
1. תחליף לגלגלים בקוטר גדול יותר (3.5-4") ספוג / גומי לא משנה
2. הלולאה בכני הנסע מוסיפה לך הרבה לקפיציות אם אתה יכול לקנות פלדה קפיצית ולכופף אותה רק בצורת L יהיה עדיף
3. שפר את הנחיתות שלך, הגישה לנחיתה עם WARBIRDS צריכה להיות שונה במקצת.
קרא קצת פה על הטסה של WARBIRDS :
http://www.rcwarbirds.com/Techniques/Technigues.htm#t1
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
קרא מאמר שכתבתי לפני כמה שנים: "הטסת טיסן עם גלגל זנב - כל הסוד"
זה נמצא באתר שלי www.tisan.co.il במדור מאמרים.
תהנה
אבי ורטהיימר
ה"סוד" ברור.
אבל אין בו תשובה לשאלה שנשאלה.
במאמר שקראתי הבנתי כי נדרש להוסיף מצערת במקום הגה גובה
האים אפשר/צריך לבצע מיקס למצערת הגה גובה וכמה
יש לי מערכת RDS8000
כמו כן הבנתי שאסור להשתמש במאזנות רק עם הגה כיוון
כמו כן אין מדפים אבל יש להבנתי יש אפשרות להפוך מאזנות למדפים והאים בכלל יש צורך
הטיסן הזה ממש סלחן .
מצ"ב תמונות שלי האפור כמובן
מה שלא הבנת זה ה"סוד" של היפוך השימוש בהגאים
בכדי לשמור על גובה משתמשים במנוע, ע"י פתיחה וסגירה עדינה ברמת הקליקים, בכדי לשנות מהירות משתמשים בהגה גובה, יותר הגה האטה פחות הגה עד כדי דחיפה, האצה.
המאזנות בשלב הגישה תפקידן אחד כשמן - איזון הטיסן, פניות ותיקון מסלול אך ורק בהגה כוון.
הפעולה לא אינטואיטיבית ודורשת אימון, קח לך גובה ביטחון והחל לבצע הקפות נחיתה תוך שימוש נכון בהגאים, כשתתרגל תראה נחיתות יפות ללא קנגורו.
אגב, ממליץ ליישם גם את ההמראות ע"פ המדריך.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
תודה
ננסה