אני חייב להתערב בוויכוח הניצחי הזה על קרבון-פיברגלס-אלומיניום
אין שום צורך בספיגת אנרגיה במסוק, זה לא מגן על כלום:
הג'יירו יושב על ספוג
המקלט מודבק בדו צדדי או ולקרו בתוספת אזיקון שלא מהודק חזק
הסרוואים יושבים היטב בגוף, ורק גוף שלם ובלתי שביר מגן עליהם
אין מה שייפגע מקשיחות יתר של השילדה, זה לא אוטו שצריך להגן על הנוסעים
ככל שהשילדה יותר עמידה לנזקי תאונות, כך יותר טוב, מצידי שתהיה מפלדת היי ספיד, אם רק תשקול במשקל הנכון
עברו תחת ידי מאות מסוקים, ומעולם לא היתה שום בעייה בשילדת קרבון, למתחיל, למתקדם ולמקצוען
לעומת זאת בשילדת אלומיניום ב100% מהמסוקים המשומשים היו בעייות של עיוותים מסוגים שונים.
זאת לא דעה, אלו עובדות שאי אפשר להתווכח איתם, כשנשברת שילדת קרבון, שזה מאד נדיר, ממילא הנזק גדול, אבל לא לאלקטרוניקה (בדרך כלל).
אין שום סיבה רציונאלית אחת להתפשר על פחות מקרבון, מה עוד שהיום אין הבדל במחיר בין קרבון לאלומיניום.
נסיוני הרב מאד הראה ששימוש בשילדת אלומיניום זו הבחירה הכי לא מתאימה למסוק ובמיוחד למתחילים שחוטפים הרבה מכות קטנות ובינוניות (וזה בגלל שלא קיבלו אצלי שיעור הטסה

)