הצלחת לבלבל אותיאני לתומי חשבתי ש C זה קיבולת הסוללה CAPACITY .
כידוע הערך C בסוללות הוא הזרם שהיא יכולה לספק בהתאם לקיבולת שלה.
אם נקח מד הספק ונחבר את הסוללה כשהיא טעונה, ונפעיל את המנוע בהדרגה עם צרכן זרם מוגזם*(ע"י הגדלת הפרופ לדוגמה), ונעקוב אחרי המתח, ברגע שהמתח ירד ל-3V לתא, נבדוק מה הזרם.
הזרם לחלק בקיבולת של הסוללה יתן לנו את ערך C האמיתי שלה.
*
לדוגמה:
אם נבדוק סוללה 3 תאים של 2200mah שזו בעצם סוללה של 2.2Ah
ובבדיקה נראה שכשהמתח הגיע ל-9V הזרם היה 50A, אז הערך C האמיתי של הסוללה הוא 22.7.
50/2.2=22.7
הערה חשובה:
הבדיקה צריכה להיות מהירה (בכדי לא לפגוע בסוללה בבקר ובמנוע) וכשהסוללה טעונה (בכדי לקבל תוצאה מדויקת).
נערך לאחרונה על ידי leetal; 06-04-2010 בשעה 18:01:18.
הצלחת לבלבל אותיאני לתומי חשבתי ש C זה קיבולת הסוללה CAPACITY .
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
הכוונה היא ליכולת פריקה...
על רוב הסוללות מופיע כיתוב של בין 15-40C
.No Risk, No Fun
איך הגעת לנוסחה הזו ?
אם אני מבין נכון אין נוסחה לחישוב ערכו של C. היצרן בונה את הסוללה כך שתוכל לעמוד בעומסי פריקה מקסימליים, עומסים אלו הם הערך C.
יכולת פריקה הכוונה היא לקיבולתׁ(כמה אמפר יש בה במלאי): סוללה של 2200mah יכולה לפרוק 132A
2.2x60=132
פעם קניתי מ-ebay סוללה 5000mah והיה מוצהר עליה שהיא 10-15C ואני ציפתי לקבל ממנה זרם של לפחות 50A, להפתעתי כשהפעלתי מנוע ראיתי שהמתח שלה יורד ל-9V כשצרכתי 25A. וכך הגעתי להבנה (ולנוסחה) שהסוללה היא בעצם 5C...![]()
מעניין.... זה יכול להיות כלל אצבע לא רע, ניסית את זה על עוד סוללות ?
ברור לך שזה נתון שבהחלט יכול להשתנות - אותה הסוללה בתקופת חיים מאוחרת יכולה לתת בסבירות גבוהה תוצאה אחרת לגמרי, מה תהיה המסקנה אז ? אולי שהנתון המופק מצביע על ערך ה- C לאותו הרגע ?