שאלה - למה בדרך כלל לבקרים גדולים אין BEC ? האם תמיד הם OPTO ?
שאלה - למה בדרך כלל לבקרים גדולים אין BEC ? האם תמיד הם OPTO ?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
זה די הכללה - לקונטרוניק לדוגמא יש בבקרים הגדולים,
אבל נראה שהתשובה טמונה בכך שבכלים גדולים על מנת לצמצם סיכון רוצים לבדל בין מערכת השליטה ומערכת ההנעה מבחינת מקור המתח.
זה באמת קצת הכללתי.
ישנם בקרים די גדולים של טורניגי בעלי BEC מובנה (ממותג כמובן)
אני קטן אמונה בנוגע לצמצום סיכון, הרגולטורים על הבקרים לא קשורים לשאר הבקר ברמה של תלותיות, ויכולים לעבוד לבד גם אם שאר הרכיבים לא קיימים (שרופים למשל). מקרה אחר שאפשר לחשוב עליו שייצור בעיה זה שריפה של הרכיבים בבקר שתגרום לקצר בסוללה, אבל במקרה הנ"ל גם עם BEC חיצוני הסוללה לא תספק את הזרם הנדרש לBEC כי היא מקוצרת בבקר.
אולי זה בכלל בשביל לפזר עלויות.
בבקרים גדולים, המיועדים לכלים גדולים עם צרכנים גדולים, צריך זרם גבוהה לBEC, משמע 2-3-4 רגולטורים ממותגים, שהם לא זולים בפני עצמם.
כך ללקוח מוצעות מגוון אופציות (במקום בקר עם BEC ב 50$, בקר ב35$ וBEC לפי הדרישות, ז"א לקוח שלא צריך BEC חזק יוכל לקנות גם קטן יותר ולחסוך, לקוח שצריך זרם גבוהה מאוד, שבקרים גדולים עם BEC מובנה לא יכולים לספק, ייקנה BEC המתאים לשימוש שלו). אפשר להגיד שזה מקצועי יותר, להתאים כל חלק במערכת ע"פ הדרישות ולא להסתדר עם מה שיש לבקר להציע ויאללה....
בד"כ המייצבים על בקרי המהירות הם ליניאריים ולכן מתח גבוהה דורש פיזור הספק רב עליהם.
בבקרים הגדולים שכן באים עם BEC יש רגולטורים ממותגים למיטב ידיעתי
אני אישית (לאחר שחוויתי על בשרי) בכלים גדולים דואג למקור מתח נפרד למערכת הרדיו.
ולכן אני מעדיף בקר ללא BEC.
בטיסן קטן שהיה לי עם בקר של 25A עקב תקלה / פגם ייצור הלחמת חוט מתח ההזנה נמסה עקב חימום יתר וניתקה את הסוללה מהבקר. כמוובן שהBEC לא הצליח להמשיך לבצע את תפקידו והטיסן שקע אל הקרקע ללא שליטה.
במערכת עם סוללה וBEC נפרד המקסימום היה שהייתי מכריז על קאט מנוע וזהו.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי