היי..
איך אתם נוהגים לנקות את המסוק שלכם לאחר יום הטסה מתיש בו כל המסוק מיתמלא בשמן?
בזמנו, רון ג'רסי המליץ לנקות את המסוק עם קומפרסור, קניתי אחד כזה...והוא לא כזה מועיל יותר מידי...
הוא פשוט לוקח את המלכלוך למקום אחר ולא כמו שציפיתי
תודה לעונים
היי..
איך אתם נוהגים לנקות את המסוק שלכם לאחר יום הטסה מתיש בו כל המסוק מיתמלא בשמן?
בזמנו, רון ג'רסי המליץ לנקות את המסוק עם קומפרסור, קניתי אחד כזה...והוא לא כזה מועיל יותר מידי...
הוא פשוט לוקח את המלכלוך למקום אחר ולא כמו שציפיתי
תודה לעונים
***....
רק קומפרסור, אבל שיהיה חזק.
אני אבדוק לך על כמה BAR מכוון שלי - ואגיד לך.
מחליף לחשמלי![]()
"sometimes the hardest thing and the right thing are the same"
אני משתמש באלכוהול 90% שנמצא בתוך מיכל ספריי של ספרים.(אלה שעושים תספורות).
מברשת שיניים ומטלית יבשה.
עמית מאיפה משיגים כאלה ספריים וכמה זה לעלות?
להבנתי גם ספרי לניקוי חלונות משמש לניקוי המסוק
מה ההבדל בין השניים?
אני אוהב ת'שאלות האלה..
קודם כל מעביר מטלית לחה על כלללל המסוק... לפני שהוא נכנס לרכב!
בבית כבר מתבצע הניקויי, כמו שעמית הזכיר... אני משתמש באלכוהול תעשייתי
מרטיב סמרטוט ומתחיל לעבור על הפריימים , אגזוז, להבים !
את החופה מנקה עם ספריי חלונות ומייבש.
למחרת בעבודה אני מנקה עם קומפרסור (בלחץ של 120 PSI) את כל איזור המנוע.
במהלך השבוע חשוב לבצע בדיקות אחזקתיות למסוק (בדיקה ויזואלית לשלמות חלקים! + בדיקות טריקה של הברגים!)
זה כל מה שמתבצע אצלי בין שבת לשבת!
בשטח אני משתמש במגבונים לחים ואח"כ המסוק שלי חלק ונקי כמו תחת של תינוק![]()
בבית לניקוי קצת יותר יסודי אני משתמש בספריי של חלונות וסמרטוט חלק, לא כזה שמוציא סיבים, כי אז זה נתפס בכל מיני פינות ומקבלים מסוק שעיר כזה
אמיר, מה זה בדיקת טריקה של ברגים?
אני בודק את הברגים כדי להיות בטוח כי לא השתחררו ברגים
אני לא מוסיף הידוק!!! אחרת?! אני אגרום ל"חרישה" של התבריגים וא תהיה בעייה!
זאת אומרת שאני עובר בורג בורג ובודק שלא השתחרר!
כך שבשבת הבאה לפני היציאה לשטח מתבצעת בדיקה חשמלית (לבדוק תקינות סרוואים ובדיקת מתח לסוללת המקלט והמשדר...) ו?... זהו אפשר ללכת להטיס בראש שקט!
בשבוע שעבר חזרתי הביתה וגיליתי במהלך הניקויי שהמסוק עובד?! הצלתי את הסוללה , גיליתי את הברגים של בית הBOM משוחררים ולצערי סרוו 8717 שהלך לי (כנראה במהלך השינוע הביתה!)
אם לא הייתה מתבצעת אחזקה שבועית לכלי הייתי מגיע לשטח , עולה לאוויר ו?... חוזר עם שקית חלקים הביתה!
ההמלצה שלי היא להכין רשימת בדיקה של ממש! ככה אני עובד ואין מצב שאני מפספס משהו!
אל תקלו ראש בבדיקות האלו, הכלים האלה מסוכנים מאד! ולכן צריך לטפל בהם בצורה הזאת!
כל זה ברור, אבל לא הבנתי למה רשמת "בדיקת טריקה של ברגים" התכוונת לסריקה של ברגים?
לא , לא התכוונתי ל"סריקה"..
בשפה המקצועית (בחייל האויר ובתעשייה) טריקה הינה בדיקה לסגירה חזקה מספיק
של הבורג, אפשר לסגור ברגים בכל מיני כוחות נעילה.
הברגים על הכלים שלנו מוגדרים לנעילה ב- "כח יד" (בערך 15-20 IN/LB )
הבדיקה בעצם בודקת את הידוק הברגים!
הבינותי![]()
תודה רבה על התשובה המקצועית אמיר ועמית!!
אמיר, קומפרסור ממוצע של 700 שקל...כמה PSI הוא מוציא?
זה חשוב כמה בוכנות יש?
סך הכל אם יש בוכנה אחת אז הוא יעבוד יותר אבל הוא יגיע בסופו של דבר לאותו הלחץ לא?
כאילו לפי מה זה נקבע?
קומפרסור נבחן בשתי תכונות:
לחץ וספיקה
הלחץ בכל הקומפרסורים כמעט אותו דבר, וההבדל העיקרי זו הספיקה (כמה ליטר אויר לדקה הוא דוחס)
דבר נוסף זה גודל מיכל האגירה של האויר הדחוס, ככל שהוא גדול יותר, הלחץ הגבוה נשמר יותר זמן
אבל כל זה חסר משמעות , מסוק זה כלי קטן, והקומפרסורים האלה נועדו לעבודות תעשייתיות הרבה יותר גדולות,נראה לי שמרסס צבע עדין של גרפיקאים (לא אייר בראש) עם אלכוהול יעשה את העבודה בצורה מושלמת ובנוחות מקסימלית עם קומפרסור קטן
לדעתי ניקוי בלחץ אוויר ואלכוהול זה מוגזם, מוריד את כל השימון מהמיסבים והצירים
מספיק לעלות לריחוף, לדחוף איידל אפ...לעשות תעלול קטן והכל משומן חזרה
ובמיסבים לפי הבנתי יש גריז, לא שמן..שיורד ביותר עקשנות מאשר שמן
איפה וכמה אמור לעלות ליטר אלכוהול תעשייתי..
בינתיים אני מאלתר עם "שיבס ריגל" אבל זה קורע תכיס..