שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: מתח הסוללה בסיום הטעינה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Question מתח הסוללה בסיום הטעינה

    יש ברשותי שתי סוללות זהות במפרט:
    NiMH
    5 תאים
    160mah

    האחת חדשה והשניה בשימוש כבר שנה וחצי.

    בסוללה החדשה, המתח בסיום הטעינה היה 7.5 וולט
    ובסוללה הישנה, המתח בסיום הטעינה היה 8.1 וולט.

    האם מתח הסוללה בסיום הטעינה יכול להעיד על מצבה?

    הסוללה הישנה בוודאות לא במיטבה שכן המטען טוען לה בסייקל מלא רק 120ma,
    אבל למרות זאת, היא עובדת טוב מאוד, רק פחות זמן.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    נסיון נוסף...
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Oct 2010
    הודעות
    106
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    באיזה מטען אתה משתמש? האם יש לו balancer?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Oct 2010
    הודעות
    106
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה


  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Oct 2010
    הודעות
    106
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    זה הסבר טוב יותר
    http://www.powerstream.com/NiMH.htm

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    תודה רבה על הקישורים
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Oct 2010
    הודעות
    106
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    תודה רבה על הקישורים
    בכיף ... שתף במסקנות.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    אני משתמש במטען accucell-6 וללא באלנסר (אין חיבור בלאנסר לסוללה הזו)

    במאמרים כתוב שהמתח המקסימלי לתא הוא 1.8V והמינימלי 1.41V.
    אני עוד לא הגעתי לזה, אבל אני מתקרב (1.62V בממוצע לתא)
    לא כתוב מה המשמעות של מתח סופי גבוה ומתח סופי נמוך, ולכן קשה להסיק מכאן מה עדיף.
    אני מניח (על סמך הגיון) שרצוי להשאר באמצע הטווח, ואולי אפילו בחלק התחתון שלו.

    פרט לזה, יש שם הסברים נוספים על שיטות טעינה שונות ועל הבעייתיות בטעינה של סוללות NiMH - לכל המתעניינים
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Oct 2010
    הודעות
    106
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    אני משתמש במטען accucell-6 וללא באלנסר (אין חיבור בלאנסר לסוללה הזו)

    במאמרים כתוב שהמתח המקסימלי לתא הוא 1.8V והמינימלי 1.41V.
    אני עוד לא הגעתי לזה, אבל אני מתקרב (1.62V בממוצע לתא)
    לא כתוב מה המשמעות של מתח סופי גבוה ומתח סופי נמוך, ולכן קשה להסיק מכאן מה עדיף.
    אני מניח (על סמך הגיון) שרצוי להשאר באמצע הטווח, ואולי אפילו בחלק התחתון שלו.

    פרט לזה, יש שם הסברים נוספים על שיטות טעינה שונות ועל הבעייתיות בטעינה של סוללות NiMH - לכל המתעניינים
    יש כמה שיטות להפסקת טעינה ב-NIMH...חלקן לא תלוי במתח התא. כמו כן אם אתה טוען ללא בלנסר, סיום טעינה של אחת התאים עוצר את טעינת השאר...

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    ציטוט נכתב במקור על ידי alonk צפיה בהודעה
    יש כמה שיטות להפסקת טעינה ב-NIMH...חלקן לא תלוי במתח התא. כמו כן אם אתה טוען ללא בלנסר, סיום טעינה של אחת התאים עוצר את טעינת השאר...
    ראיתי שהיה כתוב שם שאפשר לזהות סיום טעינה על סמך עליה בטמפרטורה, אבל לא יקרה כאן דבר דומה? - כלומר, סיום טעינה של אחד התאים יעצור את השאר?
    וסוללות שונות שיטענו בשיטה שלא תלויה במתח התא, יסיימו טעינה באותו המתח?
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    1,088
    תודה!
    9
    הודה 15 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתח הסוללה בסיום הטעינה

    אל תנסה להשליך דעות מליפו לסוללות ניקל מטאל. זה לא נכון.

    ההפרש יכול לנבוע מהבדלי התנגדות פנימית. התנגדות פנימית נקבעת ע"י כימיה ספציפית, מבנה התא והיא גם יכולה להשתנות לאורך זמן.

    לרוב, סיום טעינת הסוללות האלה נקבע כאשר המטען מזהה ירידת מתח. כדי "לאזן" את הפק צריך להטעין לאורך זמן בזרמים נמוכים (0.1C). טעינה ממושכת כזו מאפשרת לכל תא להגיע למקסימום שלו והמבנה שלו יאפשר לו להישאר שם.

    אבל, לרוב עדיף להטעין ב-1C. בגדול זה יותר בריא לסוללה וגם נותן תןצאות יותר טובות. לכן ההמלצה היא בד"כ להטעין ב-1C ורק כל כמה חודשים לעשות "תיקון" שבו מטעינים לאט את הסוללה, פורקים אותה ומטעינים שוב בקצב של 1C.
    ארז
    !!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!

נושאים דומים

  1. [שאלה] לגבי מתח בסוללה
    על ידי haimz24 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 27-03-2010, 18:14:30
  2. טלמטריה - מדידת מתח הסוללה בזמן טיסה
    על ידי RoiA בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 20-11-2009, 22:14:21
  3. [שאלה] בעיית מתח בסוללה
    על ידי asafsee בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 08-10-2009, 17:11:51
  4. [שאלה] איך מבקרים את מתח הסוללה ?
    על ידי shimon3339 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 23-08-2009, 23:25:07
  5. [עזרה!] מתח בסוללה
    על ידי Shay בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 13-12-2008, 06:56:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •