שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: מדריך להשטת מפרשיות שלט

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מדריך להשטת מפרשיות שלט

    כל מי שהשיט מפרשיות שלט עד היום ראה את ההבדל בין שיוט עצמי לשיוט תחרותי , כל עוד אתה משיט לבד , המפרשית שטה להנאתך , אבל
    בשיוט תחרותי , כמה מתסכל לראות שהמפרשית שלידך חולפת על פני המפרשית שלך בלי שום סיבה נראית לעין ,
    בפוסט הזה ננסה לתת כמה טיפים שיעזרו לשפר את רמת הסירה שלנו .
    שלב ראשון , כיוונון המפרשים והתורן .

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    מצרף קובץ אסטרטגיות זינוק
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    15
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    אילן,
    אם כל הכבוד רוב מה שכתבת לא מהווה שיקול מאיזה צד של הקו הזינוק לזנק.
    ההחלטה באיזה צד של המסלול נזנק נקבל לאחר שניבחן מאיפה נושבת הרוח ואיזה צד של המסלול קרוב יותר אל מוצא הרוח ובנוסף מהוא המרחק הקצר ביותר אל מצוף הקידמית.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    למרות שהעתקתי מהקובץ המצורף , לא העתקתי כמו תוכי , אלא ראיתי את ההגיון בכל מה שכתבתי
    ואני אסביר .

    אתה מעוניין לצאת לדרך מצד שמאל בקו הזינוק כי ?
    כיוון הרוח.... ?
    בכלל חשבת לקחת ימינה לאחר הזינוק.... ?
    אתה תחסם ע"י עוד שותפים לדעתך ?
    כולם במפנה ימני ואתה מחכה להם ליד המצוף השמאלי ?

    אתה לא רואה בזה גורמים נוספים לבחירת המקום האידיאלי לזינוק ? כיוון הרוח זה השיקול היחיד ?
    תרגיש חופשי להכנס בי , חשוב לי להעלות נושאים של התמקצעות גם אם אין הסכמה .

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    15
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    חס לחלילה להכנס בך !!
    אני מדבר מנסיון של סירות גדולות ואני מניח שהדבר דומה, יתקנו אותי חכמיי ה R/C וגם אלא שיודעים טוב ממני.
    השיקול ליד איזה מצוף לזנק הוא , שבזמן הזינוק שהמצוף שעליו נרצה לזנק יהיה קרוב יותר למוצא הרוח.
    במסלול קצר, למרחק בין מצוף הזינוק למצוף הקדמית יש שיקול.
    ואולי עדיף בכלל לזנק באמצע או בצד השני באויר נקי, דבר שקורה יותר בתחרות כאשר יש סירות מדגמים ומהירויות שונות, פחות בדגם אחיד.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    בדיוק , למה לא לזנק באמצע ואז תוכל להחליט רק ברגע הזינוק לאיזה כיוון לקחת
    למה לזנק ממצוף שמאל אם אתה בכלל רוצה לקחת ימינה .
    וגם אם אתה רוצה לקחת שמאלה אבל כל הסירות האחרות לוקחות את אותו כיוון
    ומפריעות למעשה לכושר התמרון שלך , זה לא יהיה שיקול ?
    למשל בשישי האחרון , אני ואליקו (שיבדל לחיים ארוכים) מזנקים יחד והוא סוגר אותי
    לכיוון הקיר , האם ההמנעות מכניסה למקבץ המרכזי של הסירות זה לא שיקול ?
    או רק השאיפה לאוויר נקי על המפרשים , זה לא שיקול ?
    בכל אופן , אני עדין ממשיך לחפש חומר רלוונטי , גם אם אגלה שאני טועה ,
    אני לומד בינתיים שלהבא הזינוקים שלי לא יהיו יותר כי מצאתי איזה חלל בכל הבאלגן ,
    אלא מחשבה קדימה איזה כיוון הכי טוב לי לבחור ללג הראשון .

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    30
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    אילן
    כל השיקולים שהזכרת נכונים ורלוונטיים להחלטה איפה לזנק.
    בכל מקרה על מנת לזנק בנקודה מסויימת יש להערך בהתאם, ולתפוס מקום או עמדת המתנה שתאפשר לך להגיע לנקודה הרצויה לך בזמן הזינוק.
    בשלב הנוכחי אני חושב שזה על סף הבלתי אפשרי, כי לא ניתן לחזות את התנהלות הסירות האחרות, כיוון שרובינו לא מכבדים את החוקים.
    החוק הראשון שצריך להקפיד עליו הוא מעל ומתחת לרוח.
    היום יש המון מצבים בהם סירה שלא תכננה נכון את הערכותה לזינוק, מוצאת את עצמה קרובה מדי לקו ומחשש לזנק מוקדם יורדת ו"נמרחת" על הסירות שמתחתיה.
    אם אתה תעמוד על קו הזינוק ומתחתיה היא לא "תתפתה" כי לא יהיה רווח בינך לבין קו הזינוק ולא יהיה לה לאן להכנס.
    אבל, אם אתה תבצע זינוק מתוכנן, אתה תתפוס עמדה ותעמוד כאורך סירה מקו הזינוק (על מנת לאפשר לך להאיץ ולהגיע בזמן הזינק למהירות המקסימאלית). "סירה לא צייתנית" תתפתה להכנס לרווח שבינך לבין קו הזינוק, ואז הזינוק המתוכנן שלך הופך לזינוק רע מאד.
    בעולם האמיתי סירה ש"נשפכת" משלמת ביוקר (פסילה) ולכן זה כמעט לא קורה ואתה בדרך כלל רואה שבערך דקה לפני הזינוק כל הסירות עומדות ותופסות עמדה (הסירות שמטיילות "חופשי" עושות זאת כי עוד לא תפסו עמדה או איבדו את העמדה שלהן).
    לצערי אנחנו עוד לא שם, בזינוקים שלנו אתה יכול לראות שכל הצי מטייל כל הזמן עד לזינוק עצמו.
    ברגע שכולם יבינו ויקפידו על החוק - הזינוקים יהיו יותר מענינים ותוכל אכן לתכנן וגם לעמוד בתכנון שלך

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    אולי נתחיל מחוק פשוט , שמירה על מרחק סירה מקו הזינוק ?

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    30
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    אין חוק כזה, אנחנו לא נכתוב את החוק מחדש בכל מקרה לא יהיה ניתן לאכוף חוק כזה (איזה מרחק ? מי מודד ? איך מודד).
    אם תחשוב על זה מכיוון אחר - תיווכח שחוקי השייט הסטנדרטיים בעצם כופים אלייך תוצאה דומה כיוון שאם תיהיה קרוב מדי לקו זינוק אתה עלול לזנק מוקדם ולהיפסל. פסילה על זינוק מוקדם זו סנקצייה ברורה ומדידה (אם נאכוף אותה באגרסיביות - נגיע לתוצאה שרצית - אנשים יחששו להיפסל וירתעו מלהיות קרובים מדי לקו).
    בכל מקרה אני חושב שבמקביל צריך להתחיל להקפיד שמעל הרוח מפנה למתחת לרוח זה יעשה הרבה סדר בבלאגן.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מדריך להשטת מפרשיות שלט

    המקור
    http://www.uiowa.edu/~sail/skills/ra...ml#cont_theory
    http://www.sailtheory.com/tuning.html
    http://www.wb-sails.fi/news/95_11_Te...lingtales.html

    למה למעשה מפרשית זזה
    הגיוני לחשוב שהרוח דוחפת את המפרש ולכן המפרשית זזה , אבל כיצד הסירה
    בכל זאת זזה גם כששטים מול הרוח , לכן התשובה היא , המפרש מייצר הפרש לחצים (כמו כנף של מטוס ) ולכן הסירה נשאבת קדימה ולא נדחפת .

    שני המרכיבים שגורמים לסירה לנוע הינם lift ו.. flow .
    כאשר LIFT הוא הכוח שגורם לסירה לזוז , נוצר ע"י ה Flow
    ו FLOW הוא זרימת האוויר שמייצרת את ה LIFT אבל גם גורמת לגרר שמעט את הסירה .

    אחרי שהבנו מה הגורם לתנועת הסירה , נרצה לגרום לה לנוע מהר יותר , הגורם איתו
    נשחק הינו , עומק המפרש (באנגלית Draft of the Sail) , ככל שהמפרש עמוק יותר
    כך הוא יאיץ יותר מהר , בדיוק כמו בהילוך ראשון ברכב , מצד שני , כשאנחנו כבר מהירים
    נרצה להעביר להילוך חמישי או במפרשנות , לצמצם את העומק של המפרש .

    הנקודה בא עומק המפרש יהיה המקסימלי (Cunningham ) , תיהיה ב 45 אחוז משפת ההתקפה של המפרש .

    מספר כללים לעומק המפרש ברוחות השונות

    ברוח קלה
    נשאף לצמצם את הDRAFT (עומק המפרש) , על מנת להשיג מהירות מירבית ,
    אם ננסה להגדיל את ה DRAFT הרוח תוותר בקלות על הניסיון להקיף את המפרש ותתנתק ממנו ,
    ואנו נאט .

    רוח בינונית
    פה בא לידי ביטוי הניסיון שלך , משחק עדין ב DRAFT יביא אותך למהירות המקסימאלית.

    רוח חזקה
    יש לסגור את הDRAFT (עומק המפרש) כמה שיותר , על כל זאת ברוח חזקה נכנסים מרכיבים
    חדשים לשיקולים שעדיין לא הזכרנו .

    זרימה צמודה(attached) ומופרדת (separation) .
    באופן כללי , הרוח זורמת בצמוד למפרש , אך.... במידה ויצרנו DRAFT (עומק המפרש) גדול מדי והרוח חלשה ,היא (הרוח)תנסה להקיף את המפרש אך בנקודה בה יש את הפניה החזקה ביותר על המפרש היא (הרוח) תתנתק .

    גרר
    תופעת לווי , הגורמת לסירה להאט .
    התופעה נובעת מכמה סיבות :
    DRAFT גדול מדי
    DRAFT אחורי מדי



    כיצד אנו נתייחס לרוח
    Windex , על מנת לקבל חיווי ויזואלי לכיוון הרוח , נתקין בראש התורן סרט קטן שיתן לנו
    אינדיקציה לכיוון הרוח , אם אנו בתחרות , הדגל הזה הוא גם חסרון כיוון שגם היריב
    רואה אותו על הסירה שלך , לכן , לשקול פעמיים אם להתקין אותו .

    Sidestay Telltales , לא רלוונטי .

    Jib Telltales - דגלונים (סרטים) שתלויים בשליש הקדמי של מפרש החלוץ והם נותנים
    את האינדיקציה המדוייקת ביותר , האם הרוח זורמת לאורך המפרש או שהיא התנתקה ממנו ,
    מה שיגרום לירידה במהירות .

    Cunningham - קביעת מיקום DRAFT ע"י משחק עם המנור .
    נערך לאחרונה על ידי ilan_l; 09-12-2010 בשעה 12:04:49.

נושאים דומים

  1. [שאלה] חניך מדריך עם שלט JR - מה מתאים?
    על ידי שמוליק ג בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-08-2010, 22:49:50
  2. מי מצטרף אלי להשטת בוקר באגם בראשון ?
    על ידי sharonx בפורום פורום סירות ומפרשיות
    תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 18-08-2010, 04:16:05
  3. [מדריך] תחרויות מפרשיות שלט בירקון כל המידע
    על ידי ilan_l בפורום פורום סירות ומפרשיות
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 04-08-2010, 23:31:02
  4. מפרשיות ומנועיות
    על ידי אלון גרינה בפורום פורום סירות ומפרשיות
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 17-07-2010, 18:59:50
  5. [שאלה] מדריך לחיבור שלט למסוק
    על ידי alezaidman בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 13-05-2009, 11:54:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •