שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9

נושא: החלפת בטריות למקלט+שלט

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    144
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל החלפת בטריות למקלט+שלט

    היי,
    אני מטיס (כרגע) טריינר PT40 ובעתיד הקרוב אני אשתדרג לטיסן שלב שני rapture של great planes.
    יש לי רדיו futaba 6ex שכיום הוא כבר בן שנתיים או שלוש והבטריות של המקלט והשלט די הלכו (התדרדרות איטית ואז פעם אחת ששכחתי לכבות את המקלט והמשדר והמתח ירד ל7 וולט בשלט). בקיצור-אני לא סומך על הבטריות האלה. אני רוצה להחליף לליפו במשדר ובמקלט, לגבי המשדר התשובה די פשוטה אני פשוט מחליף לבטריה הזאת מהסיני אבל במקלט אני לא ממש יודע מה אני עושה...
    יש את האופציה לקנות בטריית שני תאים עם 800-1000 מא"ש מהסיני וBEC בסגנון הturnigy 8A, החיסרון עם הסטאפ הזה הוא החוסר ביטחון מהBEC-למישהו יש ניסיון איתו?
    האופציה השנייה היא ללכת על בטריית LifePo מהיפני החיסרון איתה שלא ברור לי איך המקלט והסרבואים שלי ייתמודדו עם 6.6V (אני משתמש במקלט R617FS והסרבואים הם Futaba S3004).
    מה עדיף? אני נוטה לכיוון הפתרון מהיפאני בגלל הפשטות והחיסכון בעלות אבל לא ברור לי איך הסרבואים והמקלט ייתמודדו עם המתח הזה.

    תודה, זיו

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    הרבה טיסנאים מחליפים לאחרונה לסוללות ליפו. אני אישית לא אוהב את הרעיון כי איך שלא תסובב את זה הסוללות הללו מסוכנות ואיפה שאפשר להמנע מהן - עדיף. את סוללת המשדר רצוי\צריך\עדיף\חובה להוציא בזמן הטעינה מהמשדר, ואני לא חושב שהפלגים בתוך המשדר בנויים לזה או "אוהבים" את זה - בסופו של דבר יגרם נזק גדול למשדר.
    אני עצמי משתמש בתאים של GP ReCyKo מהן עשיתי סוללות למשדר ולמקלט.
    הסוללות הללו בקיבול מספיק גדול (2000Mah) ולעומת סוללות ניקל-מטל אחרות הן כמעט אינן מאבדות מתח בזמן אחסנה סביר (חודש - חודשיים) החיסרון - הן לא כל כך זולות וצריך לדעת להלחים אותן עם מינימום חימום. (כמובן שלא צריך את המטען שלהן שמופיע בתמונה ומטען "חכם" טוב מאוד לטעינה שלהן).
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	ReCyKo 1.jpg‏ 
Views:	65 
Size:	24.9 קילובייט 
ID:	36015  
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 07-12-2010 בשעה 18:32:27.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    144
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    הקטע הוא שבטריית ליפו מאפשרת טעינה מהירה, במקום להשאיר את המטען כל הלילה בחשמל אני רק צריך שעה לבטריה של המקלט ואת המשדר מספיק לטעון כל כמה חודשים. מעבר לזה יש לי כבר מטען לליפו שמתאים גם לLife (שד"א פחות נפיצות וזאת נקודה לזכותן).

    אני לא רוצה להתחיל להלחים פאקים משלי כי אני מפחד על הטיסן, יש לי חבר שאיבד חצי גוף בגלל פאק בהכנה עצמית.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    נו עדיף להיות אופטימי, נשאר לחבר שלך חצי גוף שלם

    היות והסוללות לשלט ומקלט הן השקעה לטווח ארוך שווה להשקיע בסוללות הLIFE למשדר - בטוח למקלט - כדאי.

    בעיקרון הסרוואים שלך והמקלט ידעו לעבוד ב6.6V של הLIFE אבל תמיד תוכל לחבר את הLIFE דרך BEC שיהיה לך 5V יציב להפעלה "רגילה"

    אני אישית לא חושש מדי ומשתמש בפאקים קטנים של 2 תאי ליפו בקיבול של 1000-1300 מילי דרך BEC. בעלויות שעולים היום תאי ליפו קטנים אפשר פעם בשנה להחליפם לצורך ריענון.

    היתרון של הLIFE שהן לא מאבדות קיבול (כ1% לשנה) ולכן ניתן "לשכוח לטעון אותן. למרות שהן בעיקרון מעדיפות להיות מאוחסנות טעונות מלא ולכן תוכל לטעון את סוללות הLIFE שלך בסוף יום הטסות במקום לפניו.
    וכמובן היתרון של טעינה ב2-4C (בהתאם לסוג סוללת הLIFE) שברשותך.


    בכל אופן, אם תבחר בתאי ליפו להפעלת הציוד , אנא שים לב שבפריקה בזרמים חלשים המתח בו יש לטעון את התאים חזרה הוא3.7V- 3.6V לתא !
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    נצל"ש, מישהו יודע איפה אפשר למצוא סוללות A123 בקיבולת של 2200 מילי 2 טעים?
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    ציטוט נכתב במקור על ידי z999 צפיה בהודעה
    הקטע הוא שבטריית ליפו מאפשרת טעינה מהירה, במקום להשאיר את המטען כל הלילה בחשמל אני רק צריך שעה לבטריה של המקלט ואת המשדר מספיק לטעון כל כמה חודשים. מעבר לזה יש לי כבר מטען לליפו שמתאים גם לLife (שד"א פחות נפיצות וזאת נקודה לזכותן).

    אני לא רוצה להתחיל להלחים פאקים משלי כי אני מפחד על הטיסן, יש לי חבר שאיבד חצי גוף בגלל פאק בהכנה עצמית.
    א) טעינה של סוללות ניקל-מטל עם מטען חכם לוקחת מעט יותר משעה, בטח לא לילה שלם - בדיוק כמו לטעון סוללת ליפו.

    ב) אם תלחים סוללות לבד זה ענין אחד (אגב, בטיסנאות כדאי מאוד לדעת להלחים) אבל מענין מאיפה הרעיון ההזוי שסוללת ליפו אפשר לטעון רק פעם בכמה חודשים.
    משדר צורך בדרך כלל 200 מיליאמפר שעה. סוללה שבנויה מתאי ניקל מטל של 2000Mah מאפשרת כ-8 שעות שידור (ורוב התאים הם בנפח עוד יותר גדול). סוללת ליפו בנפח דומה מאפשרת את אותם 8 שעות בדיוק ואם נקבל את העצה של boogle שכותב שלשימוש בזרם נמוך כדאי לטעון את הסוללה רק למתח של 3.6 וולט, זמן השימוש יורד למשהו כמו 4 שעות. אם נקח רזרווה כל שהיא ושימוש במשדר במשך שעתים ביום הטסה נשארנו עם טעינה לקראת כל הטסה או שתים.
    מסקנה: בהחלט אפשר וכדאי לטעון את סוללת הליפו שמיועדת למשדר פעם בכמה חודשים אם אתה מאוד רוצה לחזור הביתה עם שקית שברים במקום טיסן שלם

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    ציטוט נכתב במקור על ידי umbo צפיה בהודעה
    א) ואם נקבל את העצה של boogle שכותב שלשימוש בזרם נמוך כדאי לטעון את הסוללה רק למתח של 3.6 וולט, זמן השימוש יורד למשהו כמו 4 שעות.
    הפוך גוטה הפוך
    מה שאמרתי זה שליפו בפריקה איטית מראה 3.6V אחרי שפרקה את רוב הקיבול שלה ולכן אסור לחכות שתראה מתח של 3.3V כמצופה בפריקה בזרם גבוה.
    היא מתחילה ב4.2V לתא כמו כולן.

    את סוללות הליפו למקלט שלי אני מטעין בערך פעם בשנה - אין חשש .
    זה לא אומר שלפני כל יום הטסה אני לא בודק את מתח הדקי הליפו . (בליפו מתח ההדקים פרופורציוני לרמת הפריקה שלה).

    בעניין זמן פעולה, ה9CHP שלי פורק LIFE 2100 ב10 שעות עבודה.
    אי שם בין 8 ל10 אני מתייאש וטוען (בתוך השלט).
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    הפוך גוטה הפוך
    מה שאמרתי זה שליפו בפריקה איטית מראה 3.6V אחרי שפרקה את רוב הקיבול שלה ולכן אסור לחכות שתראה מתח של 3.3V כמצופה בפריקה בזרם גבוה.
    היא מתחילה ב4.2V לתא כמו כולן.
    נו טוף - הצלחתי להבין הפוך ממה שכתבת - מה גם שעכשיו זה נשמע יותר הגיוני . עדין אני לא חסיד של סוללות ליפו איפה שלא חייבים.
    בכל אופן אני מאוד מרוצה משימוש בסוללות GP ReCyKo !

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החלפת בטריות למקלט+שלט

    גם אני מרוצה מהריסייקו - במצלמה שלי.
    הסיבה העיקרית שלי לשימוש בליפו הוא שמתח ההדקים פרופורציוני לשארית הקיבול של הסוללה. להבדיל מטכנולוגיית הניקל-XX שצריך לבחון אותה באמצעים נוספים.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



נושאים דומים

  1. החלפת סוללת שלט DX7 לליפו והגדרה של התראת מתח נמוך
    על ידי guyst בפורום סקירות רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 12-07-2010, 07:42:17
  2. שאלה שלט DXI6 קישור למקלט
    על ידי dror_z בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 16-02-2010, 15:39:58
  3. [שאלה] החלפת בטריות נטענות במכונת גילוח
    על ידי noam_h בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 09-11-2009, 17:41:20
  4. [שאלה] בטריה LIPO למקלט+שלט
    על ידי מושיק בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 02-11-2008, 16:35:19

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •