שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: FW5 - Flow

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל FW5 - Flow

    לפני מספר חודשים אני ורונן הזמננו FLOW מיצרן אוסטרי.
    כאשר הגיע המשלוח גילינו כי בדואר החליטו "לקצר" לנו את הארגז וכי הטיסנים בתוכו נפגעו.
    לאחר שיחה קצרה עם היצרן, הסכים לזכות אותנו על חלק משמעותי מהנזק.
    לאחר שתיקננו את הכנפיים, הטיסנים טסו מעולה ועל כן החלטנו לרכוש טיסן נוסף אשר מומן חלקית בהחזר אותו נתן לנו היצרן.
    החלטנו הפעם לרכוש רק גוף וכנף ואת ההגאים רכשנו מיצרן אחר.

    לפניכם תהליך הבנייה של הטיסן.

    הכנף


    מכינים זרועות היגוי ומדביקים למקום (לצערי לא תיעדתי את הכנת זרועות ההיגוי)


    הדבקת מוט הזריקה החדש. יחסית לישן יש לו עיצוב חדש, טיפה משוך לאחור וטיפה מתעקל פנימה, נותן הרגשה טובה יותר באחיזה



    חלקי הגוף


    בדיקה ראשונית למגש הסרוואים, בטיסן הזה כל הסרוואים בחרטום, התקנה מסובכת יותר וטיפה מאריכה את זמן ההרכבה של הטיסן בשטח (עוד 30 שניות) אבל חוסך משקל מכיוון שלא צריך משקולת איזון


    תושבת הגה הגובה, שייפתי לוח בלזה לצורת פרופיל סימטרי, ציפיתי את הבלזה בקרבון, לאחר הייבוש חתכתי לגובה המתאים והוספתי תושבת יצוקה על פי עקימון הגה הגובה וברגים. התושבת שוקלת 1.4 גרם כולל הברגים.




    ההגאים מגיעים עם חיזוק קרבון בתחתית, הוספתי מעט בד פיבר עדין על מנת למנוע פגיעות וגירודים האופיניים לשטחים בהם אנו מטיסים בארץ


    חיזוק חיבור הגה הגובה והברגים ע"י רצועת פחמן דקה


    ההגאים נשלטים ע"י מנגנון חוט וקפיץ, הסרוו מושך את ההגה לצד אחד והקפיץ מושך לצד השני. השיטה מאפשרת הורדת משקל בזנב שכן החוט קל במעט מפושרוד פחמן







    הגוף צפוף בטירוף והמקלט לא נכנס ללא צמצום האריזה. השתמשתי במקלט AR6255, במשקל 5 גרם






    התקנת הסרוואים, ראשית מתקינים על המגש, שנית מסדרים את החוטים שכן לאחר החיבור בגוף לא ניתן לסדר את החוטים ללא פירוק הסרוואים ולבסוף מדביקים בגוף. במידת הצורך הסרוואים ניתנים לפירוק



    המגש מודבק בגוף ביחד עם שאר חלקי המערכת, שימו לב שהחופה בצד, מחוברת עם ציר סלוטיים בצד אחד ומגנט בשני, מאפשר תפעול סופר נוח ללא פתיחת החופה במהלך הזריקה (למעשה מתהדקת בזריקה)




    באחד הטיסנים התקנת ההגאים יצאה טיפה יותר קלה ולכן ניתן היה לאזן את הטיסן עם סרוו דימונד 47 ולחסוך 3.5 גרם


    אפילו בחיבור החשמלי צימצמתי משקל ע"י פירוק מחצית הכיסוי הפלסטי של המחבר



    הפושרודים למאזנות, ניתנים לחיבור מפתח בתחתית הגוף ע"י שימוש בפינצ'טה


    מכינים כיסויים






    שני הטיסנים מוכנים



    משקל הטיסנים בסיום 261 ו-265 גרם
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_0001.jpg‏ 
Views:	473 
Size:	102.5 קילובייט 
ID:	39938   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0004.jpg‏ 
Views:	484 
Size:	110.1 קילובייט 
ID:	39939   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0005.jpg‏ 
Views:	778 
Size:	92.2 קילובייט 
ID:	39940   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0002.jpg‏ 
Views:	483 
Size:	66.8 קילובייט 
ID:	39941   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0003.jpg‏ 
Views:	475 
Size:	45.8 קילובייט 
ID:	39942  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0006.jpg‏ 
Views:	471 
Size:	56.1 קילובייט 
ID:	39943   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0007.jpg‏ 
Views:	486 
Size:	49.7 קילובייט 
ID:	39944   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0008.jpg‏ 
Views:	98 
Size:	60.3 קילובייט 
ID:	39945   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0009.jpg‏ 
Views:	472 
Size:	55.7 קילובייט 
ID:	39946   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0010.jpg‏ 
Views:	478 
Size:	44.9 קילובייט 
ID:	39947  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0011.jpg‏ 
Views:	473 
Size:	59.9 קילובייט 
ID:	39948   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0012.jpg‏ 
Views:	483 
Size:	116.7 קילובייט 
ID:	39949   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0013.jpg‏ 
Views:	468 
Size:	152.1 קילובייט 
ID:	39950   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0014.jpg‏ 
Views:	468 
Size:	99.5 קילובייט 
ID:	39951   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0015.jpg‏ 
Views:	470 
Size:	121.9 קילובייט 
ID:	39952  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0016.jpg‏ 
Views:	460 
Size:	115.3 קילובייט 
ID:	39953   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0017.jpg‏ 
Views:	463 
Size:	113.0 קילובייט 
ID:	39954   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0018.jpg‏ 
Views:	451 
Size:	114.1 קילובייט 
ID:	39955   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0019.jpg‏ 
Views:	453 
Size:	126.4 קילובייט 
ID:	39956   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0020.jpg‏ 
Views:	464 
Size:	105.7 קילובייט 
ID:	39957  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0021.jpg‏ 
Views:	461 
Size:	104.6 קילובייט 
ID:	39958   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0022.jpg‏ 
Views:	464 
Size:	88.7 קילובייט 
ID:	39959   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0023.jpg‏ 
Views:	446 
Size:	96.1 קילובייט 
ID:	39960   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0024.jpg‏ 
Views:	586 
Size:	101.9 קילובייט 
ID:	39961   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0025.jpg‏ 
Views:	470 
Size:	119.8 קילובייט 
ID:	39962  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0026.jpg‏ 
Views:	456 
Size:	66.0 קילובייט 
ID:	39963   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0027.jpg‏ 
Views:	483 
Size:	58.3 קילובייט 
ID:	39964   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0028.jpg‏ 
Views:	466 
Size:	58.4 קילובייט 
ID:	39965   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0029.jpg‏ 
Views:	459 
Size:	98.0 קילובייט 
ID:	39966   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0030.jpg‏ 
Views:	453 
Size:	128.9 קילובייט 
ID:	39967  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0031.jpg‏ 
Views:	465 
Size:	56.0 קילובייט 
ID:	39968   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0032.jpg‏ 
Views:	446 
Size:	121.5 קילובייט 
ID:	39969   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0033.jpg‏ 
Views:	449 
Size:	167.1 קילובייט 
ID:	39970   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0034.jpg‏ 
Views:	460 
Size:	76.2 קילובייט 
ID:	39971   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0035.jpg‏ 
Views:	455 
Size:	78.3 קילובייט 
ID:	39972  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0036.jpg‏ 
Views:	457 
Size:	93.1 קילובייט 
ID:	39973   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0037.jpg‏ 
Views:	444 
Size:	91.5 קילובייט 
ID:	39974   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0038.jpg‏ 
Views:	463 
Size:	90.8 קילובייט 
ID:	39975   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0039.jpg‏ 
Views:	459 
Size:	87.1 קילובייט 
ID:	39976  
    נערך לאחרונה על ידי roydor; 02-03-2011 בשעה 21:41:30.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    בניה יפה מאד!
    2 הערות שוליות שמציקות לי בטיסן הזה:
    1. אני לא מבין למה הם מתעקשים בכל הטיסנים שלהם לעשות ציר מאזנות מסלוטיים שעם השנים מתחיל להתקלף, במקום לעשות אותו פעם אחת עם ציר קוולאר!?!?!
    2. הרעיון של החופה שנסגרת עם מגנט מגניבה, אבל מה קורה עם המטיס הוא שמאלי? יש להם גירסה לשמאליים או שכל מי שמאלי אכל אותה?

    איתן.
    נערך לאחרונה על ידי eitan-ro; 02-03-2011 בשעה 22:12:29.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    בטיסן הראשון הציר מפיבר, הוא טיפה גמיש ולמרות שעובד לא רע הוא לא מדהים...
    ציר הסלוטייפ החדש יותר קשיח וניתן להחלפה, מתקלף, אז שים חדש. בנוסף, הוא מקטין את העומס על הסרוואים משמעותית יחסית לציר קוולר ובמאזנת כל כך דקה כמו בטיסן הזה, זה מאד חשוב אחרת תקבל פיתול של המאזנת בתנועות חריפות בגלל התנגדות הציר.
    המגנט חזק למדי והחופה קלה, לדעתי יחזיק גם לזורק שמאלי.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    גם בFW-III שלי יש ציר סלוטייפ, והוא החזיק יפה, אבל היום כעבור 5 שנים שהוא אצלי הסלוטייפ כבר מתחיל להתקלף, כשניסיתי להחליף אותו גיליתי שיש שכבה מגעילה ומאד מאד דביקה שלא יורדת אפילו עם אציטון על הכנף ופוגעת בצורה משמעותית בהדבקה של הסלוטיים החדש!
    נכון להיות לא מצאתי לזה פיתרון אחר, הציר בטיסן לא מחזיק מי יודע מה טוב.
    ציר קוולאר יכול להיות מאד מאד גמיש, ובלי שייצור פיתול במאזנת אם עושים אותו טוב, הדרך הכי קלה היא לעשות אותו מקוולאר עדין (28 ג"ר\מ^2) ולעשות "חיזוק" עם פס נוסף באיזור הבעייתי שזה האיזור של חיבור הלינקים למאזנות.
    מאד חבל שהם לא למדו לעשות את זה עדיין...
    איתן.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    אני מאמין שהסיבה שהם בחרו ציר סלוטייפ נעוצה ברצון להוריד משקל (הטיסן שוקל רק 260 גרם )

    חייב רק לציין שבשורש יש רצועה באורך של 5 ס"מ בה הציר מקוולר על מנת לתת מענה לעומסים הגבוהים בזריקה ולעומסים המקומיים שנגרמים מהיגוי המאזנות, בנתיים עובד נהדר.

    נערך לאחרונה על ידי roydor; 04-03-2011 בשעה 16:05:41.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    הטסתי את הטיסן היום, טס נהדר!
    יחסית לFLOW הישן שלי (הגאים מקוריים מהיצרן), ה-FLOW החדש מנהג יותר טוב בסבסוב, ישנה יתרת הגה כיוון יותר טובה וניתן לפנות עם הטיסן הדוק יותר בטרמיקה, יותר דומה ל-TABOO. לא יודע האם זה יותר נכון או לא (אווירודינמית) או האם הפניות הללו טובות בהיבטי יעילות וקצב טיפוס בטרמיקה, אבל הטיסן מסוגל לכך.
    מעניין שכמות הדיפרנציאל הנדרשת שונה, ב-FLOW הישן יש לי דיפרניאל הפוך, בערך מ"מ אחד מטה יותר מאשר מעלה, בחדש יש אפס דיפרנציאל. מיקס מאזנות להגה כיוון טיפה יותר גדול והתוצאה הסופית היא שהטיסן טס טוב באותה מידה.
    הטיסן החדש טיפה יותר "מדבר" בעילרוד, כרגע אני עם טיפה קיזוז UP, אנסה לשנות קלות את זווית ההכוונה על מנת לא לקבל תופאות משנה מיצירת "פרופיל" מייצר עילוי בהגה הגובה בגלל הקיזוז, ייתכן ויש מקום לקדם את מרכז הכובד טיפה קדימה אך לא ניתן לומר בוודאות לפני שאשחק טיפה עם זווית ההכוונה.
    הטיסן גם "מדבר" בגילגול, להערכתי היצרן הוריד טיפה משקל בטיפ וחיזק את המרכז, כך שמשקל הכנף דומה אך האינרציה טיפה יותר נמוכה ולכן הטיסן מגיב יפה לכניסה לטרמיקות.
    לגבי גובה הזריקה, טרם בדקתי את הגובה עם מד גובה אבל נראה לי שגובה הזריקה טיפה יותר גבוה.
    מוט הזריקה מייצר תחושה מעניינת בזריקה, אני לא מרגיש את העומס בזריקה כמו בטיסן הישן. כאשר אני זורק את הטיסן הישן, הכוח הצנטריפוגלי גורם להעמסת האצבעות בכריות האצבע בנקודה בודדת, בחדש העומס כנראה מתפזר על שטח גדול יותר ומרגישים עומס נמוך יותר על כריות האצבע. כתוצאה, במהלך הסיבוב אני לא מרגיש את העומס באותה מידה ובזמן הזריקה אני בטוח שתצא לי זריקה חלשה אבל הטיסן עולה ועולה ועולה... המשמעות היא שככל הנראה אוכל לזרוק את הטיסן עם יותר עומס לרוח מבלי להרגיש כוח שתולש לי את הטיסן מהיד.
    עדיין לא החלטתי איזה זנב טס טוב יותר, עם הזמן אולי אוכל לגבש החלטה.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    שיניתי את זווית ההכוונה שינוי זמני עד שאמצא את הזווית הנכונה ע"י יצירת ספייסר משכבות מסקינג טייפ, קודם לכן סימנתי את מיקום שפת הזרימה על הגה הכיוון, ע"י שימוש במסקינג טייפ נמנעתי מקשקוש על הגה הגובה עצמו.
    לאחר שאמצא את הזווית האופטימאלית בה הגה הגובה נשאר פרופיל סימטרי, אעשה יציקת אפקסי עם מיקרו בלונס לצורה המדויקת.









    בנוסף, זיהיתי חיכוך קל ביציאת הכבל להגה הגובה מהגוף שגרם לכך שהגה הגובה לא חזר לאפס (חצי מ"מ היסטרזיס לכל היותר) אני מסיק כי החיכך הזה גרם לתופעה שזיהיתי בעילרוד. יש לציין כי התופעה היתה חלשה וכי ניתן היה להטיס איתה אך עדיף לטפל בה. על מנת לפתור את הבעייה השתמשתי ב-WD40, טיפה קטנה והבעייה נעלמה כליל, כרגע הגה הגובה חוזר באופן מושלם
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_0001_1.jpg‏ 
Views:	392 
Size:	81.5 קילובייט 
ID:	40028   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0002_1.jpg‏ 
Views:	394 
Size:	69.6 קילובייט 
ID:	40029   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0003_1.jpg‏ 
Views:	393 
Size:	60.8 קילובייט 
ID:	40030   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0004_1.jpg‏ 
Views:	410 
Size:	63.6 קילובייט 
ID:	40031  

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    תשים עין על המקום ששמת WD, יש לו נטיה חזקה לצבור אבק...
    איתן.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    הטסתי את הטיסן שוב היום והשוותי את הגובה לטיסן הישן. בממוצע אני זורק את החדש 3 מטר יותר גבוה (בדקתי באמצעות ה-RAM3 שלי : http://www.soaringcircuits.com/)
    אני לא יודע אם ההפרש בגובה נוכע מההגאים או מהעובדה שהכנף יותר חזקה, ה-PEG יותר ארגונומי או בגלל שהטיסן חדש ונקי יותר. שלושה מטר גם לא נשמעים כמו הרבה אבל מדובר בכ-6% תוספת גובה כך שמדובר בתוספת יפה.

    הטיסן טס מעולה ואני מרוצה, בעיות הקיזוז בעילרוד נעלמו והטיסן טס מדויק ורגוע. נראה לי שיש מקום להזיז את מרכז הכובד טיפה קדימה, לשם כך אני חושב שאחליף את המאריך לסוללה לכזה עם חוט טיפה יותר עבה, ייתן לי קצת שקט נפשי שכן אני טיפה חושש משפשופים שיקראו אותו עם הזמן.

    תמונות

    זריקה:








    תפיסה:
    בגוף


    בטיפ


    בטיסה




    טיסה הפוכה


    מגיע לנחיתה


    לעיני ביתי בת ה-4 וחצי
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_0001.jpg‏ 
Views:	338 
Size:	119.1 קילובייט 
ID:	40141   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0002.jpg‏ 
Views:	76 
Size:	402.0 קילובייט 
ID:	40142   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0003.jpg‏ 
Views:	385 
Size:	358.3 קילובייט 
ID:	40143   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0004.jpg‏ 
Views:	355 
Size:	308.8 קילובייט 
ID:	40144   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0005.jpg‏ 
Views:	350 
Size:	95.1 קילובייט 
ID:	40145  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0006.jpg‏ 
Views:	353 
Size:	84.1 קילובייט 
ID:	40146   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0007.jpg‏ 
Views:	343 
Size:	319.9 קילובייט 
ID:	40147   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0008.jpg‏ 
Views:	378 
Size:	349.7 קילובייט 
ID:	40148   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0009.jpg‏ 
Views:	359 
Size:	335.0 קילובייט 
ID:	40149   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0010.jpg‏ 
Views:	350 
Size:	72.8 קילובייט 
ID:	40150  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0011.jpg‏ 
Views:	352 
Size:	283.8 קילובייט 
ID:	40151   Click image for larger version. 

Name:	IMG_0001_1.jpg‏ 
Views:	364 
Size:	312.3 קילובייט 
ID:	40152  

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: FW5 - Flow

    WD זה חומר רע מאוד לשימון - הוא מכיל בעיקר דטרגנטים וממיסים ומעט מאוד שמן שגם הוא רחוק מלהיות איכותי.
    עדיף להשתמש במעט גריז או שמן סיליקון.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •