שלום חברים,
שאלת פיניון:
אם אני מתכנן בשלבים הראשונים להטיס טיסות רגועות (ריחוף והקפות), האם שימוש בפיניון 12 שיניים יעשה את העבודה ויעזור לי להשיג זמני טיסה ארוכים יותר מאלו שאקבל עם 13 שיניים?
האם המסוק לא יהיה "עייף" מדי?
תודה לעוזרים,
שחרקס
שלום חברים,
שאלת פיניון:
אם אני מתכנן בשלבים הראשונים להטיס טיסות רגועות (ריחוף והקפות), האם שימוש בפיניון 12 שיניים יעשה את העבודה ויעזור לי להשיג זמני טיסה ארוכים יותר מאלו שאקבל עם 13 שיניים?
האם המסוק לא יהיה "עייף" מדי?
תודה לעוזרים,
שחרקס
---Mayor of Happyville---
שים לו טיפה ריטלין
זה יעשה לך טיסה רגועה![]()
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
הפניניון קשור לסיבובי הראש....
אם אתה רוצה אותו קצת יותר רך?.... אז קודם כל בגרפים תכוון אותו שיהיה רך (תיעזר בגיא)
ועוד אפשרות היא להוסיף משקולות לפלי בר.... זה יעשה אותו יותר "עצלן"....
בהצלחה שחר!
נערך לאחרונה על ידי AMIR; 24-11-2008 בשעה 13:56:07.
כדי שיהיה רגוע יותר אפשר:
1. להוסיף משקולות לפלייבאר כמו שאמיר ציין.
2. להוריד מהירות ראש.
שאלתך נוגעת למהירות הראש. אפשר לכוון מהירות ראש באמצעות הגרף של המצערת (הורדת האחוזים) ואפשר ע"י שימוש בפיניון עם מספר שיניים קטן יותר (כמו שהצעת).
במסוקים חשמליים, תמיד תמיד נעדיף לכוון את מהירות הראש בעזרת הפיניון המתאים ורק אח"כ נכוון בעזרת הגרפים. מנועים חשמליים ובקרים עובדים במקסימום נצילות כשהם קרוב ל-100% מיכולתם.
לדוגמא:
ניתן לקבל את אותה מהירות ראש כאשר נשתמש בפיניון עם 13 שיניים ונכוון את גרף המצערת ל-70% או עם פיניון 12 שיניים ונכוון את גרף המצערת ל- 90%-100%.
מה עדיף ? חד משמעית אפשרות שתיים (פיניון קטן, אחוזים גבוהים). המערכת החשמלית תעבוד בנצילות גבוהה בהרבה. רכיבים שעובדים לאורך זמן ב-70% נוטים להתחמם.
לכן מטרתך היא מציאת הפיניון שב-100% גרף מצערת ייתן את מהירות הראש המקסימלית הרצויה ומכאן לשחק כבר עם הגרפים.
אינני מכיר מספיק את הנתונים של הרקס 500 כדי לנקוב במהירויות הראש עם הפיניונים השונים אבל התאוריה נכונה לגבי כל המסוקים.
רוב המסוקאים החשמליים פשוט משתמשים בסט-אפים מוכחים, אבל כדי ליהנות באמת מהתחביב כדאי מאוד ללמוד לחשב לבד את מהירות הראש כתלות ברכיבים השונים (ואז גם ניתן לשחק עם הרכיבים בעצמך).
כדי לחשב בעצמך מהירות ראש יש לדעת:
מתח סוללה
מספר שיניים בפיניון
KV של המנוע
מספר שיניים בגלג"ש ראשי
על החישוב עצמו נוותר בשלב זה, נראה לי שסיבכתי אותך מספיק להפעם...![]()
---Mayor of Happyville---
אם אני לא טועה, ב-TREX 500 יש גלג"ש מרכזי בשני שלבים (two stage), לא ? צריך לדעת את מספר השיניים בכל אחד מהגלג"שים.
מהשרטוט נראה שיש רק גלגל שיניים אחד
השני הוא גלגל השיניים של פולי הרצועה
ובנוסחה שלך לא נלקח בחשבון משהו מאד חשוב, וזה העומס על המערכת (רוטורים, חיכוך, וכו')
זה הגורם המשפיע ביותר, וקשה מאד לחשב אותו
ועד כמה שידוע לי, רק להוריקאן יש מערכת גיר כפולת גלגלי שיניים ראשיים
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
אכן ה-TREX אינו בעל תמסורת של שני שלבים, מה שמפשט מעט את החישוב.
נוסחת הפלא-
KV של המנוע X מתח הסוללה X מקדם 0.9 X פיניון/גלג"ש מרכזי = מהירות ראש.
פירוט:
KV - נתון קבוע של המנוע
מתח הסוללה - אמנם משתנה תחת עומס אך את זה המקדם לוקח בחשבון. סוללת 4S היא 14.8V לצורך העניין וכן הלאה
מקדם - המקדם נועד לקחת בחשבון את על אותם הפסדים כמתח תחת עומס, חיכוך וכיו"ב. טווח המקדם נע בין 0.85 ל-0.9. אני מקבל תוצאות די מדוייקות עם 0.9
פיניון/גלג"ש מרכזי - זהו בעצם יחס ההעברה של המסוק. במסוקים עם יחס העברה בשני שלבים (כמו ההוריקאן) צריך לחשב את יחס ההעברה הסופי (לא רלוונטי כעת)
קיבלת משוואה שבה אתה יכול לשחק עם הנתונים השונים ולקבל את מהירות הראש הצפויה. לחילופין, אפשר כמובן להציב מהירות ראש רצויה ולחשב פיניון דרוש, KV של מנוע דרוש, מספר תאים בסוללה וכיו"ב.
מאוד ממליץ לעשות היכרות טובה עם נוסחה זו משום שהיא מורידה מאוד את התלות במטיסים אחרים לעזרה בסט-אפ (הלא היום בדר"כ מעתיקים סט-אפים) ובעזרץ הנוסחה ישנה מידת עצמאות מסויימת.
שחר, עכשיו בוחן פתע קטן. על פי התונים שרשמת, מהי מהירות הראש הצפויה עם פיניון של 12 שיניים ?
עודד, הנוסחה מעניינת,אבל לא הכל ברור
איך אתה מכניס את יחס גלגלי השיניים לתוך המכפלה?
למשל במקרה של שחר: 162-12
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
12 חלקי 162 = 0.074
(יחס ההעברה שלא לצורך הנוסחה הוא 1:13.5, שזה 162 חלקי 12)
אני שמתי ישר את ה-13 שיניים , המסוק מחזיק 7-8 דקות ב- IDLE UP מתון...
שים לב אתה צריך לשנות את מתח היציאה של הבקר ל- 6 וולט ולשים STEP DOWN לסרוו זנב
היי
אני מרכיב עכשיו trex 500 esp ושואל את עצמי את אותה השאלה.
נראה שלסגנון ההטסה שלי (אני מתחיל שרק מרחף כרגע) ה 12T יותר מתאים.
אם תסתכל במדריך של המסוק בעמוד 23 (אולי אצלך בעמוד אחר) ישנה טבלה שמפרטת לכל פניון\סוללה\להבים\מצב טיסה - מה מומלץ
אני אשמח לדעת על מה הלכת בסוף.
אריק
עודד,
אל תכעס אבל הצצתי בפתרונות...
אריק,
אני אלך על 12T ואבדוק זמני טיסה, לדעתי אקבל זמני סוללה טובים יותר.
אשמח לשוחח טלפונית ולהעזר אחד בשני בשלבי ההרכבה, שלחתי לך מסר עם הנייד שלי.
שאלה:
בסרטונים של בוב, הוא משתמש במשחת SHOE GOO בכדי למשוח את הצד החיצוני של המייסבים שיושבים בבלוק בכדי שלא יסתובבו סביב עצמם בגלל חופש שעלול להיווצר.
האם מישהו יודע מהיא המשחה הזו ומהו התחליף שיש לה בארץ הקודש?
תודה רבה על כל העזרה,
שחר
---Mayor of Happyville---
לא יודע, אבל אם תמצא תשובה ממקור אחר אז תפרסם כאן כי גם אני חיפשתי תשובה לזה בעבר.