
נכתב במקור על ידי
Yoav Lahav
1. בדוק שלהבי הזנב מגיעים לטווח פסיעה של -+ 30-40 מעלות.
אין כל צורך בבדיקה כזאת, תיכנון המסוק קובע את זה ללא אפשרות שינוי
2. בדוק שאין החלקה כלשהי בתמסורת לרוטור הזנב. החלקה כזו יכולה לגרום לו להסתובב לאט מידי.
אין לעולם "החלקה" כזאת. זה או רצועה תקינה ומותקנת נכון או שמשהו משמעותי השתחרר ממקומו, ואז אי אפשר להטיס בכלל
החלקה כזו ניתן לגלות על ידי תפיסת הרוטור הראשי וניסיון סיבוב הזנב ביד כמובן לא בכח. אם יש החלקה היא תורגש מיד.
3. בדוק שהגירו במצב נועל זנב.
נכון
4. בדוק שאין איזשהו חופש תנועה לבום. חופש כזה יכול בזמן טיסה לשנות את טווח הפסיעה.
נכון
5. וודא שאינך מזיז המסוק במשך מספר שניות מרגע חיבור הסוללה לאפשר לGYRO לאתחל עצמו כראוי.
נכון
6. בדוק שהגירו מסוכך מרעידות ולא מוצמד לגוף המסוק שאופן קשיח.
נכון
7. בדוק שקצות תנועת סרוו הזנב נמצאים בערך ב -+ 45 מעלות ומותאמים לקצות טווח הפסיעה של הרוטור.
גם כאן אין שום צורך בבדיקה כזאת. יש לכוון לימיטים במהלך כיווני המסוק בלי כל קשר למעלות כאלה ואחרות
סרוו ב 0 מעלות - זרוע סרוו במאונך לבום. מכאן תמדוד 45 מעלות לכל כיוון.
נכון חלקית: במצב 0 מאונך לגוף, אבל רק כנקודת מוצא לפני כיוונים. כיוון סופי יכול לשנות את זה. כמו כן אין שום משמעות ל 45 מעלות.
8. האם אתה מצליח להגיע למצב בו העלאת ה GAIN מכניסה הזנב לרעידות בריחוף? אם לא הרחק הכדור על זרוע הזנב חור אחד ונסה שוב.
המרחק מציר הסרוו לבול לינק נקבע על פי גודל המסוק ויצרן הג'יירו. לתופעה שציינת יש יותר מסיבה אחת
9. האם יש לך נורית חיווי האומרת מה קורה עם ה GYRO? אם כן בדוק בהוראות מה אומר מצבה בזמן בריחת הזנב - אולי כאן הפתרון.
זאת אפשרות אחת מיני רבות
10. בדוק שכל מיכלולי הזנב זזים חלק ושאין חיכוכים, התקעויות או חופשים לא סבירים למניהם.
זה הדבר הכי חשוב מכל מה שנכתב כאן, וכמובן לעשות את הבדיקה ללא חיבור לסרוו
יואב.