שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 24 מתוך 24

נושא: למה אין הזדקרות קצה כנף?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Question למה אין הזדקרות קצה כנף?

    דובר על זה הרבה בפורום וגם יצא לי לחוות את זה בעצמי -
    אם מורידים את המאזנות כלפי מטה לשימוש כמדפים - בגישה לנחיתה במהירות איטית ותמרון חריף במאזנות, ניתן בטעות לזקר את אחת הכנפיים ולגרום לטיסן לגלגל בחריפות.

    אז למה זה לא קרה לי מעולם ב-Topsky שלי?

    שלא תבינו לא נכון - אני לא מתלונן - אני דווקא מרוצה מזה שאני יכול לשחק עם המאזנות בלי הגבלה ובלי חשש שהטיסן יתרסק.
    אבל אני מנסה להבין את הסיבה לתופעה.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    זה קורה ועוד איך! תנסה לגלגל את הטיסן כשהמאזנות שלו למטה (בלי שאחת מהן תתרומם)... אתה תראה שזאת משימה בלתי אפשרית
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    איתן - זה בדיוק מה שאני עושה
    אני מוריד מדפים עד הסוף, ואז אני מזיז את סטיק המאזנות עד הסוף לכיוון מסויים, והטיסן לא מגלגל בכלל (מן הסתם), אבל גם לא מזקר כנף.

    בגלל שאני שמאלי, אני מחזיק את השלט ביד ימין בזמן שאני מנסה לנחות ליד, ולכן אני יכול לבצע תיקונים אחרונים רק בסטיק ימין.
    אני לא יכול לתקן בעזרת הגה הכיוון, ולכן אני מתקן כשצריך עם המאזנות.
    בהתחלה עוד כשלא הייתי מדויק כל-כך בנחיתות, הייתי לפעמים מזיז את המאזנות עד הסוף ומגלה שההשפעה חלשה מאוד (וברור שהטיסן לא יכול לגלגל ככה), אבל כאמור, היא לא גורמת לשום הפלת כנף שנובעת מהזדקרות.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    עוד דבר - כשאתה עושה את זה הטיסן שומר על החרטום בזוית למטה, זה שומר על מהירות כלשהי ומונע הזדקרות כזאת שתפיל את הכנף.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    מבלי שלמדתי הנדסה אווירונאוטית באופן מסודר...

    זווית-ההתקפה של ההזדקרות, כשנתון הפרופיל של הכנף, משתנה בהתאם לזווית ההטיה של משטח-ההיגוי בכנף.
    זווית-ההזדקרות של הפרופיל נמדדת בין כיוון הטיסה לבין כיוון המיתר המקורי של הכנף, כאשר משטח-ההיגוי אינו מוטה; כלומר בניוטרל.
    כשמשטח ההיגוי מוטה מעט מעלה, הפרופיל יכול לפעול בזווית-התקפה גבוהה יותר, מבלי שהזרימה מעל הכנף תהפוך ללא למינרית ותתנתק (הזדקרות).
    כשמשטח ההיגוי מוטה מוטה כלפי מטה; כלומר כשהמדף מוּרַד, הזרימה תתנתק מהמשטח העליון בזווית-התקפה קטנה יותר (ביחס למצב נייטרלי) ותביא להזדקרותה של הכנף.

    כשטיסן מוטס במהירות הקרובה למהירות ההזדקרות שלו (כלומר, בזווית-התקפה גבוהה, הקרובה לזווית-ההזדקרות הניטרלית של פרופיל הכנף); הטייה חריפה של המאזנות עלולה לגרום לקצה הכנף בה המאזנת שיורדת, להזדקר וליפול.

    זה היה קורה לי המון במדמה-טיסה של מיקרוסופט, עם מטוס הססנה 182...
    בגלל זה, מדריכים חניך במטוס כזה להרים כנף נמוכה עם הגה-הכיוון... שכן אם ינסה לעשות זאת עם המאזנות, הכנף עלולה לרדת עוד יותר נמוך...

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    דר, הכללים שציינת ברורים לי. לכן אני מופתע שאין לי הזדקרות קצה כנף.

    איתן, אז יכול להיות שבגלל המיקס עם הגה הגובה, זווית ההתקפה יורדת במקביל לירידה של המדפים, ולכן אני שומר על זווית התקפה תקינה?
    אולי צריך באמת לנסות את זה בגובה יותר גבוה ולמשוך הגה גובה למעלה תוך כדי בשביל להרים את זווית ההתקפה
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    ליאב,


    איזה Topsky יש לך?

    בטיסנים רבים (כמו גם במטוסים אמיתיים), הכנף בנויה כך שזווית-ההתקפה בקצותיה תהיה פחותה משהיא קרוב לשורש.
    קוראים לזה wash-out.

    המטרה היא לגרום להזדקרות להתחיל משורש-הכנף ולשמר זרימה למינרית קרוב לקצהָ, כדי לשמר את השליטה בגלגול (מאזנות).
    בנוסף, ייתכן שאותו מתכנן שינה את הפרופיל לקראת הקצה (בכנף טרפזית), כך ששיעור העובי שלו יהיה גדול יותר וכך זווית-ההזדקרות שלו תהיה גבוהה יותר (שככל שהמיתר קצֶר, הכנף פועלת במספר ריינולדס קטן יותר, המקטין אותה - השינוי אמור לפצות על כך).

    אם המאזנות סמוכות לקצה הכנף, הזדקרות קצה תקרה בסופו של דבר.
    הטס בגובה 'שתי שגיאות' ונסה בטיסה הכי איטית שאפשר, לתת בבת אחת את מלוא תנועת המאזנות לכיוון אחד. אם הכנף שאמורה לעלות, תיפול; נתקלת בהזדקרות-קצה.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    דר,
    יש לי Topsky 2.
    אני מכיר את המושג wash-out מתחום הד-2.

    לא בחנתי לעומק את פיתולי הכנף, אבל אם אני זוכר נכון, אין wash-out בכנף, וגם אם יש, אני חושב שהוא לא משמעותי בהשוואה לתנועת המאזנת.
    הכנף אמנם טרפזית, אך המאזנות ברוחב אחיד לכל אורכן, והן מגיעות עד לקצה הכנף.
    תראה לדוגמה בסרטון המצורף.
    (בפועל, אני מוריד את המדפים קצת פחות נמוך ממה שמודגם בסרטון)
    נערך לאחרונה על ידי Liav; 04-07-2011 בשעה 11:37:41.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    ליאב,


    יש לי טיסן World Models Worldstar 40 (מנוע להט).



    בטיסן זה יש סרבו לכל מאזנת, אז קפצתי על זה 'כמוצֶא שלל רב' וקינפגתי במשדר Flaprons ו-Flap Trim, כדי שאוכל להשתמש במאזנות כמדפים בנחיתה...
    כאשר שתיהן היו מורדות, שימוש בסטיק הימני במאזנות, היה מוריד עוד יותר את המדף\מאזנת בכנף שצריכה לעלות (ומגדיל מהותית את הגרר של אותה כנף); ומעלה קצת את המדף\מאזנת בכנף שצריכה לרדת (ומקטין מהותית את הגרר של אותה כנף).
    הפעולה גרמה להתנהגות מחורבנת ממש של הטיסן ולצורך בשימוש בהגה-הכיוון בהפרזה, הן כדי להתגבר על הנטיה 'הנורמלית' לסבסוב הופכי של הטיסן; והן להתגבר על התגברותו העצומה של הגרר האסימטרי, בהורדת המדף\מאזנת עוד יותר, תוך הפחתת הגרר בכנף השניה כתוצאה מהעלאת המדף\מאזנת שם.

    ...הוסף לזה שב-Futaba T-6XA יש כפתור סיבוב למדפים, שאין למטיס תחושה לגבי מצבו הרגעי; ויש לך פתח לצרות.
    לבסוף, ביטלתי את ה-Flap-Trim והשארתי רק את ה-Flaprons; עם דיפרנציאל (כדי שמאזנת העולה תנוע יותר מהיורדת), כדי הפניות יהיו יותר מתואמות.

    הִחלטתי שמהירות של ~12 קמ"ש בנחיתה (בלי מדפים) היא מספיק נמוכה לטעמי.
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 04-07-2011 בשעה 12:31:19.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    להזדקרות צריך זוית התקפה גבוהה. בתמרונים איטיים (גישה לנחיתה) זה יקרה במהירות נמוכה, נסה להגיע במהירות איטית ואז לתפעל מאזנות... התופעה שתקבל נקראת "פליק" הכנף שתרצה להעלות תיפול...
    אל תנסה נמוך. :-)
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    דר, הכללים שציינת ברורים לי. לכן אני מופתע שאין לי הזדקרות קצה כנף.

    איתן, אז יכול להיות שבגלל המיקס עם הגה הגובה, זווית ההתקפה יורדת במקביל לירידה של המדפים, ולכן אני שומר על זווית התקפה תקינה?
    אולי צריך באמת לנסות את זה בגובה יותר גבוה ולמשוך הגה גובה למעלה תוך כדי בשביל להרים את זווית ההתקפה
    יכול להיות... תנסה...

    דר - בדאונים רדיו אין WASHOUT בגלל האפשרות ליעל בעזרת מיקסים את תנועת המאזנות כך שנימנע מהזדקרות כזאת (או לפחות לא נרגיש אותה).
    איתן.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    הזדקרות קצה כנף כשמה כן היא, קצה הכנף מזדקר עקב שוני באופי הזרימה עליו יחסית למרכז הכנף.
    בדאוני דיסקוס, בזמן שמרכז הכנף טס במספרי רינולדס של 60 אלף קצה הכנף טס סביב ה-30 אלף ולעיתים לזרימה יש קושי להיצמד לעקימון העליון של הכנף.
    כתוצאה חלה התנתקות (חלקית או מלאה) וקצה הכנף מזדקר.
    במידה וקורה בפנייה, יש לכנף הפנימית לפנייה נטייה להזדקר קודם (מהירות רדיאלית נמוכה יותר) דבר הגורם להפלת הכנף הפנימית לפני החיצונית וכניסה לסחרור (חלקי או מלא)
    הזזת המאזנת תוך כדי פנייה אשר מביאה את הכנף אל סף ההזדקרות עשויה לגרום לזירוז ההתנתקות ולהחרפת התופעה אך לא בהכרח אחראית לה.
    תכנון נכון (ומודרני) של הכנף הכולל שינוי החתכים לאורך המוטה עשוי לפתור את הבעיה וגם פיתול (הנפוץ בדאוני דיסקוס) תורם לפיתרונה.
    ברוב דאוני ה-MOLDED משתדלים להימנע מפיתולים על מנת לפשט את התבניות אך בכנפיים מקלקר (BAGGED) לרב יש פיתול גיאומטרי בנוסף לאווירודינמי (TABOO, SUPER GEE, EDGE, ZONE ועוד)
    אישית אני מעדיף לפתור את הבעיה עם תכן קצה כנף טוב (פיתול אווירודינמי) אך לרב משלמים בקצה כנף צר למדי העלול להיות מושפע לרעה מהרינודס, טיפ רחב יותר לרב דורש פיתול קל.
    אני מוכן להמר שיש ב-TOPSKY גם פיתול גיאומטרי קל וגם פיתול אווירודינמי שכן משתמש בפרופילי DRELA אשר כוללים חתכים שונים לקצה הכנף.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    כשאתה אומר פיתול אווירודינמי, אתה מתכוון לזה שהעקימון החוזר בפרופיל של הטיפ קטן יותר מהעקימון החוזר בפרופיל בשורש?
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    אני אנסה להסביר את עצמי שוב

    כשאני מגיע לנחיתה בטיסה איטית מאוד, עם מדפים פתוחים עד הסוף,
    קרה לי כבר יותר מפעם אחת שעשיתי תנועה חריפה במאזנות.

    הטיסן לא גלגל כמו שרציתי שיגלגל (בקושי הגיב) מצד אחד, ומצד שני הוא לא זיקר את קצה הכנף ולא גלגל אותה בהפתעה (פליק כמו שצביקה קורה לזה).

    ואני שואל למה לא הזדקרה הכנף?

    מכל הדיון עלה לי רעיון אחד -
    הטיסן מאט כל-כך הרבה, שאני לא מרגיש צורך להציף כדי להאט. אולי בזכות זה, אני שומר על הטיסן בזווית התקפה נכונה ולא מגיע לזווית ההתקפה שגורמת להזדקרות.
    מה דעתכם?
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,724
    תודה!
    129
    הודה 79 פעמים ב 59 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    קנה את הטיסן הזה:
    http://www.tholon.co.il/site/detail/...ail_id=1016353

    ותקבל אחלה של היזדקרויות כנף
    טיסן מאוד מאתגר.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    ליאב,
    כשאתה מוריד את המדף, יש לך ניתוקים על כל הכנף ובאופן אחיד, הזזת המאזנות כבר לא גורמת לניתוקים לא סימטריים על הכנף ולכן אתה לא צפוי לקבל הזדקרות קצה כנף.

    איתן,
    פיתול אווירודינמי הוא למעשה שינוי של הפרופיל לאורך המוטה.
    בדאוני דיסקוס, בגלל הרינולדס הנמוך, דווקא הגדלת העקימון לקראת הטיפ עובד יותר טוב, בשילוב עם הזזת מקסימום עובי הפרופיל ומקסימום עקימון הפרופיל קדימה.
    השינוי יוצר למעשה פרופיל ממשפחת ה- bubble ramp המתאפיינים בגרדיינט לחץ מתון לאחר שיא הגובה ועל כן דוחה ניתוקים. המחיר אותו משלמים הוא ירידה במקדם העילוי המרבי לקראת הטיפ אבל זה מסתדר עם הצורך להקטין עילוי לצורך קבלת פילוג עילוי אליפטי על כלל הכנף.

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    תודה רועי.
    זה באמת עונה על השאלה שלי
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    צודק רועי.

    אם ירידת המאזנת\מדף עוד יותר, היא הגורמת לניתוק הזרימה מעל אחת הכנפיים, תקרה הזדקרות קצה באותה הכנף.
    אם הזרימה כבר לא למינרית, רק הגרר יגדל; ואז כלום כבר לא קורה באופן אוטומטי.

    מה שנראה לי קצת מוזר בשרשור זה, הוא שהזדקרות-קצה היא תופעה שכולנו מנסים להמנע ממנה בכל מחיר; ואילו אתה, ליאב, מחפש אותה בנרות...

    זה יכול ועלול לגרום לטיסן שלך להתרסק, גם אם כישורי ההטסה שלך גבוהים למדי...

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    דר,
    שוב לא הובנתי כראוי.
    להיפך, אני שמח שאין לי הזדקרות קצה כנף. (ואני לא רוצה שהיא תקרה)

    איך המשפט הולך? הקם להורגך, השכם להורגו?
    זה בדיוק מה שאני מנסה לעשות - להבין בדיוק איך אני יכול לגרום להזקרות קצה כנף, ולדעת להמנע מכך מראש.

    היות וידעתי "איך" לגרום לכך, הייתי עוד יותר מופתע שזה לא קרה, ניסיתי להבין מה קורה פה?

    מסתבר שלא ידעתי בדיוק לחלוטין איך,
    ועכשיו אני מבין שברגע שפתחתי את המדפים עד הסוף, אין לי ממה לחשוש כי הזרימה מנותקת על כל הכנף באופן שווה

    אני רק צריך להזהר בשימוש במדפים בהורדה חלקית - וזו המסקנה העיקרית!
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    ליאב,
    ההזדקרות הבעייתית היא הזדקרות של כנף אחת (לא מחייב שתיהיה בקצה הכנף) זה יקרה בכנף שבה המאזנת יורדת, יתכן שאתה נמצא בקצה המהלך מטה של המאזנת/מדף ותפעול מאזנות רק מרים את המאזנות בכנף שיורדת (ומוריד את זוית ההתקפה).
    אם זה המצב הרי שאתה צודק בחשיבה שתיתקל בתופעה אם תוריד פחות את המדפים.
    בדוק האם יש לך עדיין טווח מטה במאזנות במצב מדפים לנחיתה.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    צביקה, אתה יכול לראות את המצבים בסרטון שפרסמתי כמה הודעות למעלה.
    זה לא בדיוק אחד לאחד כמו המצב שאני מטיס כיום, אבל זה די דומה לזה.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    אכן לא ראיתי את הסרטון, נראה שיש לך זוית גדולה של מדפים, מהירות הזדקרות נמוכה מאוד, ומהירות בנחיתה הרבה מעל מהירות ההזדקרות.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    ליאב, לדעתי הכנף שלך פשוט בנויה טוב ולכן אינך מגיע לז"ה קריטית להזדקרות קצה.
    דר, השימוש שלך במושגים של למינרי וטורבולנטי שגוי,ולכן עדיף שלא תשתמש במינוח הזה. ככל הזכור לי, זרימה למינרית נחשבת במספרי ריינולדס מתחת ל10,000 והטיסנים כמו גם המטוסים לא מגיעים לרמות הללו. במעטפות הטיסה שאנו משתמשים בהן העילוי "אוהב" ריינולדס גבוה ולכן הזרימה ברובה טורבולנטית.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה אין הזדקרות קצה כנף?

    בנצי,


    הבה נקרא לזה 'זרימה חלקה', למרות שכאן, מוזכר מספר ריינולדס של 2,100 בלבד, בהקשר של זרימה למינרית.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •