שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 17 מתוך 17

נושא: מוזרות בטעינת NIMH

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Oct 2010
    הודעות
    61
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מוזרות בטעינת NIMH

    טענתי טעינה ראשונה של סוללת שלט - ניקל מטאל 6 תאים במטען טריטון. מכיוון שהשתמשתי בזרם טעינה נמוך של 200 מיליאמפר ביטלתי את הטיימר והסוללה נטענה משך שעות עד שראיתי שנכנס בה כבר 3500 מיליאמפר והפסקתי את הטעינה.

    אני לא מבין למה המטען לא הפסיק את הטעינה ועוד אני לא מבין איך בסוללה של 1700 מיליאמפר נכנס יותר מכפול מהקיבולת שלה.

    תודה לעונים.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    חלק מהמטענים לא יכולים לזהות סוף טעינה כשטוענים בזרם נמוך מידי
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    מטען חכם יודע שסוללת NIMH הגיעה לטעינה מלאה לפי שינוי מסויים במתח הסוללה. (בד"כ מדובר בירידה מסויימת במתח)
    ככל שזרם הטעינה נמוך באופן יחסית לקיבולת הסוללה, קשה למטען לזהות את השינוי במתח, ולכן הוא לא מצליח לזהות שהסוללה טעונה במלואה.

    התופעה קרתה גם לי עם שני מטענים שונים.
    הפיתרון - להגדיל מעט את זרם הטעינה (500 mA למשל), ולוודא שאכן המטען מצליח לזהות את סיום הטעינה.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    מעולם לא אהבתי מצברי NiMH, שכן הם לא שורדים כמו מצברי ניקל-קדמיום הישנים.

    הם לא יכולים להוציא את אותו הזרם; הם מתחממים בשעת טעינתם (מצברי Ni-Cd מתקררים בטעינה אֶנדוֹ-תרמית, כמעט עד הגעתם לשיא), לא ניתן לטעון אותם באותו זרם גבוה ונקודת ה-ΔV- שלהם פחות ברורה ומודגשת.

    גם חייהם קצרים יותר, מבחינת מספר הטעינות שהם יכולים לעבור; למרות שהיצרנים שלהם מנסים לספר לנו אחרת...


    היתרון היחיד שלהם הוא שהם שוקלים חצי מ-Ni-Cd, עבור מצברים בעלי אותה הקיבולת.
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 15-05-2011 בשעה 14:49:52. סיבה: תיקון טעות.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Oct 2010
    הודעות
    61
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    השלמתי עכשיו פריקה של הסוללה ונפרק ממנה 1696 מיליאמפר (מדובר בסוללה של 1700) אז למעשה לאן נכנסו עוד כ-1300 מיליאמפר שלכאורה נטענו אבל אינם נמצאים בסוללה ?

    שאלה נוספת, האם מטען הקיר שמגיע עם מערכות השלט יודע לזהות את סוף הטעינה ?

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי mayhem3d צפיה בהודעה
    השלמתי עכשיו פריקה של הסוללה ונפרק ממנה 1696 מיליאמפר (מדובר בסוללה של 1,700), אז למעשה לאן נכנסו עוד כ-1300 מיליאמפר שלכאורה נטענו אבל אינם נמצאים בסוללה?

    שאלה נוספת, האם מטען הקיר שמגיע עם מערכות השלט יודע לזהות את סוף הטעינה ?

    עודף הטעינה התבזבז באויר ובסביבה, כחום.

    אם ה-'מַטעֵן הטיפש' שמגיע עם כל מערכות הרדיו-קונטרול, היה מזהה את סוף הטעינה, לא היה שום שוּק למטענים החכמים; הלא כן?

    בוודאי שהוא אינו מזהה את סיום הטעינה!


    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    הם פשוט זרמו דרך הסוללות בלי לטעון אותן יותר (כי לא ניתן לטעון אותן עוד).

    מטען הקיר לא יודע לזהות סיום טעינה, ולכן גם הוא ימשיך לטעון (להעביר זרם דרך הסוללות) גם כשהן מלאות.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    טעינה נכונה ויעילה של סוללות NIMH היא ב-0.5C .
    לך כדאי לטעון את הסוללות הללו במשהו סביב 800 מיליאמפר

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    חיפה עיר עם תחתית
    הודעות
    1,852
    תודה!
    392
    הודה 246 פעמים ב 191 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    מדהים, הפיגור הכללי של שלטים לטיסנים כשזה מגיע למעגלי טעינת סוללה.
    כל טלפון סלולרי ב 200 ש"ח כולל בתוכו מטען פי 100 יותר מתוחכם ממה שיש בשלט לטיסנים שעולה 1500 ש"ח...
    http://www.youtube.com/user/rcfreakamit

    No good deed goes unpunished

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    מיקום
    קרית מוצקין
    הודעות
    1,041
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    הם פשוט זרמו דרך הסוללות בלי לטעון אותן יותר (כי לא ניתן לטעון אותן עוד).

    מטען הקיר לא יודע לזהות סיום טעינה, ולכן גם הוא ימשיך לטעון (להעביר זרם דרך הסוללות) גם כשהן מלאות.
    לא בדיוק...
    כמדומני זה דומה יותר לחוק כלים שלובים בנוזלים

    כאשר מתח הכניסה ומתח הסוללה משתווים הזרם מתבזבז במטען עצמו, ולא מגיע לסוללה (כי בסוללה "אין מקום")

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי valaza צפיה בהודעה
    לא בדיוק...
    כמדומני זה דומה יותר לחוק כלים שלובים בנוזלים

    כאשר מתח הכניסה ומתח הסוללה משתווים הזרם מתבזבז במטען עצמו, ולא מגיע לסוללה (כי בסוללה "אין מקום")
    כאשר מתח המטען ומתח הסוללה שווים הרי שאין הפרש פוטנציאלים ולכן גם לא יהיה זרם.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    מיקום
    קרית מוצקין
    הודעות
    1,041
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    כאשר מתח המטען ומתח הסוללה שווים הרי שאין הפרש פוטנציאלים ולכן גם לא יהיה זרם.
    נכון, אין זרם שמגיע לסוללה, אבל השלב הראשון במטען קיר הוא משרן, לכן אני כמעט בטוח שיש ביזבוז זרם מסויים בתוכו, שהרי משרן "מייצר" זרם במעגל היעד כל עוד מעגל המקור מחובר (=המטען בשקע)

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי valaza צפיה בהודעה
    לא בדיוק...
    כמדומני זה דומה יותר לחוק כלים שלובים בנוזלים

    כאשר מתח הכניסה ומתח הסוללה משתווים הזרם מתבזבז במטען עצמו, ולא מגיע לסוללה (כי בסוללה "אין מקום")
    היה לי מקרה דומה עם סוללה די קטנה עם קיבולת של 150mah בזרם טעינה של 70ma.
    היות והסוללה נטענה יותר מ-5 שעות, החלטתי לעצור לרגע את הטעינה, ולהמשיך אותה ולמדוד את הזרם בעצמי עם רב-מודד.
    הזרם היה 70ma, והסוללה היתה מלאה, אבל הטעינה לא הופסקה.
    כשהגברתי את הזרם ל-100ma הטעינה הופסקה תוך חצי דקה.

    כשמדובר במטען חכם ממוצע - המדידה שהוא מציין מתייחסת לזרם שעבר דרך הסוללה. האנלוגיה לא נכונה במקרה הזה - לא מדובר פה על מיכל של אלקטרונים שהתמלא ואין לו יותר מקום.
    לסוללות NIMH, בניגוד לסוללות LIPO, אין מתח סופי לטעינה. שים לב שגם אתה לא צריך לציין כמה תאים אתה טוען (בניגוד לליפו).
    כל עוד המטען לא חושב שהסוללה מלאה, הוא ימשיך להזרים זרם דרכה.
    אבל איך? הרי הסוללה כבר "מלאה".
    הסיבה היא, שכשהמטען רוצה להטעין - הוא דואג שלא יהיה שוויון מתחים - המטען יתן מפל מתח גבוה יותר בכדי להמשיך את הטעינה.
    כמה גבוה יותר? כמה שצריך בכדי להזרים את הזרם המבוקש.
    נערך לאחרונה על ידי Liav; 17-05-2011 בשעה 00:40:11.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי valaza צפיה בהודעה
    נכון, אין זרם שמגיע לסוללה, אבל השלב הראשון במטען קיר הוא משרן, לכן אני כמעט בטוח שיש ביזבוז זרם מסויים בתוכו, שהרי משרן "מייצר" זרם במעגל היעד כל עוד מעגל המקור מחובר (=המטען בשקע)
    בנוגע למטען קיר טיפש - הרי שמדובר בסיפור אחר וכאן אתה צודק.
    אבל בניגוד למטען חכם שטוען בזרם קבוע, הטעינה במטען קיר היא בזרם משתנה.
    כשהסוללה ריקה הפרשי המתחים בינה לבין המטען גדולים, ולכן יזרום זרם גבוה,
    וככל שהיא תטען, הזרם ידעך יותר ויותר עד שהיא תתמלא.

    למרות זאת, מומלץ שלא להשאיר את הסוללה מחוברת למטען מעבר לזמן הנדרש.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי valaza צפיה בהודעה
    נכון, אין זרם שמגיע לסוללה, אבל השלב הראשון במטען קיר הוא משרן, לכן אני כמעט בטוח שיש ביזבוז זרם מסויים בתוכו, שהרי משרן "מייצר" זרם במעגל היעד כל עוד מעגל המקור מחובר (=המטען בשקע)
    זו רק חצי תשובה (או חצי מעגל), מטעני קיר מבוססים שנאי ולכן החצי הראשון של תשובתך נכון (תמיד יזרום זרם כלשהוא בסליל הראשוני של השנאי), יחד עם זאת בסליל המשני הזרם תלוי בהפרש הפוטנציאלים בין מתח היציאה של הסליל המשני למתח הסוללה - במידה והם שווים הרי שלא יזרום כל זרם (השאלה במקור מתייחסת לזרם הטעינה ולא למטען כצרכן).

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    מיקום
    קרית מוצקין
    הודעות
    1,041
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    זו רק חצי תשובה (או חצי מעגל), מטעני קיר מבוססים שנאי ולכן החצי הראשון של תשובתך נכון (תמיד יזרום זרם כלשהוא בסליל הראשוני של השנאי), יחד עם זאת בסליל המשני הזרם תלוי בהפרש הפוטנציאלים בין מתח היציאה של הסליל המשני למתח הסוללה - במידה והם שווים הרי שלא יזרום כל זרם (השאלה במקור מתייחסת לזרם הטעינה ולא למטען כצרכן).
    כולם צודקים, רק צריך להתנסח היטב, היות והדיון בינינו כבר נחוג סביב עצם ביזבוז הזרם בשנאי, כמו שכתבתי כבר:
    כאשר מתח הכניסה ומתח הסוללה משתווים הזרם מתבזבז במטען עצמו, ולא מגיע לסוללה (כי בסוללה "אין מקום")
    הייתי צריך להוסיף:
    כאשר מתח הכניסה ומתח הסוללה משתווים הזרם מתבזבז במטען עצמו אם בכלל, ולא מגיע לסוללה (כי בסוללה "אין מקום")
    נערך לאחרונה על ידי valaza; 17-05-2011 בשעה 01:14:27.

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מוזרות בטעינת NIMH

    מִטְעַן חשמלי אינו תופס מקום.

    מטען נשמר במצבר בצורת אנרגיה כימית.
    כשמצבר נטען, הרכבו הכימי משתנה; וכשהוא נפרק, הוא משתנה בחזרה; הכל בהתאם לכימיה של המצבר.
    כשמצבר הגיע למצב של טעינה מלאה, המשך הזרמת מתח דרכו בכיוון הטעינה, תגרום לו להתחמם; וחום, טבעו להתפזר בסביבה.

    ברוב המצברים, גם עצם הטעינה גורמת להתחממותם; ולכן לא כל החשמל המוזרם דרך המצבר, אכן טוען אותו.
    אין לכם מה לחפש את המטען האבוד במקום אחר, גם לא בַּמָטְעַן...
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 17-05-2011 בשעה 12:51:53. סיבה: לשון.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

נושאים דומים

  1. עזרה בטעינת סוללה
    על ידי rtf22 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18-01-2011, 21:54:53
  2. [עזרה!] עזרה בטעינת סוללה
    על ידי נולד לטוס בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-09-2010, 13:47:40
  3. [שאלה] עזרה בטעינת סוללה
    על ידי rtf22 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-07-2010, 17:55:40
  4. בעיות מוזרות בבליד
    על ידי daniel30 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 28-07-2009, 22:01:46
  5. רעידות מוזרות בנזב, סינרג'י
    על ידי אלעד יפת בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 06-08-2008, 15:07:51

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •