איזה פרופ הכי ממולץ להרצה..(יש לי 11x7 or 12x6 10X8 10X7)..
האם 5% ניטרו יספק את המנוע או עדיף 10% ..(מה באמת יהיה ההבדל בין שימוש אחד למשנהו?).
תודה
איזה פרופ הכי ממולץ להרצה..(יש לי 11x7 or 12x6 10X8 10X7)..
האם 5% ניטרו יספק את המנוע או עדיף 10% ..(מה באמת יהיה ההבדל בין שימוש אחד למשנהו?).
תודה
גם לקפוץ זה לעוף...גם אם לרגע...
הפרופ הנכון להרצה הוא ,מידה אחת קטנה (מה מומלץ לפי היצרן בהתאם לסגנון הטיסה של הטיסן/שלך ממנו נורד מידה אחת)יותר מזה שאתה אמור להשתמש במהלך חייו של הטיסן כמובן לפי יעודו של המנוע וזאת בכדי לא ליצור עומס יתר בזמן ההרצה.
אחוז ניטרו גובה מיועד לסגנון טיסה הדורש יותר מהמנוע אם אתה מתכוון לבצע אירובטיקה קלה חבל על הכסף 5 אחוז יספיק. סגנונות F3A ,3D מומלץ דלקים בעלי אחוז ניטרו גבוה .
אלון.
נערך לאחרונה על ידי אליקופטר; 13-06-2011 בשעה 10:46:35.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
Doomaster,
להלן השלמה לדבריו של אלון:
תמצית הוראות הרצה בעברית למנועי צילינדר קוני (ABC, ABN, ABL, AAC, פלזמה-קרמי).
-------------------------
תערובת דלק להרצה:
הוסף שמן קיק לדלק שברשותך עד לשיעור כולל של 25%; ז"א, אם הדלק שברשותך מכיל 18% שמן, הוסף עוד 7% שמן-קיק.
מדחף להרצה:
השתמש במדחף עם אותו ערך פסיעה (פיטץ') בו תשתמש בטיסה, אך במידה אחת קטנה יותר בקוטר, בכדי להפחית את העומס. בכל מקרה, אין סכנה שהסל"ד יגיעו לערכים המסכנים את שלמות המנוע.
ההרצה תתבצע עם קרבורטור פתוח למקסימום (Full throttle). כלום לא יושג בהרצה, אם המנוע יפעל בסיבובי-סרק, או במצערת חלקית. פתח את המצערת בהדרגה עד הסוף, מיד לאחר ההתנעה.
בהתחלה, הרץ את המנוע כ-15 עד 20 דקות, בכמה מחזורים, במוֹד שתי-פעימות עשיר. הסל"ד יהיו בערך 500 מתחת לשיא וכלום לא יקרה למנוע חדש מסוג זה, אם תבדוק ותחפש היכן השיא. המנוע עשוי לגמגם קלות במשך ריצה זו והסל"ד שלו באותו מצב מחט יעלו מעט; החל מהדקה הראשונה ועד סיום ההרצה הראשונית.
לאחר שלב ראשוני זה, יש לסגור את המחט (עד קרוב לשיא הסל"ד) לזמנים קצרים; כ-10 שניות לערך כל פעם; ולפתוח אותה שוב למוֹד שתי-פעימות עשיר, בכדי לאפשר למנוע להתקרר, למשך 20 שניות לערך.
לאחר כ-5 דקות של ביצוע מחזורים כאלה, נסה להגיע בזהירות למקסימום סל"ד.
אם המנוע מצליח להחזיק סל"ד מרבי ללא צניחה\ירידה במשך 60 שניות, סיימת את ההרצה.
אם הסל"ד צונח, פתח את המחט מיד (!) בכדי לִמְנוֹע נזק, חזור על השלב הקודם במשך עוד 5 דקות ונסה שוב.
חזור על התהליך עד שהמנוע מצליח להחזיק 60 שניות בסל"ד מקסימאלי ללא צניחה; ובכך תסיים.
אסור בזמן ההרצה לאפשר למנוע לפעול לאורך-זמן במוֹד ארבע-פעימות (עשיר מדי, קר מדי), אך אין שום בעיה לעשות זאת מיד לאחר סיום ההרצה.
בהצלחה.
-------------------------
אם אתה רוצה להתעמק בנימוקים המדויקים לכך, שאת ההרצה למנוע כזה יש לעשות כך; הם מוסברים בשרשור אמריקאי זה.
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 15-06-2011 בשעה 12:34:19. סיבה: טעות דפוס.
דר ,ממתי יש את זה בעברית?![]()
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
אלון,
הוספתי גרסה מתומצתת זו בעברית, עקב בקשות חוזרות ונשנות...
התחלתי בשרשור של מנוע אוולושן, במקום זה.