שלום
ברשותי מנוע OS 46FXI המנוע זורק בזמן הטיסה המנון דלק/שמן מאזור הקדמי של המנוע נראב כי יוצא מאזור הציר או ממצערת מה יכולה להיות הבעיה?
יש לציין כי ברשותי עוד מנועים כאלה ולא נתקלתי בעיה כזו
שלום
ברשותי מנוע OS 46FXI המנוע זורק בזמן הטיסה המנון דלק/שמן מאזור הקדמי של המנוע נראב כי יוצא מאזור הציר או ממצערת מה יכולה להיות הבעיה?
יש לציין כי ברשותי עוד מנועים כאלה ולא נתקלתי בעיה כזו
במיסב הקדמי ישנו מגן פלסטיק המונע מהשמן לצאת החוצה.
יש לציין שאף פעם אין אטימה של 100%, תמיד יוצא קצת שמן.
התופעה נגרמת כשהמיסב הקדמי חופשי ויוצר חופש בצגן הפלסטיק.
במקרה זה נדרש להחליף את המיסב הקדמי ועל הדרך את האחורי גם.
אם הדליפה מאזור הקרבורטור יש לאטום עם חומר אטימה עמיד בטמפרטורות.
מנשה, באזור הקרבורטור אין צורך לשים RTV שעמיד בטמפ', האזור הזה קר לחלוטין, שים אצבע כשהמנוע עובד (בזהירות) ותרגיש.
גבי שלום.
אתה צודק, האזור של הקרבורטור אכן לא מרגיש את חום המנוע אבל אני אוהב לקחת מקדם בטיחות וללכת על האופציה שהטמפ׳ שם קצת גבוהה מטמפ׳ הסביבה ולכן המלצתי על יישום חומר אטימה עמיד בחום מהסיבה שגם אני עשיתי את אותו הדבר
המנוע חדש רק סיים הרצה, לא הגיוני להחליף מיסב .
יש שם איזה דיסקית כזו שחור אולי להחליפה ?
אין שם שום 'דיסקית' להחלפה, דור.
ייתכן כי המסב הוא אטום; סיומת RS בשם שלו, אבל במנוע שלך מדובר לרוב במסב עם מגן פלדה; סיומת Z בשם; כלומר R6-Z שהוא מסב במידות 7/8 על 3/8 על 0.2812 אינצ'.
המסב מגיע כשהוא פתוּח, אטוּם, או מוגן.
ניתן להוציא מגן, או אטם; ממסב שהגיע עם כזה. אבל לא ניתן להחליף אטם, או מגן במסב.
גם תפקידו של האטם אינו 'שמירת השמן בתוך המנוע'... מדובר במנוע שתי-פעימות ה-'מבזבז' את השמן שבדלק על שימון (total loss lubrication) ונזילה של שמן מהמסב אינה בבחינת 'תקלה'.
תפקיד האטם לשמור חלק מהדוהן (גריז) שבמסב לסיכתו; ולמנוע כניסת טינופת מבחוץ לתוכו.
מסב אטום מגיע מיצרנו כשהוא ממולא בדוהן איכותי.
מסב צריך לשרוד בלי בעיה מעל 100 שעות עבודה.
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 01-05-2011 בשעה 13:44:59. סיבה: הבהרת הכתוב.
זה מה שאני אומר, המנוע עדיין חדש ולא נראה הגינוי להחליפו.
מה אני יכול עוד לעשות כדי לפתור את הבעיה?
דור,
תוכל להזמין מפול בחברת RC-Bearings, את המסב הזה.
למרות שנזילת שמן כזו אינה תקלה מבחינתי, החלפה למסב אטום תפחית אותה.
יש להשאיר את המסב אטום משני צדדיו ולא להוציא את האטם הפנימי.
הוא ישרוד הרבה יותר זמן עם הדוֹהן המקורי בו הוא מלא, מאשר עם מעט השמן המדולל במתנול, המגיע מפנים המנוע.
אבל המנוע חדש כבר להחליף מייסב?
יש לי יותר 10 מנועי OS ובחיים לא נתקלתי שבמנוע חדש צריך להחליף מיסב
דור,
כפי שכבר כתבתי שלוש פעמים, מבחינתי; נזילת שמן דרך המסב הקדמי, אינה תקלה ואינה מצדיקה החלפת המסב.
אבל אם הנזילה מפריעה לך אישית, תוכל להפחית אותה באופן סופי, ע"י החלפת המסב.
בכל מקרה, מדובר בתיקון שיעלה לך כ-40 ש"ח כולל המשלוח מארה"ב...
בישראל; בכל חנויות המסבים ברחוב צ'לנוב והסביבה, סיכוייך למצוא מסב R6-2RS, במרווח C3 ועם כלוב מחומר פלסטי (Phenolic, או Poly-Amide), שואפים לאפס המוחלט...
רק לנסוע כדי לחפש יעלה לך יותר והמסב גם יעלה לך יותר כסף.
נזילה מהמסב מעידה על הצטברות אפיצויות בגדלים, בין הצינה לבין גל-הארכובה המסתובב בתוכה; המאפשרים ליותר שמן משצריך לעבור ביניהם.
עוד אוסיף, דור, ה-FXi הוא מנוע שנועד למתחילים...
אחרי יותר מ-10 מנועי OS, אתה כבר צריך מנוע נורמלי; לא כזה המיועד לכאלה שאינם מבינים מהחיים שלהם במנועים.
האם המיסב הזה מתאים?
http://cgi.ebay.com/Bearing-R6-2RS-3...#ht_1649wt_905
דור,
שמו של יצרן המסב אינו מופיע על מסבים המיוצרים בסין (כולם כיום מייצרים שם - אבל לפי הדרישות הארופאיות\יפניות\אמריקאיות).
לכן, זה לא חשוב כל כך.
וודא שמידות המסב מתאימות לצרכיך - כלומר שהוא זהה במידותיו למסב המותקן במנוע.
אני מניח שהאטמים כחולים.
האטמים שחורים כמו באתר, אני מפחד לשים אותו שאני לא יודע מי היצרן.
דווקא NSK שאני מקבל בעבודה שלי רשום יפן
האטמים שחורים כמו באתר, אני מפחד לשים אותו שאני לא יודע מי היצרן.
דווקא NSK שאני מקבל בעבודה שלי רשום יפן
ייתכן שהמסב שקיבלת אינו הנכון!
שני האחרונים שקיבלתי היו עם אטמים כחולים.
אם כתוב על הגומי 608RS, החשד גדול עוד יותר...
שלח דוא"ל לפול (paul@rc-bearings.com) ושאל אותו.
גם על שלי רשום 608RS EXT אבל האטמים שחורים, לפי מה שראיתי הכחולים הם קרמים.
כדאי לשים אותו או לקנות של NSK?
המסב אינו נכון!
דבר עם פול והוא ישלח לך ללא חיוב מסב נכון.
אדבר איתו על הנושא.