שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: פרופ 10x8

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    66
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל פרופ 10x8

    שלום,
    מדובר במנוע OS 46 LA על טיסן כנף תחתית קטן.
    ההמלצה של OS היא 11x6 או 11x7.

    אני רוצה לגרום לו להיות קצת יותר זריז, אפשר לשים עליו 10x8?

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    521
    תודה!
    4
    הודה 47 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    מנועי OS מסדרת LA הם מנועים חלשים יחסית לסידרת FX או AX ופרופ 8*10 יאמץ אותם ולדעתי לא תצליח להוציא מהם יותר מהפרופ שבו אתה משתמש עכשיו.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    66
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    ציטוט נכתב במקור על ידי גבי א צפיה בהודעה
    מנועי OS מסדרת LA הם מנועים חלשים יחסית לסידרת FX או AX ופרופ 8*10 יאמץ אותם ולדעתי לא תצליח להוציא מהם יותר מהפרופ שבו אתה משתמש עכשיו.
    "חלשים" זה יחסי, המנוע מורכב על טיסן 25.

    10x8 יאמץ יותר מ 11x7 (הפרופ עליו ממליץ היצרן)?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    769
    תודה!
    2
    הודה 9 פעמים ב 8 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    כוונת המשורר שאין קשר לגוף הטיסן .
    למנוע עצמו היה קשה לסובב פרופ 10/8 גם על מתקן הרצה לצורך העיניין.
    למנוע O.S46 AX פרופ 10/8 גבולי - אפשרי בתנאי שבנוי מחומר קל כמו עץ
    ממליץ פרופ 10/7 APC
    פרופ 11/7-6 מתאים למנוע 55 למרות שגם שם היצרן ממליץ על מידה גדולה יותר כמדומני 12/6
    בברכה

    עמיחי

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    ציטוט נכתב במקור על ידי TheGeek צפיה בהודעה

    האם 10x8 יאמץ יותר מ 11x7 (הפרופ עליו ממליץ היצרן)?
    גיק,


    במידות האלה (כלומר של מנועי להט), אינטש אחד בקוטר מקביל (פחות או יותר) לשני אינטש בפסיעה, כך ש-9x10 ,10x8 ,11x6 ,12x4 מקבילים, פחות או יותר; מבחינת הכוח הדרוש לסובב אותם באותם סל"ד.

    מנוע נתון יסובב אותם באותה מהירות, לערך.


    מדחף במידה 11x7 'כבד יותר על המנוע' מ-10x8.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    סל"ד הוא שם המשחק. על מנת שמנוע יהיה זריז אתה צריך להתאים לו פרופלור שיאפשר למנוע להגיע לסל"ד גבוה.
    אני מציע לך לנסות פרופלור 9X6. ההצלחה מובטחת.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    769
    תודה!
    2
    הודה 9 פעמים ב 8 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    השאלה מה רוצים להשיג אם מדובר על גוף 25 והדרישה למהירות אכן 9/6 יתאים אך יש השלכות אחרות

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    מיקום
    TLV
    הודעות
    61
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה


    גיק,


    במידות האלה (כלומר של מנועי להט), אינטש אחד בקוטר מקביל (פחות או יותר) לשני אינטש בפסיעה, כך ש-9x10 ,10x8 ,11x6 ,12x4 מקבילים, פחות או יותר; מבחינת הכוח הדרוש לסובב אותם באותם סל"ד.

    מנוע נתון יסובב אותם באותה מהירות, לערך.


    מדחף במידה 11x7 'כבד יותר על המנוע' מ-10x8.
    דר..
    מצטער על ההשאלה הבסיסית אבל אם הם זהים מה ההבדל? כלומר מה יתן 12X4 מול 9X10 ?
    עדיין לא הצלחתי ממש להבין מה נותן לנו גודל הפסיעה ומה נותן לנו הקוטר?
    השמח ללהסבר טוב..
    גם לקפוץ זה לעוף...גם אם לרגע...

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    ככל שהקוטר יותר גדול יש כח יותר גדול ומהירות סופית יותר נמוכה ככל שהקוטר יותר קטן הפסיעה יותר גדולה והמהירות הסופית גדולה יותר(EDF=קוטר קטן פסיעה גבוהה= אין כוח אבל המהירות הסופית גבוהה) (טיסני קרש=קוטר גדול פסיעה קטנה המון כוח ומהירות סופית נמוכה)
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    אנסה לומר את אותם הדברים בסגנון מעט שונה ויותר ברור (אני מקווה):
    כוח המנוע הוא גודל נתון. הפרופלור הוא האמצעי דרכו המנוע מעביר את הכוח לכדי תוצאה ממשית. תדמה לעצמך את הפרופלור לממסרת הילוכים במכונית. פרופלור בקוטר גדול ופסיעה קטנה הוא המקביל להילוך נמוך, משמעו הרבה כוח וקידום איטי. ככל שהפסיעה גדלה המהירות עולה, אבל בד בבד מחייבת הקטנת קוטר הפרופלור, על מנת להישאר במסגרת יכולתו של המנוע הנתון. נתוני היצרן מתייחסים לרוב לטיסנים רגילים. לשימושים חריגים (פיילון למהירות, 3D לכוח) מתקינים פרופלור בהתאם לתכונות הנדרשות, תוך הקפדה על היחס בין קוטר ופסיעה. התוצאה הסופית, לרוב, נקבעת בעקבות ניסוי וטעייה.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ 10x8

    ארחיב עוד על דבריו של חברי גדעון.

    מדחפים המיועדים לטיסני מהירות, ניחנים בלהבים צרים יותר (ועמידים יותר בסל"ד גבוהים)... כך שלמנוע קל יותר לסובב אותם.
    כך שפסיעה וקוטר אינם הנתונים היחידים.

    ל-APC יש שני מדחפים שונים במידה 9x6 למנועי דלק, למשל. יש את דגם הספורט הרגיל;


    לעומתו, יש את הדגם המיועד ל-F2D; ה-9x6N שלא איתרתי צילום שלו.
    כמו-כן יש להם עשרות מידות בקטרים 8.5-8.75 אינטש, עם להבים צרים N, או צרים מאוד NN. אפילו במידת ה-W שלהם, הלהבים צרים יותר מאלה של מדחף ספורט רגיל.

    יש קובץ אקסל של פֶּה רִיבֶרְס, בו אני משתמש לחישובי הספק. ניתן להוריד אותו כאן.


    מקדם ההכפלה בתוכנה לרוב מדחפי APC הוא 1.23; בעוד למדחפי ה-N שלהם, הוא 0.9; כלומר שספיגת ההספק של מדחף צר-להבים קטנה יותר מזו של מדחף רחב-להבים; אפילו אם פסיעתו וקוטרו זהים.
    לצורך העניין; למדחף Master Airscrew שחור, המקדם הוא 1.0.


    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

נושאים דומים

  1. [דיון] פרופ SF מול פרופ רגיל
    על ידי tomer_inbar בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 09-03-2011, 06:35:55
  2. השרון ROSSI 45 פרופלורים 10X8 APC חדשים
    על ידי Marknopfler בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 23-05-2010, 20:03:56
  3. השרון מחפש מתאם פרופ למנוע עם ציר 3.2 (2835) EASYSTAR וגם פרופ מתאים
    על ידי hatul בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 28-03-2010, 08:06:37
  4. [שאלה] פרופ מעץ
    על ידי RonenTal בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 11-11-2009, 11:11:40
  5. [שאלה] פרופ
    על ידי Yaniv3D בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29-11-2008, 20:38:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •