הי,
אם רוצים להטעין סוללות בשטח בשביל זמן הטסה ארוך - מה האופציות?
ניתן להטעין ממצבר הרכב. האם צריך שהרכב יפעל? כמה ניתן למשוך ממצבר של רכב מבלי שהרכב יפעל?
כאשר הרכב רחוק. איזה מצבר מומלץ להשתמש שניתן יהיה להטעין בבית? כמה ניתן למשוך ממנו?
תודה
הי,
אם רוצים להטעין סוללות בשטח בשביל זמן הטסה ארוך - מה האופציות?
ניתן להטעין ממצבר הרכב. האם צריך שהרכב יפעל? כמה ניתן למשוך ממצבר של רכב מבלי שהרכב יפעל?
כאשר הרכב רחוק. איזה מצבר מומלץ להשתמש שניתן יהיה להטעין בבית? כמה ניתן למשוך ממנו?
תודה
תלוי בסוג הטעינה ובסוג הסוללה, אין קשר למקור המתח.
בגדול רכב לא מונע נותן 12V ומונע יכול להגיע ל-14V (בערך)
רוב המטענים היום יודעים לקבל בין 11V ל-18V, אז אפשר שהרכב יהיה מונע.
במידה ואתה צריך להטעין סוללת LIPO הטעינה המהירה המקס' היא 1C (כלומר סוללה 2000MAH) אתה מטעין ב-2A
עדיף להטעין בפחות A (יותר בריא לסוללה ) אבל זה לוקח הרבה זמן ואתה בשטח, אז...
לגבי מצבר בבית, לא ממליץ הטעינה של המצבר בבית לא בריאה (מעיין בטח יסביר בהמשך)
עדיף להסב ספק מחשב למקור מתח למטען, הרבה יותר פשוט.
ולגבי כמה ניתן למשוך ממהמצבר שהרכב כבוי, לא מכיר בדיוק את החישובים, אבל מצבר של רכב זה בערך 55A אתה מטעין ב- 2A אתה יכול להטעין מס' פעמים ולהיות רגוע.
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
בכל מקרה מ-א-ד לא מומלץ להטעין ציוד אלקטרוני רגיש כאשר האוטו מונע.
האלטרנטור עלול ליצור ספייקים ארוכים (אוקסימורון ?)של מתח גבוה ולשרוף את המכשירים.
הקיבולת של סוללות הליפו (עם כל ההפסדים בדרך) לא יגרמו לריקון המצבר.
בכלל, כל עוד ניתן, גם הנעה של רכב עם מצבר מושבת (הנעה בכבלים בשפת העם) יש לנסות קודם כשאר הרכב אינו מונע.
אתה פשוט קונה מטען למצברי רכב שעולה בסביבות 300 שקל
בגדול, ניתן להטעין כמעט כל סוללה דרך מצבר הרכב אבל יש גבול.
הטענה של סוללות גדולות כמו 8 תאים 5000 צורכת 20 אמפר !!!, אחרי טעינה מלאה של סוללה כזו דרך מצבר של רכב פרטי אתה עלול להתקע בשטח בלי סטרטר (מניסיון....)
ברכבים עם מצבר בקיבול גבוה יותר אין בעיה.
ניתן לקחת לשטח מצבר 12V בקיבול של 7-12 אמפר ולהטעין דרכו סוללות קטנות.
מעבר לכך תצטרך מצבר בקיבול גבוה אך להתחיל להסחב עם מצבר גדול וכבד זה לא נוח.