שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 5 מתוך 5

נושא: הקוואד הראשון שלי

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    הודעות
    68
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הקוואד הראשון שלי

    שלום לכולם

    אחרי אינספור שעות של קריאת חומר, תכנון והזמנות רכיבים (ובעיקר קנאה באלה שכבר יש להם), הגיע הרגע הגדול ואני מתחיל לבנות את הקוואד הראשון.
    המבנה המתוכנן די פשוט - ארבעה מוטות אלומיניום, שני לוחות דיקט במרכז (שלושה למעשה - אחד מגן על האלקטרוניקה מלמעלה ואין לו תפקיד מבני), מנועים ובקר.
    רשימת החלקים המלאה (למעט פריטים טריוויאליים כמו חוטים, שרינקים, ברגים רגילים וכו') מופיעה כאן.
    בשעה שאני כותב את השורות האלו הרחפן עדיין בשלבי בניה, כך שייתכן שאני אגלה שטויות שעשיתי, ועליהן אני מספר כאן, רק בעוד מספר ימים.

    אחרי ההקדמה הארוכה והמייגעת, ניגש לעבודה.


    זרועות

    הזרועות מורכבות ממוט אלומיניום בפרופיל ריבועי של 10x10 מ"מ, ובעובי חומר של מילימטר אחד. מתחילים מחיתוך ארבע זרועות באורך של 20 ס"מ וקודחים צד בצד אחד שני חורים בקוטר 3 מ"מ ובמרחק 22 מ"מ זה מזה (צד המנוע) ובצד השני שלושה חורים בקוטר 3 מ"מ שיתחברו לגוף. התכנון של המוט זהה לתכנון המופיע כאן, ולכן לא ארחיב עליו את הדיבור.

    Click image for larger version. 

Name:	beam.png 
Views:	76 
Size:	352.5 קילובייט 
ID:	55377
    מספר הערות לזרועות:

    • החורים שמיועדים למנוע אמורים לקלוט לתוכם ראש של בורג. לכן יש להרחיב את החור לקוטר גדול יותר (7 מ"מ) בצד אחד של המוט ולהשאיר אותו בקוטר המקורי (3 מ"מ) בצד השני.
    • בכדי לשמור על הדיוק, קדחתי תחילה מוט "מסטר" אחד בצורה מדוייקת ולאחר מכן "העתקתי" אותו למוטות האחרים על ידי הצמדתו למוט חדש במלקחיים וקדיחה באמצעות מקדחת שולחןץ
    • במוטות שבתמונה, בצד המנוע, מופיע קדח מרכזי בעל קוטר גדול יותר, שאמור היה לשמש את הציר. נראה שהוא מיותר מכיוון שציר המנוע לא יורד כלפי מטה.


    גוף
    הגוף מורכב מ"סנדוויץ'" של שני לוחות דיקט תעופתי בעובי 2 מ"מ. הזרועות נמצאות בין שני הלוחות.
    Click image for larger version. 

Name:	board_mount.jpg 
Views:	83 
Size:	59.6 קילובייט 
ID:	55378
    הבורד שאני משתמש בו הוא KK v5.5, שלו חורי התקנה במרחק 45 מ"מ זה מזה. הדיוק בקידוח הזה חשוב מאד - אם המרחק בין החורים לא יהיה מדוייק, לא ניתן יהיה להרכיב את הכרטיס. כפי שרואים בתמונה, קל מאד למרכז את ארבעת החורים על הלוח.
    השלב הבא הוא קידוח החורים לברגים של הזרועות. בכדי לעשות את זה בצורה מדוייקת, משחילים שני שתי זרועות נגדיות על ברגים דרך החורים שקדחנו ובעזרת שתי הזרועות האחרות ומלחציים (השתמשתי בצבת ננעלת כמלחציים מאולתרים) מאלצים אותם להיות בקו ישר. כעת קודחים בעץ דרך החורים שבזרועות. חוזרים על הפעולה גם עבור זוג הזרועות הניצב.

    Click image for larger version. 

Name:	arm_drilling.jpg 
Views:	84 
Size:	47.8 קילובייט 
ID:	55383

    כעת, כל מה שנותר הוא לקדוח את לוח העץ השני. מתחילים מהצמדת שני הלוחות וקידוח ארבע החורים הבסיסיים (אלה שעליהם יושב הכרטיס). לאחר מכן מרכיבים את כל הזרועות בין שני הלוחות, כך שהלוח המחורר הוא העליון, וקודחים את הלוח התחתון דרך החורים בלוח העליון והחורים שכבר קיימים בזרועות. בשלב הזה כדאי למספר את הזרועות ולסמן את כיווני ההרכבה על לוחות העץ (למרות שהזרועות אמורות להיות חליפיות).

    לאחד הקידוח כבר ניתן להרכיב את עיקר הגוף:
    Click image for larger version. 

Name:	basic_body.jpg 
Views:	86 
Size:	41.7 קילובייט 
ID:	55388

    כל זרוע מורכבת מבורג מתכת ושני ברגי פלסטיק, מתוך שאיפה שברגי הפלסטיק ייגזרו במקרה של פגישה מצערת עם הקרקע והמוטות והגוף יישארו שלמים ככל האפשר.
    Click image for larger version. 

Name:	arm_screw.jpg 
Views:	80 
Size:	37.1 קילובייט 
ID:	55389

    לבסוף, מרכיבים את המגלשים על לוח העץ התחתון:
    Click image for larger version. 

Name:	with_skids.jpg 
Views:	91 
Size:	56.4 קילובייט 
ID:	55390

    המשך יבוא...

    אבישי

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הקוואד הראשון שלי

    נראה יפה מאוד. רואים שאתה יודע לעבוד.
    תודה על השיתוף.
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2011
    הודעות
    112
    תודה!
    0
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הקוואד הראשון שלי

    קודם כל יפה מאוד..

    רק שאלה קטנה מאיפה הפרופיל האלומיניום..?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    1,623
    תודה!
    101
    הודה 96 פעמים ב 77 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הקוואד הראשון שלי

    יפה מאוד... וברוך בהא

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הקוואד הראשון שלי

    עם הברגים עדיף לעשות הפוך
    עם ברגע מתכת לתפוס את הזרועות והפלטות
    ועם הפלסטיק את הלוח .
    תן לברגי הפלסטיק שיבלטו הרבה החוצה ותכין 8 "שייבות" מצינורית סיליקון כמו שבשימוש כל טיסנאי דלק בעובי 5-10 ממ וביניהם תפוס את הלוח .

נושאים דומים

  1. [עזרה!] הקוואד הראשון שלי
    על ידי avishorp2 בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 25-09-2011, 23:08:55
  2. [עזרה!] בא לי קוואד !!!
    על ידי Scooter007 בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-06-2011, 12:19:40
  3. קוואד מצלם מהאויר קוואד -תוך כדי FPV
    על ידי guyrud בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 23-04-2011, 10:43:22
  4. קוואד, שמצלם אווקטו, שמצלם קוואד, ובסוף מתנגשים
    על ידי motiganot בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-04-2011, 08:42:14
  5. הפוגי הראשון שלי (בעצם - הטיסן הראשון שבניתי..)
    על ידי wonderd בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 08-05-2010, 16:58:53

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •