שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 35

נושא: טעינת סוללות!

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jun 2011
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    343
    תודה!
    82
    הודה 82 פעמים ב 52 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל טעינת סוללות!

    אני רוצה להטעין שתי סוללות, כל אחת 3 תאים עם אמפר שונה.
    איזה חיבור עדיף מקבילי או טורי?

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    חסרים עוד פרטים על הסוללות, אבל בכל אופן, נשמע שעדיף שתטעין אותן בנפרד
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    הודעות
    656
    תודה!
    1
    הודה 30 פעמים ב 25 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    כלל אצבע: אם אפשר עדיף שהמטען יאזן כל תא בנפרד יותר מהיר וכנראה יותר מדוייק (זה כבר תלוי במטען)

    במקרה שלך 2 סוללות * 3 תאים אם המטען יכול לקבל 6 תאים זו תיהיה הדרך.
    אני אישית טוען גם 4 סוללות 3 תאים ביחד במקביל (כביכול מחוברת למטען כסוללת 3 תאים בקיבולת פי 4) וזה עובד יופי...

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי Trex450 צפיה בהודעה
    אני אישית טוען גם 4 סוללות 3 תאים ביחד במקביל (כביכול מחוברת למטען כסוללת 3 תאים בקיבולת פי 4) וזה עובד יופי...
    אני מניח שיש לך סוללות זהות שאתה טוען לאחר שהן מגיעות לאותה רמת מתח - ורק במצב זה בטוח לטעון במקביל.

    לאריה יש שתי סוללות בעלות קיבול שונה, ולכן לדעתי מומלץ שלא לטעון אותן במקביל.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    הודעות
    656
    תודה!
    1
    הודה 30 פעמים ב 25 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    אמת ויציב מתנצל על הטעות לא שמתי לב שמדובר בקיבולת שונה טעינה במקביל רק עבור סוללות באותה קיבולת אחרת מדובר במתכון דליק...

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    אני משתמש בזה
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...onnector_.html
    לטעינה במקביל ואני מאד מרוצה. אתה חייב רק להקפיד שבעת החיבור כל התאים יהיו בערך באותו המתח.
    אין שום בעיה עם קיבולים שונים ואני טענתי איתו מאות פעמים עד עכשיו והסוללות עובדות מצויין.
    כלל נוסף הוא לחבר קודם את החיבור הראשי ורק לאחר מכן את חיבור ה BALANCE.
    בהצלחה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי אריה.ח צפיה בהודעה
    אני רוצה להטעין שתי סוללות, כל אחת 3 תאים עם אמפר שונה.
    איזה חיבור עדיף מקבילי או טורי?
    יואב

  7. המשתמשים הבאים אמרו תודה לYoav Lahav על הודעתו:

    אריה.ח (22-12-2011)

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Jun 2011
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    343
    תודה!
    82
    הודה 82 פעמים ב 52 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי Trex450 צפיה בהודעה
    אמת ויציב מתנצל על הטעות לא שמתי לב שמדובר בקיבולת שונה טעינה במקביל רק עבור סוללות באותה קיבולת אחרת מדובר במתכון דליק...
    על איזה קיבולת אתם מתכוונים מתח או זרם(אמפר)
    אם התכוונתם למתח. המתח שווה לשתי הסוללות.ובכל התאים+-
    הזרם באחד 2A השני 3A

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    אם אתה מטעין שתי סוללות בו זמנית, הן חייבות להיות זהות לחלוטין
    אפילו הגיל שלהן משנה
    כל חוסר זהות בסוללות יכול לגרום לבעייות
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי Yoav Lahav צפיה בהודעה
    אני משתמש בזה
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...onnector_.html
    לטעינה במקביל ואני מאד מרוצה. אתה חייב רק להקפיד שבעת החיבור כל התאים יהיו בערך באותו המתח.
    אין שום בעיה עם קיבולים שונים ואני טענתי איתו מאות פעמים עד עכשיו והסוללות עובדות מצויין.
    כלל נוסף הוא לחבר קודם את החיבור הראשי ורק לאחר מכן את חיבור ה BALANCE.
    בהצלחה.
    ועוד איך שיש בעיה עם סוללות בקיבולת שונה, מי שמטעין באופן כזה לא מבין מה הוא עושה.

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי אריה.ח צפיה בהודעה
    על איזה קיבולת אתם מתכוונים מתח או זרם(אמפר)
    אם התכוונתם למתח. המתח שווה לשתי הסוללות.ובכל התאים+-
    הזרם באחד 2A השני 3A
    הקיבולת נמדדת ביחידות mah (מיליאמפר שעה).

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    11
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    לפני שאני עונה הסבר קצר:
    חיבור טורי: המתח שונה והזרם שווה, (הזרם שנכנס לסוללה אחת שווה לזרם שנכנס לסוללה השנייה)
    חיבור מקבילי: המתח שווה והזרם שונה, (כל סוללה מקבלת את הזרם הדרוש לה) סכום הזרמים שנכנסים לסוללות שווה לזרם שיוצא מהמטען.
    מכאן טעינה של שני סוללות שוות במתח יהיה בחיבור מקבילי בלבד, כדי שכל סוללה תקבל את הזרם הדרוש לה.
    דגש נוסף לגבי הקיבול: שני הסוללות חייבות להיות זהות בקיבול, כדי שמשך הטעינה של שתי הסוללות יהיה פחות או יותר זהה,
    אם סוללה אחת הקיבול קטן מהשנייה סוללה זו תסיים ראשונה את הטעינה והשניה עדין תצרוך זרם ותטען, ולא נוכל לדעת שהיא סיימה עד שהאחרונה תסיים.
    והמלצתי: אם קיים על המדף מכשיר הטוען מספר סוללות במקביל, לך על זה. (המכשיר יהיה בנוי לצריכה הגבוהה של הזרם)
    Trex 450 PRO

  13. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי קיסר צפיה בהודעה
    לפני שאני עונה הסבר קצר:
    חיבור טורי: המתח שונה והזרם שווה, (הזרם שנכנס לסוללה אחת שווה לזרם שנכנס לסוללה השנייה)
    חיבור מקבילי: המתח שווה והזרם שונה, (כל סוללה מקבלת את הזרם הדרוש לה) סכום הזרמים שנכנסים לסוללות שווה לזרם שיוצא מהמטען.
    מכאן טעינה של שני סוללות שוות במתח יהיה בחיבור מקבילי בלבד, כדי שכל סוללה תקבל את הזרם הדרוש לה.
    דגש נוסף לגבי הקיבול: שני הסוללות חייבות להיות זהות בקיבול, כדי שמשך הטעינה של שתי הסוללות יהיה פחות או יותר זהה,
    אם סוללה אחת הקיבול קטן מהשנייה סוללה זו תסיים ראשונה את הטעינה והשניה עדין תצרוך זרם ותטען, ולא נוכל לדעת שהיא סיימה עד שהאחרונה תסיים.
    והמלצתי: אם קיים על המדף מכשיר הטוען מספר סוללות במקביל, לך על זה. (המכשיר יהיה בנוי לצריכה הגבוהה של הזרם)
    גם לא נכון
    מאד תלוי בסוג וטיב המטען - טעינה של 2 סוללות 3 תאים מתבצעת בטור ושקולה לטעינת סוללת 6 תאים.
    בחיבור מקביל לא תוכל לאזן את התאים משום שכל תא יראה ממוצע מתחים של שני תאים במקביל ולא את המתח האמיתי של כל תא לכן זו דרך שגוייה לנסות בכלל להטעין כך, במיוחד כשמדובר בסוללת ליפו.
    בחיבור טורי תקבל חיווי במטען של מתח כל תא מה שיאפשר לך לעקוב אחר הטעינה ולדעת איזו סוללה סיימה.
    הבעיה כאשר הקיבולת לא זהה בין שתי הסוללות מתרחשת כאשר אחת מהן טעונה בעוד השניה נמצאת במצב פרוק יותר ואז הפרש המתחים בין התאים עלול להביא את המטען למצב שבו הוא יפסיק לטעון (כתוצאה מהגנה או מהגדרה פנימית) מה גם שהמעקב שלך אחר הקיבולת המוחזרת לסוללה למצב טעינה מלא יהיה לרוב שגוי.
    במידה ומדובר במטען עם באלנסר לא איכותי אתה עלול לגרום גם לנזק מטעינת יתר ולכן צריך להיות מאד זהיר בשירשור סוללות לטעינה יחד.

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    Nov 2009
    מיקום
    t̺̠̝̪͇̘̳͎̘̲͇̲̦̪̤̱&#
    הודעות
    1,413
    תודה!
    17
    הודה 111 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    אם אלו לא סוללות זהות, שכח מהקומבינות ותטעין בנפרד. יש מטענים Dual port שנותנים לך שתי יציאות נפרדות לחלוטין (או משהו בסגנון המטען X4 של הסיני, עם ארבע יציאות כאלו).
    אני לא מת על טעינה מקבילית, אם כי אני עושה את זה כל הזמן (למעשה, אני עושה את זה ברגעים אלו ממש, 4 סוללות 6S בנפח 4000). אם יש מגע לא טוב של חוטי הבלנסר על אחת הסוללות או משהו כזה, יכול להיות בלאגן. אם יש לך שתי 3S זהות, אני מאמין שהפתרון הכי טוב יהיה להטעין אותן כ6S.

    אבל שוב, הכי טוב שתטעין בנפרד.
    ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็

  15. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    ועוד איך שיש בעיה עם סוללות בקיבולת שונה, מי שמטעין באופן כזה לא מבין מה הוא עושה.
    ציקי, תוכל להסביר בדיוק מה הבעיה בטעינה במקביל כשהקיבול שונה והטעינה מתחילה במתח תאים זהה?
    יואב

  16. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי Yoav Lahav צפיה בהודעה
    ציקי, תוכל להסביר בדיוק מה הבעיה בטעינה במקביל כשהקיבול שונה והטעינה מתחילה במתח תאים זהה?
    שתי סוללות במקביל, אותו מספר תאים, אותו מתח בתאים אך קיבול שונה.
    גרף הטעינה זהה בגלל סוג הסוללה, זרם הטעינה הקובע את קצב הטעינה זהה ומכיוון שהקיבולת שונה אז לאחר זמן נתון שתי הסוללות יהיו בנקודה שונה על פני גרף הטעינה ובהכרח שבמתח תאים שונה, זו הסיבה שהטעינה צריכה להיות בחיבור טורי, עם סוללות זהות בסוג החומר, קיבולת וגם פרוקות פחות או יותר באותה קיבולת.
    ההתיחסות שלך לטעינת שתי סוללות 3 תאים יחד צריכה להיות שקולה לטעינת סוללת 6 תאים במטען נתון, כל התייחסות אחרת היא שגוייה.

  17. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציקי אתה טועה ומטעה.
    מתח הטעינה זהה בכל זוג תאים המחוברים במקביל.
    הזרם בכל תא בכל סוללה נקבע על פי ההתנגדות הפנימית בטעינה.
    כל עוד הזרם בתא כלשהו לא עובר את המותר על פי הגדרות היצרן לטעינה אין כל בעיה עם הטעינה במקביל.

    הקטע מדברייך "ובהכרח שבמתח תאים שונה" לא מסתדר עם חיבור במקביל, בו המתח שווה על כל קבוצת תאים המחוברים במקביל.

    המתח יעלה בהדרגה עד ל 4.2 וולט בכל התאים בכל הסוללות והטעינה תסתיים ללא כל בעיה.



    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    שתי סוללות במקביל, אותו מספר תאים, אותו מתח בתאים אך קיבול שונה.
    גרף הטעינה זהה בגלל סוג הסוללה, זרם הטעינה הקובע את קצב הטעינה זהה ומכיוון שהקיבולת שונה אז לאחר זמן נתון שתי הסוללות יהיו בנקודה שונה על פני גרף הטעינה ובהכרח שבמתח תאים שונה, זו הסיבה שהטעינה צריכה להיות בחיבור טורי, עם סוללות זהות בסוג החומר, קיבולת וגם פרוקות פחות או יותר באותה קיבולת.
    ההתיחסות שלך לטעינת שתי סוללות 3 תאים יחד צריכה להיות שקולה לטעינת סוללת 6 תאים במטען נתון, כל התייחסות אחרת היא שגוייה.
    יואב

  18. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    אין כאן "סכנה" פשוט הסוללות בעלות הקיבול הגדול יותר לא יטענו לקיבול המקסימאלי והטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה.

  19. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    יוסי,

    רמת הטעינה בכל תא קשורה ישירות למתח בו נמצא התא.
    מכיוון שהתאים מחוברים במקביל תעצר הטעינה כשהמטען יגיע למתח המוגדר בו שהוא עבור כל התאים
    ולכן כל התאים יטענו במלואם.

    המשפט מדברייך:

    "הטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה"

    אינו נכון. המטען לא "יודע" שמחוברות אליו מספר סוללות.


    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    אין כאן "סכנה" פשוט הסוללות בעלות הקיבול הגדול יותר לא יטענו לקיבול המקסימאלי והטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה.
    יואב

  20. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי Yoav Lahav צפיה בהודעה
    ציקי אתה טועה ומטעה.
    מתח הטעינה זהה בכל זוג תאים המחוברים במקביל.
    הזרם בכל תא בכל סוללה נקבע על פי ההתנגדות הפנימית בטעינה.
    כל עוד הזרם בתא כלשהו לא עובר את המותר על פי הגדרות היצרן לטעינה אין כל בעיה עם הטעינה במקביל.

    הקטע מדברייך "ובהכרח שבמתח תאים שונה" לא מסתדר עם חיבור במקביל, בו המתח שווה על כל קבוצת תאים המחוברים במקביל.

    המתח יעלה בהדרגה עד ל 4.2 וולט בכל התאים בכל הסוללות והטעינה תסתיים ללא כל בעיה.
    צודק יואב, אני טועה ומטעה וכל מה שתגיד.
    האמת ומבלי להעליב לא נראה לי שיש לך מושג בכלל על מה אתה מדבר ומה אתה עושה.
    אבל אתה יודע מה? לך על זה, יהיה מעניין.
    כמו תמיד וכמיטב המסורת שלך אתה שואל שאלות כאן בפורום בכל מיני נושאים, מסיק את המסקנות על סמך התובנה האישית שלך ובסוף משלם על זה ביוקר.
    שיהיה בהצלחה גם הפעם

    המלצה למי שכן אכפת מהציוד שלו: אל תעבדו כך!

  21. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי Yoav Lahav צפיה בהודעה
    יוסי,

    רמת הטעינה בכל תא קשורה ישירות למתח בו נמצא התא.
    מכיוון שהתאים מחוברים במקביל תעצר הטעינה כשהמטען יגיע למתח המוגדר בו שהוא עבור כל התאים
    ולכן כל התאים יטענו במלואם.

    המשפט מדברייך:

    "הטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה"

    אינו נכון. המטען לא "יודע" שמחוברות אליו מספר סוללות.
    זו בדיוק הסיבה שהמטען ייעצר ברגע שמתח הסוללות יגיע למתח המכסימאלי שמוגדר במטען ע"פ סוג הסוללה.
    מכיוון שהסוללות בעלות הקיבול הקטן יגיעו למתח זה מוקדם יחסית, הטעינה תפסק - בשלב זה הסוללות בעלות הקיבול הגבוה עדיין לא נטענו סופית.

    צריך להבין שבמטען חכם הטעינה אינה מבוססת מתח קבוע בדומה למטענים טיפשים -ע"מ להגיע לזרם הטעינה הרצוי המטען מעלה את מתח ההדקים באופן מלאכותי (לעיתים מעל למתח המכסימאלי שהסוללה בנויה אליו), הזרם יורד בהתאם לגרף הטעינה, הקשור ישירות למתח הסוללות הנמדד.
    שם לב, בזמן "דחיפת הזרם", אין מדידה של מתח הסוללה - כל המטענים שאני ראיתי מבצעים הפסקת טעינה ריגעית או הורדת זרם ריגעית ע"מ לבדוק את מתח הסוללה - בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה.
    נערך לאחרונה על ידי b1yossi; 24-12-2011 בשעה 08:26:31.

  22. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    אין כאן "סכנה" פשוט הסוללות בעלות הקיבול הגדול יותר לא יטענו לקיבול המקסימאלי והטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה.
    יוסי
    יש כאן סכנה והיא תלויה בטיב הבאלנסר של המטען.
    יש מטענים זולים שבהם הבאלנסר לא מדויק כמו אלגוריתם הטעינה שאינו "מכסה" את כל מצבי הטעינה וכאשר המטען מזהה הפרש גדול של מתחים בין תאים שונים הוא לא שומר מספיק טוב על התאים שהגיעו לטעינה מלאה שכן אותם יש להפסיק לטעון ולעיתים טוען אותם למתח הגבוה מ 4.2V מה שהופף להיות מסוכן.
    כמו שהלטאה המעופפת כתב כאן, יש מטענים ייעודיים לטעינת מספר סוללות יחד, זו הדרך הנכונה והבטוחה לעבוד אך אם בוחרים בכל זאת לשרשר שתי סוללות 3 תאים בטור על אותו ערוץ במטען הן חייבות להיות באותו מתח, עם אותה קיבולת ופחות או יותר גם פרוקות באותה כמות קיבולת כאילו שעבדת עם סוללת 6 תאים לפני הטעינה - זה מה שהמטען מצפה לראות ורק עם זה הוא אמור להתמודד.
    כל שאר החיבורים למינהם הן קומבינות שיכולות להיות מסוכנות.

  23. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    תגיד מה אתה מדבר?
    זה חיבור במקביל. אין כזה דבר שסוללה אחת הגיע למתח סיום טעינה לפני האחרת.
    הן מגיעות למתח זה ביחד.


    מה שכתבת:
    "בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה"
    זה טעות. המתח זהה בכל קבוצת תאים המחוברת במקביל. אם הטעינה מסתיימת זה רק כאשר
    בשלו התנאים לכך בכל התאים.



    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    זו בדיוק הסיבה שהמטען ייעצר ברגע שמתח הסוללות יגיע למתח המכסימאלי שמוגדר במטען ע"פ סוג הסוללה.
    מכיוון שהסוללות בעלות הקיבול הקטן יגיעו למתח זה מוקדם יחסית, הטעינה תפסק - בשלב זה הסוללות בעלות הקיבול הגבוה עדיין לא נטענו סופית.

    צריך להבין שבמטען חכם הטעינה אינה מבוססת מתח קבוע בדומה למטענים טיפשים -ע"מ להגיע לזרם הטעינה הרצוי המטען מעלה את מתח ההדקים באופן מלאכותי (לעיתים מעל למתח המכסימאלי שהסוללה בנויה אליו), הזרם יורד בהתאם לגרף הטעינה, הקשור ישירות למתח הסוללות הנמדד.
    שם לב, בזמן "דחיפת הזרם", אין מדידה של מתח הסוללה - כל המטענים שאני ראיתי מבצעים הפסקת טעינה ריגעית או הורדת זרם ריגעית ע"מ לבדוק את מתח הסוללה - בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה.
    יואב

  24. #23
    תאריך הצטרפות
    Nov 2009
    מיקום
    t̺̠̝̪͇̘̳͎̘̲͇̲̦̪̤̱&#
    הודעות
    1,413
    תודה!
    17
    הודה 111 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    יואב צודק. הסוללות ימשיכו לאזן את עצמן בכל הזמן שהן מחוברות במקביל.
    ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็

  25. #24
    תאריך הצטרפות
    Nov 2009
    מיקום
    t̺̠̝̪͇̘̳͎̘̲͇̲̦̪̤̱&#
    הודעות
    1,413
    תודה!
    17
    הודה 111 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    יוסי
    יש מטענים זולים שבהם הבאלנסר לא מדויק כמו אלגוריתם הטעינה שאינו "מכסה" את כל מצבי הטעינה וכאשר המטען מזהה הפרש גדול של מתחים בין תאים שונים הוא לא שומר מספיק טוב על התאים שהגיעו לטעינה מלאה שכן אותם יש להפסיק לטעון ולעיתים טוען אותם למתח הגבוה מ 4.2V מה שהופף להיות מסוכן.
    ברגע שחיברת סוללות במקביל, המטען כבר לא רואה כל סוללה בנפרד. הסוללות מתאזנות ברגע החיבור ומאותו רגע מתנהגות כמו סוללה אחת. זו הסיבה שבטעינה מקבילית אסור לחבר סוללות בהפרש גדול מדי אחת מהשניה, אחרת עוברת מכה רצינית של זרם ביניהן. אם תחבר שתי סוללות 3S בנפח 3000 ו1000 במקביל, זה יהיה בדיוק כמו חיבור סוללת 3S 4000.
    עד כאן הכל בסדר; הבעיה מתחילה אם יש תא דפוק חשמלית או שהבלנסר לא מחובר כמו שצריך, או שאתה מנסה להטעין סוללה פרוקה עם סוללה ב50%, למשל. זה יכול ליצור בלאגן, ולכן מתי שאפשר עדיף להמנע מזה.
    ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็

  26. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טעינת סוללות!

    נכון מאד לטאה.
    לכן צריך להקפיד שכל התאים המחוברים במקביל יהיו באותו המתח עד כמה שאפשר לפני החיבור
    ועוד יותר מכך, לחבר קודם כל החיבור הראשי כדי שיספוג PEAK זרם במקרה ויהיה כזה
    ורק אחר כך מחברים חיבור ה BALANCE.




    ציטוט נכתב במקור על ידי flyinglizard צפיה בהודעה
    ברגע שחיברת סוללות במקביל, המטען כבר לא רואה כל סוללה בנפרד. הסוללות מתאזנות ברגע החיבור ומאותו רגע מתנהגות כמו סוללה אחת. זו הסיבה שבטעינה מקבילית אסור לחבר סוללות בהפרש גדול מדי אחת מהשניה, אחרת עוברת מכה רצינית של זרם ביניהן. אם תחבר שתי סוללות 3S בנפח 3000 ו1000 במקביל, זה יהיה בדיוק כמו חיבור סוללת 3S 4000.
    עד כאן הכל בסדר; הבעיה מתחילה אם יש תא דפוק חשמלית או שהבלנסר לא מחובר כמו שצריך, או שאתה מנסה להטעין סוללה פרוקה עם סוללה ב50%, למשל. זה יכול ליצור בלאגן, ולכן מתי שאפשר עדיף להמנע מזה.
    יואב

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. [עזרה!] טעינת סוללות
    על ידי nahar 77 בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-09-2011, 17:05:12
  2. טעינת סוללות
    על ידי shlomi בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20-08-2011, 14:47:07
  3. [שאלה] טעינת סוללות
    על ידי tzahi בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 10-05-2011, 08:03:32
  4. טעינת 2 סוללות בו זמנית
    על ידי chendi בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 02-04-2011, 12:16:56
  5. [עזרה!] טעינת סוללות ליפו
    על ידי elim55 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 27-04-2009, 14:10:45

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •