שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9

נושא: Up Thrust

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Up Thrust

    שלום לכולם,

    אני רוצה לדון עמכם בנושא זווית המנוע במישור האנכי.
    אני משדרג את המזל"ט שלי עם מנוע גדול יותר שדורש פרופ גדול יותר, מה שעשיתי זה לייצר תושבת שמעלה את המנוע כ-2" בערך מעל המיקום המקורי.
    לפי ההיגיון מנוע שמכוון למרכז הכובד שומר על נטרליות והטיסן לא ירצה להוריד או להעלות אף בגלל המומנט שמופעל עליו.
    חוו דעתכם:




    בברכה,
    תומר עינבר

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    צריך לקחת בחשבון גם את זווית ההתקפה שמושרית על מייצב הגובה.
    היות ומרכז הכובד ממוקם בין הכנף לבין הסוללות (בציר Z) נראה שעדיין יתקבל מומנט מוריד אף.
    אני מציע לחתוך את הברגים העודפים, ולשים חיפוי יפה על הכנף שימשיך לכיוון התושבת המוגדלת....
    ואם ממש בא לך, אז להמשיך את החיפוי גם מהצד השני, מתחת למנוע.
    נערך לאחרונה על ידי master_bebe; 30-03-2012 בשעה 11:23:22.
    גיא.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    התושבת עוד לא מוכנה, אני כמובן אחתוך את הברגים ואעשה מן חופה אווירודינמית על התושבת.
    השאלה שלי היא האם כדי להשאיר את המנוע כך או ליישר אותו?
    בברכה,
    תומר עינבר

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    ככול שתעלה את גובה מיקום המנוע, אכן תצטרך להטות אותו יותר כלפי מטה כדי לייצר דחף "מאוזן" בטיסה אופקית,
    אבל..
    כשאתה "מתרחק" מציר האורך של הטיסן יש יותר תופעות לוואי, ה"איזון" שאנו מדברים עליו יתממש רק ברמה מסויימת של מצערת,
    כי כאשר הלחצים המופעילים הם לא על האותו הציר, השיוויון היה כאשר הדחף של המנוע ישתווה למשקל" שמאזן את הטיסן(כמו מוזניים או CG),
    הכי "בריא" זה לכוון או לפול מצערת או לרמת מצערת של טיסה אופקית קבועה (70%-80% מצערת) במקרה שלך (FPV).
    תופעת לוואי שלילית נוספת, כאשר אתה מכוון את המנוע כלפי מטה בכדי לייצר "איזון", אתה גם דוחף את הטיסן כלפי מטה,
    כלומר שחלק מהדחף של המנוע מופנה מטה, הטיסן שמייצר עילוי נלחם בדחף השלילי הזה, הוא זקוק ליותר מהירות לייצר עילוי,
    כלומר, יותר "זמן מנוע", יותר סוללה, ובעצם המערך הרבה פחות יעיל ודי בזבזני באנרגיה, דבר שמאוד חשוב ל-FPV.

    הדרך להמנע או למעשה לצמצם את תופעות הלוואי הללו היא למקם את המנוע פחות גבוה ולהשתמש בפרופ 3 להבים.

    דבר נוסף, על פי התמונה (תקריב) של תושבת המנוע לפיבר, יתכן שהדחף יטה את המנוע עוד מעט קדימה בגלל גמישות הפיבר,
    וודא שהמצב לא כך, אחרת אתה צריך להתמודד עם עוד בעיה שצריך לקחת בחשבון.

    בהצלחה ודווח

  5. המשתמשים הבאים אמרו תודה לadibenbasat על הודעתו:

    tomer_inbar (30-03-2012)

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    תשובה מספקת, תודה רבה.
    נערך לאחרונה על ידי tomer_inbar; 30-03-2012 בשעה 12:03:58.
    בברכה,
    תומר עינבר

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    בטיסנים בעל מנוע באף, יש נטיה מכוונת של 2 מעלות מטה דווקא כן בשביל ליצור מומנט מוריד אף
    כאשר פותחים מנוע, מהירות הטיסן עולה, העילוי על הכנף עולה, ומכיוון שמרכז הלחץ של הכנף לבדה נמצא לפני מרכז הכובד (~25% לעומת 30%~ מיתר מממוצע)
    יתקבל מומונט אווירודינמי מרים אף. אבל בהתאמה יווצר מומנט מוריד אף ע"י המנוע, וכך הטיסן ישמור גובה.

    לכן, גם במקרה שלך, אתה צריך לכוון את ציר הדחף כך שיפגע מעט לפני מרכז הכובד, במבט טייס
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 30-03-2012 בשעה 14:39:17.

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    עוד יותר? אני חושב שזה כבר קיצוני. אני אנסה להוריד את הגובה של המנוע ויחד עם זאת את הזווית שלו
    בברכה,
    תומר עינבר

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    אני מצטרף להמלצה של פרופ תלת להבי עם תושבת נמוכה יותר. פותר לך את כל הבעיות.
    גיא.

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Up Thrust

    קיצרתי עוד יותר את התושבת, עכשיו 2 דיסקיות במקום 4.
    אני חושב שזה יהיה בסדר.
    בברכה,
    תומר עינבר

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •