עונת התחרויות בקטגוריית F5J בפתח.
התחרות, שהייתה אמורה להתקיים מחר בוטלה בשל מזג האוויר. יש מספר שינויים מרכזיים בחוקה. אחד מהם הנו החובה להשתמש ברכיב המגביל את זמן פעולת מנוע ומודד את הגובה. ההתקן מתחבר בין הבקר למקלט. פרטים על הרכיב ניתן לקבל כאן http://www.aerobtec.com/products/rc-...nics/altis-v3/. ישראל אופק משמש נציג של היצרן בארץ ואפשר לרכוש דרכו את הרכיב (אני רכשתי מישראל אופק). שינוי מרכזי נוסף בחוקה הינו שמתחרה מקבל ניקוד כבר מרגע השיגור.
1. שניה אחת = נקודה אחת (10 דקות = 600 נקודות)
2. על כל מטר עד גובה של 200 מטר מאבד המתחרה 1/2 נקודה.
3. על כל מטר מעל גובה של 200 מטר מאבד המתחרה 3 נקודות
4. הגובה הקובע, לצורך חישוב הנקודות בסעיפים 2,3, הינו הגובה שנמדד במד הגובה 10 שניות אחרי כיבוי מנוע (תשומת לבכם, שאפשר לכבות מנוע עד 30 שניות מרגע השיגור - בתום 30 שניות מרגע השיגור יסגור הרכיב את המנוע אוטומטית). בזמן תחרות הרכיב אמור להיות מכויל כך שלא תתאפשר פתיחת מנוע נוספת לאחר הכיבוי.
5. הניקוד עבור נחיתת דיוק נמוך יותר ממש שהיה.
אחד השינויים המרכזיים הנובעים מהחוקה החדשה הינו שאין יותר משמעות מכריעה, בניגוד לעבר, ל"סט אפ" המותקן על הדאון.
לנוחיותכם רצ"ב החוקה בעברית ובאנגלית (נראה לי כי בחוקה בעברית הושמט הנספח הדן ברכיב, אני אבדוק נושא זה).
עונת התחרויות הנוכחית תהיה מעניינית.
בברכה
גיל ברקאי, צורן