שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 17 מתוך 17

נושא: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    התקנתי על SkyFly Max מנוע משודרג SuperTigre .10 כדי שיסחוב פרופ יותר גדול
    המנוע המקורי יכול לסחוב עד 8X4, וזה קצת חלש. השארתי בקר מקורי 25A

    שמתי על המנוע המשודרג פרופ 8X6, ואח"כ 9X6. ראיתי שיפור בביצועים. ההספק עלה לאזור 180W

    מכיון שהבום בטיסן לא מאפשר לעלות לפרופ "10, חשבתי לעלות בהספק ע"י פרופ תלת להבי - 9X7 מהסיני
    ציפיתי לעלייה חדה בהספק, ולדחף חזק משמעותית.
    בפועל, ההספק עלה לאזור 200W (סוללה טעונה לחלוטין), דחף נשאר דומה לפרופ 9X6
    המנוע עצמו מסוגל להגיע לאזור 300W

    והשאלה - מסתבר שאני לא מבין מה המשמעות של פרופ תלת להבי. הייתי בטוח שהוא נותן 150% יחסית לפרופ דו להבי עם אותם "מספרים"

    אשמח להסבר

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    1,868
    תודה!
    168
    הודה 167 פעמים ב 126 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    אתה עדיין עם בקר 25A? תגדיר בקר מקורי?
    יכול להיות שהדחף הסטטי נשאר דומה אבל בטוח שהמהירות טיסה השתנתה...

    בנוסף, שים לב שהמנוע שלך לא בנוי לפרופים כאלו(לפי הלינק שלך) ושהפרופ שהשתמשת בו הוא pusher - יכול להסביר מדוע הוא פחות יעיל (אם באמת).
    נערך לאחרונה על ידי Flying_student; 15-04-2012 בשעה 21:20:01.
    ושיהיה לכולנו רק טוב

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    385
    תודה!
    6
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    מה זה פרופ פושר?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    פושר זה פרופ שדוחף.

    אבל מה הקשר בין פחות יעיל ?
    גיא.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    1,868
    תודה!
    168
    הודה 167 פעמים ב 126 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    ציטוט נכתב במקור על ידי master_bebe צפיה בהודעה
    פושר זה פרופ שדוחף.

    אבל מה הקשר בין פחות יעיל ?
    אני מודה, אף פעם לא מדדתי הבדלים בין פושר לרגיל, אבל יש סיבה למסיבה? פחות יעיל הכוונה לפחות כוח בתמורה לאותו RPM.
    ושיהיה לכולנו רק טוב

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    המשמעות של "פושר" במקרה הזה זה פשוט כיוון סיבוב הפוך, ואכן הפכתי את כיוון הסיבוב של המנוע (החלפת שניים מהחוטים מהבקר למנוע)
    בקר "מקורי" - הכוונה הבקר שהגיע עם הטיסן FlyZone 25A

    אני עדיין לא מבין את המספרים וההבדלים בין פרופ תלת להבי לפרופ דו להבי (פרופ "רגיל")

    האם פרופ תלת להבי 9X7 נותן בדיוק אותו דחף ומהירות כמו פרופ רגיל 9X7 (ואז התלת להב זה למראה סקיילי וזהו)
    או
    תלת להבי נותן 150% (באינטואיציה) יותר כוח ומהירות כיון שיש שלושה להבי 9X7 במקום שניים?

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    פרופ עם יותר להבים באותו סל"ד קוטר ופסיעה צריך לתת דחף גדול יותר, הייתי מצפה ל 30-40% יותר.
    ייתכן שהבקר שלך לא נותן את ההספק הנדרש והמהירות נופלת, זה גם יכול לבוא מכך שצריך לשנות את הגדרת "קידום ההצתה" של הבקר.
    נתקלתי בסטאפים שבהם באותה קונפיגורציה היה הבדל גדול בדחף של המנועים עם בקרים שונים, נסה בקר אחר.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  8. המשתמשים הבאים אמרו תודה לZvikaF על הודעתו:

    pomerus (16-04-2012)

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    ציטוט נכתב במקור על ידי pomerus צפיה בהודעה
    התקנתי על SkyFly Max מנוע משודרג SuperTigre .10 כדי שיסחוב פרופ יותר גדול
    המנוע המקורי יכול לסחוב עד 8X4, וזה קצת חלש. השארתי בקר מקורי 25A

    שמתי על המנוע המשודרג פרופ 8X6, ואח"כ 9X6. ראיתי שיפור בביצועים. ההספק עלה לאזור 180W

    מכיון שהבום בטיסן לא מאפשר לעלות לפרופ "10, חשבתי לעלות בהספק ע"י פרופ תלת להבי - 9X7 מהסיני
    ציפיתי לעלייה חדה בהספק, ולדחף חזק משמעותית.
    בפועל, ההספק עלה לאזור 200W (סוללה טעונה לחלוטין), דחף נשאר דומה לפרופ 9X6
    המנוע עצמו מסוגל להגיע לאזור 300W

    והשאלה - מסתבר שאני לא מבין מה המשמעות של פרופ תלת להבי. הייתי בטוח שהוא נותן 150% יחסית לפרופ דו להבי עם אותם "מספרים"

    אשמח להסבר
    התאמת מנוע / פרופ / כלי טיס / הספק / מהירות / משקל / וכו' זה עולם ומלואו ולא ברור לי למה הכוונה "נותן/לוקח 150% יותר או פחות" ..
    מבלי להתייחס לקונפיגורציה שלך, כאן תקבל מושג בסיסי על ההבדלים והמרות בין פרופים שונים בעלי 2,3,4 להבים.
    http://www.xoarintl.com/howto.html

    בהצלחה.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  10. המשתמשים הבאים אמרו תודה לObserver על הודעתו:

    pomerus (16-04-2012)

  11. #9
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Observer צפיה בהודעה
    התאמת מנוע / פרופ / כלי טיס / הספק / מהירות / משקל / וכו' זה עולם ומלואו ולא ברור לי למה הכוונה "נותן/לוקח 150% יותר או פחות" ..
    מבלי להתייחס לקונפיגורציה שלך, כאן תקבל מושג בסיסי על ההבדלים והמרות בין פרופים שונים בעלי 2,3,4 להבים.
    http://www.xoarintl.com/howto.html

    בהצלחה.

    תודה על הלינק.
    מעניין. לפי הטבלא שם פרופ 9X6 תלת להבי מקביל לפרופ 10X6 דו להבי - רווח של אינץ' אחד בקוטר (ובדחף הסטטי) ופסיעה זהה (מהירות זהה)
    זה בדיוק האפקט שביקשתי להשיג - לפצות על חוסר מקום לקוטר פרופ גדול ע"י הוספת להב

    אנסה את ההמלצה של צביקה להחלפת בקר (ואולי גם שינוי טיימינג), ונראה אם יתן תוצאה אחרת

    150% התייחס לאינטואיציה שלי להבדל בדחף בין שני להבים לשלושה להבים. מהתשובה של צביקה נראה שהאינטואיציה פעלה בכיוון הנכון

  12. #10
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    ציטוט נכתב במקור על ידי pomerus צפיה בהודעה
    תודה על הלינק.
    מעניין. לפי הטבלא שם פרופ 9X6 תלת להבי מקביל לפרופ 10X6 דו להבי - רווח של אינץ' אחד בקוטר (ובדחף הסטטי) ופסיעה זהה (מהירות זהה)
    זה בדיוק האפקט שביקשתי להשיג - לפצות על חוסר מקום לקוטר פרופ גדול ע"י הוספת להב

    אנסה את ההמלצה של צביקה להחלפת בקר (ואולי גם שינוי טיימינג), ונראה אם יתן תוצאה אחרת

    150% התייחס לאינטואיציה שלי להבדל בדחף בין שני להבים לשלושה להבים. מהתשובה של צביקה נראה שהאינטואיציה פעלה בכיוון הנכון
    יופי.
    ככל שנוספים להבים היעילות יורדת - פרופ שני להבים היעיל ביותר - יש שיאמרו שפרופ עם להב אחד ומשקולת איזון הכי יעיל..
    שים לב שטבלת ההמרה שונה לפרופים מעל 18 אינץ' קוטר - יש לרדת 2 אינץ בהוספת להב.
    לגבי ה 150% - מה שהתכוונתי לומר זה ששינוי פרופ עם/בלי שינוי מנוע / סוללה משנה את תכונות המערכת ורק בדיקה / חישוב יציגו שיפור / הרעה ביעילות המערכת למעטפת טיסה נתונה.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  13. #11
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    שוב תודה. אני לאט לאט נכנס לעומק של הדברים.
    ברור לי גם שהתלת להבי לא אופטימלי, כי הפסיעה שלו גדולה מדי, ואני לא מעוניין במהירות לטיסן הזה, רק בדחף סטטי יותר גדול. ומעבר לזה אני מבין ממה שכתבת שככול שמוסיפים להבים יורדת היעילות.
    מבחינתי אין בעיה - זה אומר פשוט פחות זמן באוויר על סוללה אחת, אבל אני מקווה שהטסה מהנה יותר. הטיסן הזה די כבד - גם פיזית, וגם בהטסה עם הסטאפ המקורי.

    הפרופ האופטימלי למנוע ששדרגתי הוא 10X4.7, אבל בשדרוג תושבת מנוע והמיקום החדש שלה הצלחתי להגיע רק למפתח של "9 וקצת. המפתח המקורי הוא "8, והמנוע המקורי סוחב פרופ 8X4

    יש לי בקר 30A שאופטימלי למנוע הזה ספציפי. אני צריך לשנות קצת חיוט ואז אמדוד ואשתף בתוצאות

  14. #12
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    1,868
    תודה!
    168
    הודה 167 פעמים ב 126 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    ציטוט נכתב במקור על ידי pomerus צפיה בהודעה
    שוב תודה. אני לאט לאט נכנס לעומק של הדברים.
    ברור לי גם שהתלת להבי לא אופטימלי, כי הפסיעה שלו גדולה מדי, ואני לא מעוניין במהירות לטיסן הזה, רק בדחף סטטי יותר גדול. ומעבר לזה אני מבין ממה שכתבת שככול שמוסיפים להבים יורדת היעילות.
    מבחינתי אין בעיה - זה אומר פשוט פחות זמן באוויר על סוללה אחת, אבל אני מקווה שהטסה מהנה יותר. הטיסן הזה די כבד - גם פיזית, וגם בהטסה עם הסטאפ המקורי.

    הפרופ האופטימלי למנוע ששדרגתי הוא 10X4.7, אבל בשדרוג תושבת מנוע והמיקום החדש שלה הצלחתי להגיע רק למפתח של "9 וקצת. המפתח המקורי הוא "8, והמנוע המקורי סוחב פרופ 8X4

    יש לי בקר 30A שאופטימלי למנוע הזה ספציפי. אני צריך לשנות קצת חיוט ואז אמדוד ואשתף בתוצאות
    עכשיו אני רואה את הלינק שצירפת. מוזר לשמוע שהטיסן כבד. לדעתי אתה צריך הנחייה או לבדוק האם מרכז הכובד הוא אכן במיקומו הנכון. זה תמיד מבורך לבדוק את הצריכה של הסטאפ - אל תתעצל ובצע זאת לפני הטיסה.
    ושיהיה לכולנו רק טוב

  15. #13
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    הטיסן אכן כבד בהטסה. גם אני הופתעתי, אבל אז קראתי בRCGROUPS, ויש הסכמה גורפת על זה.
    הטיסן מאוזן, ניסיתי כמה כיולים בעזרת סוללות שונות. מישהו בפורום שם הגדיר את זה יפה "it flies like a dog".
    זה לא שהוא נופל מהשמיים, ויש גם כושר דאיה מסויים, אבל ההטסה פשוט לא כיפית. מתאים (אולי) למתחילים, אבל גם לזה אני שואל - למה לבאס מתחיל תמים?
    וזה עוד לפני שאני מזכיר את המחיר שהטיסן עלה (נקנה בארץ, RTF. לא רוצה אפילו להגיד כמה עלה, אבל אלפייה לא הספיקה ...)

    אחרי שדרוג המנוע, ופרופ יותר גדול זה השתפר. זו הסיבה שחשבתי לעלות עוד בפרופ ואולי לראות עוד שיפור

    ולגבי המדידה - ברור שלפני הטיסה.

    תוספת קטנה - המדובר על החוויה שלי לפני שנה, כשרק התחלתי. מאז פרשתי כנפיים (פאן קאב, יאק 54 3D, קינטיק, כנף סומו, הבאז של עודד, המיג 29 קאפה ...)
    הניסוי עכשיו הוא למטרות לימודיות. אני לא מצפה לייצר פאנג'ט - פשוט לומד המון מהתהליך והדרך
    נערך לאחרונה על ידי pomerus; 17-04-2012 בשעה 21:40:40.

  16. המשתמשים הבאים אמרו תודה לpomerus על הודעתו:

    Flying_student (17-04-2012)

  17. #14
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    עדכון -
    החלפתי לבקר SuperTigre 30A , ובאמת ההספק קפץ ל260W, וזה כבר הרבה יותר קרוב למה שציפיתי וגם מתאים לחישובי המרת הפרופ
    אין לי דרך למדוד את הדחף שזה מייצר או את מהירות האוויר. הבדיקה תהיה פשוט בהטסה

    תודה על כול העזרה והטיפים !

  18. #15
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    313
    תודה!
    28
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    הסברים להמרת פרופ תוכל למצוא בחתימה של בנצי (BOOGLE)
    קרדיט לבנצי

  19. #16
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Bob Shark צפיה בהודעה
    הסברים להמרת פרופ תוכל למצוא בחתימה של בנצי (BOOGLE)
    קרדיט לבנצי
    תודה !
    מצאתי את המאמר של בנצי, ואכן מוסבר שם הנושא בצורה בהירה וקולעת. תודה בנצי !
    מאשר גם את המסקנות מהבדיקה שלי

  20. #17
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: פרופ תלת להבי 9X7 - איך משווים לפרופ רגיל דו להבי?

    עדכון אחרי הטסה עם הפרופ -
    אח איזה כיף ! העליה בהספק התרגמה לדחף שמרים את הטיסן באנך בלי בעיה. יש הרגשה של רזרבות של כוח זמין.
    הניהוג לא השתפר, ושחר flying_Student ניסח את זה יפה כשכתב (על טיסן אחר דרך אגב) "... מאוחר יותר גיליתי שהטיסנים הללו יתנו את התחושה כאילו מרכז הכובד שלהם אחורי, אבל ברגע שמבינים שחובה לבצע את הפניות עם הגה הכיוון כאשר שומרים על הטיסן מאוזן עם המאזנות - מתקבל טיסן שדי נחמד להטסה ..." - זה בהחלט נכון גם על הטיסן הזה.

    לסיכום - הפרופ התלת-להבי עשה את העבודה יפה. בהנתן האילוץ של קוטר מקסימלי של "9 , הוספת הלהב הגדילה משמעותית את הדחף

    (הערה לבעלי טיסן SkyFly Max - הקוטר המקסימלי האפשרי בטיסן הוא "8. עליה ל"9 התאפשרה בעזרת בניית תושבת מנוע גבוהה יותר. וכמובן שהעלייה בקוטר ובפסיעת פרופ חייבו החלפה של המנוע המקורי)

  21. המשתמשים הבאים אמרו תודה לpomerus על הודעתו:

    Flying_student (05-05-2012)

נושאים דומים

  1. להבי NHP
    על ידי Gizmo בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-12-2011, 18:37:22
  2. [דיון] פרופ SF מול פרופ רגיל
    על ידי tomer_inbar בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 09-03-2011, 06:35:55
  3. להבי fiberglass מול להבי עץ
    על ידי איזי בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 23-08-2009, 10:07:05
  4. להבי פיברגלס מול להבי עץ
    על ידי דניאל דקל בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 26-02-2009, 23:00:21
  5. להבי זנב
    על ידי szgal בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 19-12-2008, 21:50:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •