שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4

נושא: V TAIL

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2012
    הודעות
    96
    תודה!
    9
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל V TAIL

    שלום לחברי הפורום

    רציתי לדעת מה מיוחד בבחירת אופציה של V TAIL בדאונים מהבחינה הארודינמית/התנהגות באוויר על פני שאר האופציות האחרות:T TAIL ,וכו..

    אשמח אם מישהו יוכל לתת הסבר או קישור.

    תודה והמשך יום טוב

    נועם

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: V TAIL

    לזנב V יש מספר יתרונות וגם מספר חסרונות.
    יתרונות:
    כל חיבור בין משטחים בכלי טיס יוצר מערבולות, שיוצרות התנגדות. לזנב V יש רק שני חיבורים בינו לבין הגוף, לעומת שלושה או ארבעה חיבורים בזנב רגיל. לכן יש יתרון ביצירת פחות התנגדות.
    במבנה של זנב V יש פחות חומר גלם מאשר בזנב רגיל. הוא יותר קל - יתרון בהפחתת משקל בזנב.
    בטיסנים, אפשר לאחסן ולהוביל יותר טיסנים עם זנב V מאשר גופים עם זנב רגיל, בנפח נתון.
    חסרונות:
    תפעול זנב V הוא יותר מסובך ומבנה המערכת מורכב יותר - החיסרון, תוספת משקל והגדלת ההסתברות לתקלות.
    היגוי חסר - יש מצב שתפעול מקסימלי של אחד ההגהים מונע תפעול מקסימלי של ההגה השני כי לפחות אחד משני המשטחים של זנב V הגיע למקסימום התנועה שלו.
    השפעה יותר גדולה על הגלגול בהפעלת הגה כוון מאשר בהגהים רגילים.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	v tail-01.jpg‏ 
Views:	133 
Size:	121.5 קילובייט 
ID:	69958   Click image for larger version. 

Name:	v tail-02.jpg‏ 
Views:	138 
Size:	82.0 קילובייט 
ID:	69959  

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2012
    הודעות
    96
    תודה!
    9
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: V TAIL

    לכן ב-F3B/F3J יש יותר שימוש בזנב V ?

    בגלל החסכון בנפח/משקל/התנגדות?

    נ.ב

    תודה על התשובה המהירה ועל ההשקעה בשרטוט

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: V TAIL

    בעבר זנב V היה מאד פופולארי ב-F3J, היום כבר לא.
    זה בעיקר עקב העובדה שברב טיסני ה-F3J הזנבות היו קטנים מדי (על כך בהמשך) ולאומתם זנבות ה-X נתנו ביצועים טובים יותר (יציבות במהירויות נמוכות יותר)
    עם זאת, היום ישנה חזרה מסוימת לזנבות V לצורך הורדת משקל לטיסנים ייעודיים למזג אוויר שקט מאד.
    חיסרון נוסף הוא יכולת ניהוג מופחתת לנחיתות הדיוק ב-F3J בהן נדרש הגה בעל תנועה אגרסיבית למדי והגה V לא תמיד מספק את זה במהירויות הנמוכות.

    היתרון של הגה ה-V ל-F3B ול-F3F הוא בגרר הנמוך יותר.
    הטענה כיום היא שטיסן עם זנב V טס את משימות המהירות בזמן נמוך יותר בסדר גודל של בין חצי שנייה לשנייה מלאה.

    נפחי זנב V:
    ישנה טעות אופיינית הטוענת כי גודל זנב V צריך להיות כזה ששטח ההיטלים שלו יהיה שווה לשטח הזנב הקונבנציונאלי.
    זו טענה לא נכונה!
    בפועל, שינוי זווית ההתקפה של הגה הגובה (או הכיוון) בזנב V הוא קטן יותר משינוי זווית ההתקפה של זנב קונבנציונאלי ועל כן בעת ביצוע החלקה, הכוח שמייצר זנב V קטן יותר מהכוח של הזנב הקונבנציונאלי.
    על כן, יש להגדיל את שטח זנב ה-V ביחס של זווית הדיהדרל של ה-V בריבוע כפי שניתן לראות בנוסחא הבאה:

    To convert a conventional tail into a V-tail:

    A_vtail = A_vertical + A_horizontal

    angle = arctan[ sqrt( A_vertical / A_horizontal ) ]

    Notes: "A_vtail" is the area of both halves together, rotated flat. "angle" is the V-tail's dihedral angle from the horizontal.

    To convert a V-tail into a conventional tail, use the reciprocal formulas:

    A_horizontal = A_vtail * [ cos(angle) ]^2

    A_vertical = A_vtail * [ sin(angle) ]^2

    לגבי זנב T - הוא כבד באופן משמעותי ודורש פתרונות מכאנים שמקטינים דיוקים ומגדילים חופשים מכאניים ולכן כב לא בונים כיום טיסנים תחרותיים עם זנב T.

נושאים דומים

  1. [שאלה] V-Tail
    על ידי דוד פלד בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 23-11-2011, 13:35:30
  2. [שאלה] V tail
    על ידי capusta בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 21-11-2011, 00:34:12
  3. [עזרה!] TAIL KICKINK
    על ידי srdromy בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 19-06-2010, 10:56:44
  4. V-Tail Mixer
    על ידי asafsee בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 12-08-2009, 06:54:56
  5. [עזרה!] איך לפתור tail wag
    על ידי bendisar בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 01-07-2009, 14:29:51

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •