הי אורן,
לאחרונה סיימתי התקנה של אוקטו מבוסס APM2 ומערך של 8 Turnigy Plush 30A.
המערכת מריצה את הגירסה האחרונה של Mission Planner, דגם Arducopter 2.7.3 Octo.
קשה לי להצביע על נתון מסויים, אבל גם לי היו מספר בעיות עד שהכל התחיל לתקטק.
אני כותב מזכרון, כי ריסקתי את השילדה וכרגע מארגן חבילה פחמן חדשה:
- האם יש לך כרטיס תיכנות לבקרים? הוא מקל על העבודה והשקט הנפשי...--------אין לי כרטיס תיכנות
- האם בדקת שאכן הבקרים תקינים?--------------------------------------כן
- האם קו הזנת המתח מהבטריה דרך פיצול הכח / לוח הכח אל הבקרים תקין?------כן
- האם הבטריות טעונות? ירידה מתחת למתח המינימאלי ישבית לך את הבקרים....---כן
- איך אתה מחשמל את ה- APM2? אצלי ההזנה היא ע"י UBEC נפרד, אבל בהחלט ניתן ע"י ה- BEC של אחד הבקרים
- האם הגשר מתח של ה- APM2 במקום?--------------------------------כן
נתק את הבטריות והתחבר רק עם ה- USB:
- האם יש תקשורת בין ה- Rx ל- Tx? ---------------------------------כן
- האם ביצעת Bind לשלט?------------------------------------------כן
- האם גרסאת התוכנה "עלתה" כמו שצריך ללוח ה- APM2?-----------------מחקתי והתקנתי מספר פעמים מאמין שכן
- האם הצלחת להתחבר ב- MAVlink?----------------------------------אם הכוונה ב CLI אז כן
- האם ביצעת איפוס לשלט (Radio Calibration) ב- Setup של ה- Mission Planner? אנא וודא כי אתה מחזיק את המוטות לכמה שניות בכל כיוון -- כן לאחר שהמלצת
- בדף של ה- Flight Modes, כוון בשלב הראשון את כל המצבים ל- Stabilize ובצע Save.--------------------------------------------גם כן בוצע
הרחפן לא "יתניע" במצב אחר (נכון, לא מדוייק, אבל בכל זאת...) ובאופן זה אתה לא נסמך על מתג המצבים בשלט------------------------------ידוע ולכן הכל על אותו המצב
- בדף של אופציות החומרה (GPS, סונר וכו') סמן את הרכיבים המותקנים. ניתן בשלב הזה לתכנת נ.צ. ע"פ המפה, במקום לחכות ל-GPS שיינעל... לא משהו קריטי.
- נדלק לדף של Arducopter Level - איזון הרחפן. וודא כי ידידנו מאוזן ע"י בחירת תצורת הטיסה (X / + ) והצבת הרחפן בצורה מאוזנת (יחסית, אני השתמשתי בפלס מים, ***...) - לחץ Calibrate Now
- בעקרון, בשלב זה אתה מוכן לטיסה מבחינת המחשב, ואני לא אכנס לכיוון ה- PID. במידה והרכב שלך תואם Arducopter (משקל, גודל, פרופים, מנועים וכיוב') אתה תהיה בסדר. לשילדות ועומסים שונים, צריך להתאים.
עכשיו נעבור לבדיקת התקשורת עם המנועים... וודא שאתה במצב Connected עם החומרה, ועבור למסך של ה- Terminal
המחשב יפלוט כמה שורות איתחול ויעצור בשורה
ArduCopter V2.7.3]
תקיש את המילה setup
ואח"כ תקיש
motors
המחשב ינחה אותך מה לעשות, שזה בעיקרון לחבר את הבטריה וללחוץ enter
בשלב זה המחשב יפעיל את הפרופים אחד אחד לפי הסדר, ובדוק שאכן הרכבת את הפרופים הנכונים על המנועים הנכונים, ושהסיבוב לכיוון הנכון :-) (אם לא, תחליף בין הכבלים, אבל את זה אתה יודע כבר...)
אני מקווה כי את הבדיקה הזו תעבור בהצלחה - כעקרון, אתה מוכן לצאת לשדה.
בשדה:
אני מצאתי שה-APM2 קצת מפונק, ולפני כל סשן טיסה היה צריך לעשות "איתחול מהיר" לכל הבקרים:
(שוב - אצלי כל הבקרים עברו "תיכנות מוקדם" עם הכרטיס של Turnigy).
- וודא שהשלט מופעל והמצערת פתוחה עד הסוף (Full Throttle)
- חבר את הבטריה, קבל ציפצוף ונתק. השלט עדין במצערת פתוחה...
- חבר את הבטריה שוב, קבל ציפצוף וסגור מצערת. זה בעקרון תהליך האתחול.
- נתק בטריה, וודא שהשלט עם מצערת סגורה
- חבר בטריה ועקוב אחרי רצף האורות של ה- APM2. וכן, אתה אמור לשמוע את הבקרים מזמרים שהכל בסדר.
אם לא, לחץ Reset.
- וודא שאתה מזהה כמה לווינים (אור כחול יציב), ושהאור האדום מהבהב בהמתנה לדריכת המערכת (Arming).
- משוך את המצערת למטה וימינה לכמה שניות , עד שהאור האדום מתייצב ומפסיק להבהב.
נדלק? סע לשלום!
בגמר הטיסה אל תשכח לבצע את הפעולה ההפוכה ולנתק את הבקרים, ע"י משיכת המצערת למטה ושמאלה עד שהאור האדום חוזר להבהב.
טיפ:
החזקת המצערת בפינה הזו למשך 10 שניות "תאזן" מחדש את הרחפן!
אני די חדש כאן בפורום, אבל אנסה לעקוב ומקווה שתסתדר, קשה לי להאמין שיש לך APM תקול או שכל הבקרים הלכו.
בהצלחה!
גיל