שאלה למומחים :
איך מונעים כניסה לצלילה ספיראלית נעולה והתעלפות ?
שאלה למומחים :
איך מונעים כניסה לצלילה ספיראלית נעולה והתעלפות ?
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....
עוד יום וקצת לשיגור :
ועוד שאלות למומחים :
שאלה ראשונה :
איך מנהגים כלי טייס אנושי מעבר למהירות הקול ?
מה משתנה במעבר המחסום הזה ?
שאלה שניה :
מה השוני בין מערכת המצנחים הנוכחית של פלקס באומגארטנר לבין המערכת המקורית של ח"א האמריקאי
בה השתמש קיטנגר ב 1960 :
מה היה האלמנטים במערכת המצנחים אז ?
מה האלמנטים היום ?
מה תפקיד כל אחד מהאלמנטים ?
מדוע למערכת הנוכחית יש אפשרות ניתוק מצנח רזרבי דבר לא מקובל בתעופה .
מה היה גובה הפתיחה מיועד אז ובאיזו מהירות אוירית ?
צהו גובה הפתיחה המיועד היום ובאיזו מהירות אוירית ?
איך מושגת ההאטה למהירות פתיחת המצנח ובאיזה גובה צריך להתחיל להאט ?
ושאלת השאלות בהנחה שמערכת הקשר תשתבש איך הטייס צנחן ידע מהי המהירות האוירית והגובה בו הוא נמצא כדי לנווט בביטחה ?
או קיי מומחים יש לכם קצת יותר מיום לחשוב , אך לפליקס היו שבע שנים לפתור הכל .
האם אכן הכל נפתר ?
בקרוב נדע ברמה העקרונית הוא נחשב לכזה שלא משאיר שום סיכוי למזל !
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....
מילה אחת לא הבנתי :-)
אבל יש לי תשובה אחת במקרה שהניחוש על הנושא נכון.
האטה למהירות מצנח על ידי חיכוך באטמוספרה.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
שאלה XX,
מה יקרה כשהוא יצעק בזמן שהוא עבר את מהירות הקול?
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
נכון זה בסיס השיטה .
העניין הוא שהשיטה קמה או נופלת על יכולות הטייס וזו החולשה העיקרית שלה .
פליקס מוכר לא רק כמקצוען ואש פיתוח אלא כאחד שפיתח את יכולותיו הרבה מעבר לממוצע ואני מאד ממעיט
בערכו בהצהרה הזו.
חבר יקר שלי אינו כאן היום לאחר שנכנס לצלילה ספיראלית נעולה החישובים של החוקר הראשי
שהועלו לאחר בדיקת סירטון התאונה שחבר אחר צילם העידו על מהירות צלילה אנכית של בסביבות 25 מ"ש
ועל כניסה לאזור של עומס G בין 3.5 ל 4.5 עומס שאותו חבר יקר לא היה מסוגל בגילו קרוב ל 60 לעמוד בו ולצערינו הוא לא היה מוכן לכך לא עבר בשל חשש ברור את הקורס הרלוונטי , בדיוק מהמצב הזה הוא פחד
,שזה מה שעלול לקרות לו בקורס , ואכן בדיוק זה מה שקרה במציאות.
קרוב לודאי שפליקס לאחר האימונים שעבר עוד הרבה לפני המשימה הזו כאחד המובילים בעולם בצניחה חופשית יכול לעמוד בהרבה יותר עומס G כל מי שמכיר טייס קרב שישאל אותו יש מדדים ברורים
פליקס בקצה העליון מבחינת היכולת הללו , אלו דברים בדוקים.
אבל במידה ויתעלף בככל זאת עקב כניסה לעומס G מסיבה כזו או אחרת ההאטה לא תהיה מספקת.
דבר נוסף הוא ההיגוי מעבר למהירות הקול .
גל קול נקרא גם גל הלם למעשה כל גוף דוחף גל הלם מלפניו .
במעבר מהירות הקול אנו עוברים את מהירות גל ההלם כלומר אנו דוחפים את הגל לאחור ההיגוי או
כוחות הפעולה תגובה המוכרים לנו מפיזיקה על ההגאים משתנים !
במילים אחרות לאחר מעבר מהירות הקול נסיון להאיט עשוי להגביר את הצלילה ולהגדיל את המהירות ,
אלא אם כן פליקס עבר סימולצית היגוי במצב זה וקרוב לודאי שכך הוא .
יפה מאד גיא אתה בדיוק בכיוון הנכון נסה לפתור גם את יתר השאלות , הן שאלות מכוונות בעיקרון .
כלום הוא לא ישמע את עצמו אך הוא לא יצעק...
על כל שרירי גופו יפעל מאמץ אדיר כתוצאה מההתנגדות האוירית .
פילו כוח לדבר לא יהיה לו לכן יש לו מספר כפתורי הפעלה בכפפה לא ברור אם יצליח בכלל להזיז את הידיים
כדי לנהג את עצמו , זו בדיוק הבעיה בשיטה , איש לא יודע אם מישהו מסוגל להזיז חלקי גוף בסיס שיטת הצניחה החופשית במהירויות הללו .
ברור שפליקס עבר סימולציה והערכת הניסוי היא שהוא יכול , אך זה בדיוק מה שהניסוי בודק ומה שצריך להוכיח .
אין לו סרוויים ענקיים שיכולים להזיז עבורו את הידיים לפי פקודות מתגים מהכפפה .
ההנחה היא שלא צריך , בואו נחכה למחר ונראה .
נערך לאחרונה על ידי naty; 14-10-2012 בשעה 00:26:01.
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....
עוד שעתיים ועשרים וארבעה דקות .
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....
http://www.redbullstratos.com/galler...a1899287827001
אני יודע מה אני עושה עוד שעה וחמישים דקות
ושיהיה לכולנו רק טוב
כתוב שזה עוד שעתיים...
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
עבדו עלי, עשו countdown לתחילת השידור (במקום תחילת השיגור)
ושיהיה לכולנו רק טוב
כרגע סתם רואים מנוף עם הקפסולה. אז מתי באמת הצניחה?
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
נראה לי הוא סתם פחדן.
או אולי בגלל שיש מעט צופים? (פחות ממה שהם ציפו?)
ושיהיה לכולנו רק טוב
57 דקות.
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....
57 דקות להתחלת טיפוס של 3 שעות לא?
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
שוגר!
-43 מעלות ב10,000 מטר!
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
איפה אפשר לעקוב אחרי הדבר הזה? אם בכלל
Sent from my iPhone using Tapatalk
צחי
אטמוספירה סטנדרטית.. -50 ב 36K רגל...
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
שידור חי:
http://www.redbullstratos.com/live/
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
הוא עשה את זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
פשוט מדהים!!!!!!
איזו התרגשות היתה ברגעים שלפני הקפיצה!
וכמו שמשהוא כתב בתגובות:
One small step for man, one giant step for energy drink!
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
מה מדובר ?
איזה מטורף קפץ מחללית בצניחה חופשית ?
sgs II
התגובה הכי מדהימה היתה של איזה אוסטרלית ששאלה ...
איך פליקס הצליח לדחוף זוג ביצים ענקיות לתוך חליפת החלל....
14באוקטובר 2012 יום הסטורי לתעופה האזרחית מספר שיאי עולם חדשים נקבעו
המקצוענות היתה מרשימה , קיטינגר בן ה 84 אלוף משנה מילואים מח"א האמריקאי
מחזיק השיא הקודם ניהל את המשימה הזו במקצוענות מדהימה .
משימה מורכבת מאד מכל הבחינות מטאורולוגית, תעופתית , אתגרית , מחקרת,והרפתקנית .
איש לא יכול לבצע זאת לבד היו מספר תקלות בשיגור הזה, המחממים לא עבדו טוב
גובה הקפיצה היה גבוה בסביבות 1500 מטר יותר מהמתוכנן תהליך הקפיצה היה בלתי הפיך
לא הצליחו להוריד את הבלון מטה, ולא נשאר זמן או במילים אחרות חמצן למצב של ביטול .
המשימה בוצעה בהצלחה , יהיו הרבה נתונים ומסקנות , והמון ידע שיתוסף לאנושות.
רגע היסטורי בתעופה כל הכבוד .
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....
התגובה הזאת היתה קורעת.
בזמן הצניחה הוא דיבר עם ה"בוס". כנראה שכן היתה לו היכולת לזוז.
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
בשלב מסויים הוא התחיל להסתחרר ללא שליטה במהירות זוויתית גבוהה, ולדעתי באמת היה יכול להתעלף.
פתאום עברו לצלם את חדר הבקרה, ורק אחרי כמה שניות חזרו לצלם אותו.
אני מניח שהם הבינו שיש סיכוי סביר שאולי הוא לא יצא מזה ולא רצו שזה יופיע בשידור חי.
מזל שהוא יצא מזה בסופו של דבר.
הסחרור מתחיל ב-4:20
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
הבנת נהדר ליאב שיגרו אותו מ 1500 מטר גבוה מהמתוכנן .
אם היה מתעלף לא היה נשאר בחיים , כתבתי על כך מראש ברגע שמתקרבים למהירות על קולית מאבדים שליטה בהיגוי בסירטונים
שהוציאו אחר כך רואים שהיו כמה עשרות היפוכים , היתה מערכת אוטומטית שברגע שהיה מגיע ל 3.5 G היתה
פותחת מצנח ייצוב כך שהביאו את הבעיה הזו בחשבון , ועדיין אם היה מתעלף לפני לא היה חוזר בחיים .
העניין הוא מקצוענות פליקס התכונן למצב הזה קיטינגר אירגן לו צנטריפוגת G מהניסוי שלו (אגב קיטינגר עצמו התעלף באויר
באחת הטיסות הראשונות והתעורר בזמן כדי לנחות בשלום אחר כך בנו לו מערכת אוטומטית לפתיחת המצנח בגובה 5500 מטר ) ופליקס בילה שם שעות כך שידעו באיזה עומס הוא יעמוד.
הביאו בחשבון כמעט את כל האפשרויות זה היה ניסוי מקצועני אך פליקס התעקש שלא יהיו מצנחים הנפתחים אוטמטית ,
קיבלו את דרישותיו חלקית , ועדיין הניסוי הזה היה על הגבול הדק שבין מקצוענות לטירוף .
מזל לא היה פה זו היתה מקצוענות אך היו גם שיבושים .
נערך לאחרונה על ידי naty; 15-10-2012 בשעה 00:04:46.
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....
הקפיצה הזאת היתה הרבה מאחורי הגבול של טירוף.
מה עכשיו ? כל האסטרונאוטים יחזרו לבד מתחנת מיר?
sgs II