שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

    לאחרונה הרגשתי שהאוטו מעט מתקשה להניע.
    הוא לא באמת נכשל בהתנעה, אבל אני מרגיש שלוקח ממש מעט יותר זמן מהרגיל, שקצת קשה לו.

    יתכן שזה קורה בגלל שהתחיל להיות קר בבקרים, אבל אני חושד שאולי המצבר הולך לסיים את חייו שכן הוא כבר מעל גיל 3.

    כשהמנוע כבוי, המתח של המצבר מעל 12 וולט.
    בזמן שהוא עובד, המתח הוא 13.7.
    למיטב ידיעתי, המתח צריך להיות סביב ה-14.2 - הבדל של חצי וולט, ולכן אני בכלל התחלתי לחשוד שמדובר באלטרנטור שלא מסוגל לטעון את המצבר עד הסוף.

    מה דעתכם?
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    בונקר
    הודעות
    2,030
    תודה!
    7
    הודה 37 פעמים ב 35 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

    3 שנים זה זמן מכובד למצבר בארצנו... ככל הנראה שהוא הבעייתי ויש להחליפו
    אולם כדי לשלול את האלטרנטור, הרבה מוסכים יכולים לבדוק לך אותו בזמן החלפת מצבר

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

    תודה, כדאי באמת לבדוק ולהחליף בהתאם לצורך לפני שאני אתקע עם הרכב יום אחד...

    בכל אופן, סתם מתוך סקרנות - המתח הנמוך בזמן עבודה לא מרמז שהבעיה בהכרח באלטרנטור? (ואולי גם במצבר)

    פשוט זכור לי שבסובארו הישנה של ההורים שלי היה מקרה שהמצבר היה גמור (5V), אבל אחרי התנעה עם כבלים, המתח היה 15V (הכבלים נותקו מיד לאחר ההתנעה).
    האוטו עבד מצויין עד כיבוי המנוע.
    החלפנו את המצבר, ושבועיים אחרי זה מת האלטרנטור.
    בדיעבד נודע לי ש-15V זה מתח גבוה מדי וזו היתה נורת אזהרה שהאלטרנטור גוסס. האלטרנטור הוא זה שכנראה גם הרג את המצבר הקודם טרם עת...
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

    זה נשמע מתח תקין, טעינת יתר "מבשלת" את המצבר וגומרת אותו.
    מצברי עופרת מסיימים חיים בצורות די מוזרות.. 3 שנים זה אכן זמן ארוך למצבר בארצנו.
    צפה לכך שיהיה בוקר שבו לא תצליח להניע
    ממליץ על מצברי "קטרפילר" יש לי מצברים שלהם שמחזיקים 6-7 שנים.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

    תודה צביקה.
    השגתי פלוק רציני ועשיתי בדיקה יותר מקיפה. הכל נראה תקין.
    המתח גם לא יורד מתחת ל 9 וולט בהנעה
    Click image for larger version. 

Name:	uploadfromtaptalk1354210700814.jpg 
Views:	126 
Size:	62.9 קילובייט 
ID:	78811

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

    מתח טעינה תקין הינו בטווח 13.8-14.2V
    את הבדיקה מבצעים כאשר מירב הצרכנים החשמליים לא פועלים, וסל"ד המנוע בטווח 1500-2000RPM.
    כדאי שהמצבר יהיה טעון אבל גם פרוק חלקית זה בסדר.
    תבדוק שלא חסר אלקטרוליט במצבר,זה עלול לגרום לתופעה שאתה מתאר וגם לקצר משמעותית את חיי המצבר.

    קטרפילר לא מייצרים מצברים, אבל הם מוכרים מצברים מסוג ג'ל \ AGM שהם אכן מצברים מעולים, אך יקרים באופן משמעותי ממצברי עופרת חומצה רגילים.

    אם אתה מחפש משהוא בין לבין אני ממליץ לך לחפש מצברי FIAMM נדמה שלי שמותג איטלקי זול יחסית, ממש טוב ומחזיקים כארבע חמש שנים בתנאי שמערכת הטעינה תקינה.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: תקינות מצבר/אלטרנטור ברכב

    תשובה יפה יוסי.
    קטרפילר אכן מייצרים מצברים.. ויש לי אחד בטנדר כבר שנה +, וזה מצבר עופרת רגיל, אל תבלבל עם מצברי סטנד-בי וכלים תת-מימיים
    יש לי לא קצת כלים עם מצברים שלהם... ותקופות ארוכות מאוד.
    מה שיפה בקוגלומרט הזה שהם רוכשים את המפעלים שייצרו עבורם מוצרים (דונלדסון - פילטרים וכו..) ומייצרים לפי דרישה שלהם.
    עדיין אין להם מפעלי קונפקציה, כך שהבגדים והנעליים עם המותג הנ"ל לא ייצור שלהם
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

נושאים דומים

  1. [שאלה] החלפת דלת צד ברכב
    על ידי יאיר1 בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 30-09-2012, 18:00:11
  2. [זהירות!] Trex 600 pro פוגע ברכב
    על ידי omrivaknin בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 07-02-2012, 17:55:41
  3. [שאלה] בעניין הובלת המסוק ברכב.
    על ידי Yoav Lahav בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 62
    הודעה אחרונה: 24-12-2011, 18:00:27
  4. השרון מסך 6.2 אינטש ל- fpv או סתם לראות סרט ברכב
    על ידי haimz24 בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-07-2011, 13:29:38
  5. אשדוד והסביבה מד טמפ' חדש הכרחי לכיוון (בריא) מנועי מסוקים .
    על ידי אליקופטר בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 19-07-2011, 06:03:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •