אחרי 8 חודשים עם הפאן קאב הייתה לי תחושה שמיציתי, והחלפתי אותו בSbach 342 EPO 1400mm; ודי מהר הצטערתי על ההחלפה, מחד געגועים לפאן קאב שהוא פשוט טיסן נפלא, ומצד שני הבנה שהבחירה בסבאח הייתה קצת ״לקפוץ מעל הפופיק״ מבחינתי.. אמנם המון זמן רציתי את הסבאח, מהיום שיצא בהובי קינג עקבתי אחרי הביקורות עליו, אבל אחרי שני נסיונות הטסה גם הבנתי שהוא חריף, מהיר ומאסיבי מדי לרמת ההטסה הנוכחית שלי, וגם הבנתי שמה שמהנה אותי בהטסת טיסנים זה לא טיסת 3D מטורפת ומצד שני גם לא הקפות ימינה ושמאלה עם טריינר, אלא משהו באמצע - טיסה רגועה ושלווה בין הטיסות עם המסוק, שמשלבת גם קצת אדרנלין, אתגר ואקרובטיקה ספורטיבית. מעט יותר אתגר ואקרובטיות ממה שנותן הפאן קאב, ומצד שני יותר יציבות ונינוחות ממה שנותן הסבאח. בקיצור, הבנתי שאני צריך טיסן כנף תחתית ספורטיבי. וגם, הגעתי למסקנה שאולי הגיע הזמן לטיסן בלזה, אולי אפילו להתנסות בקיט נגריה.
אז קודם כל - מה דעת המנוסים מבחינת התאמת סוג הטיסן שציינתי (כנף תחתית מבלזה, ספורטיבי, 1400-1500 מ״מ מוטת כנף) כטיסן שני? עם הפאן קאב עשיתי בקלות רולים, פליפים, נייף אדג׳, וגם טיסות הפוכות פה ושם. אני ממריא ונוחת ״בסדר״, נכון שהפאן קאב לא מושלם ללימוד המראות ונחיתות אבל הטסתי אותו גם עם ציוד fpv מה שהכריח אותי ללמוד לרוץ ריצת מסלול ארוכה לפני המראה ולנחות לאט ומדורג תוך שימוש נכון במצערת. יש לי עוד על מה להתאמן אבל אני מאמין שבסה״כ מצבי לא רע ברמת ההטסה וגם בהמראות ובנחיתות.
כמו כן אשמח להמלצות לגבי טיסן מתאים. יש לי כרגע 2 התלבטויות מובילות:
1. Soar 40 sport מהובי קינג, שיחושמל לסטאפ 4 תאים:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...50mm_ARF_.html
אהבתי את גלגל האף ובכלל כני הנחיתה המסיביים, את מוטת הכנף הרחבה (1550 מ״מ), את הקונטרסט הבולט בצבעים שיעזור בוודאי בזיהוי מצב. פחות אהבתי את זה שיידרש לי כאן סטאפ של 4 תאים שייקר קצת את העסק, את זה שהמאזנות עובדות על סרבו יחיד (למרות שניתן די בקלות להרחיב את הפתח ולמקם שם שני סרבואים נפרדים למאזנות, יש אנשים שעשו את זה) ואת זה שמדובר בטיסן לא כל כך מוכר עם מעט חוות דעת לגביו. מצד שני יודעי דבר טוענים שזה חיקוי של calmato 40 sport של קיושו, טיסן שממה שהבנתי יש לו רפיוטיישן מכובד..?
2. Switzback senior של mountain models, קיט נגריה שיחושמל לסטאפ 3 תאים:
http://www.mountainmodels.com/produc...roducts_id=522
מוטת כנף 1400 מ״מ. יש עליו חוות דעת נהדרת מעבר לים: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=740824, מתואר כטיסן שמצד אחד יש לו יציבות ונוכחות שמשרים אווירת נינוחות בהטסה, אבל מצד שני לא במידה יתרה שמפריעה לאקרובטיקה ולספורטיביות- לי זה נשמע בדיוק התיאור למה שאהבתי כל כך בפאן קאב. עוד אהבתי את הסטאפ ל3 תאים, את המשקל הקל (השאלה אם הוא לא קל מדי?), את המראה- טיסן יפה לטעמי, וגם את זה שיש כאן אתגר של בניית קיט מגריה, משהו שבפעם האחרונה עשיתי לפני 20 שנים בערך.
- עוד אופציה ששקלתי היא הzlin 50l sport 25e מהוביקינג בסטאפ 3 תאים:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...cale_ARF_.html
אהבתי את המראה ואת תכונות הטיסה הספורטיביות, מצד שני אני חושש שיהיה לי דומה מדי בהתנהגות לסבאח (למרות שקראתי עליו בהשוואה ישירה לסבאח שהוא מתון יותר וקל יותר להטסה מהסבאח) וגם מוטת הכנף נראית לי מעט קטנה (1194 מ״מ).
מה דעת החברים פה? כל האופציות שהעליתי הן סביב אותו התקציב אם מחשבים גם את עלות הסטאפים המתאימים, משלוחים ו2 סוללות (כל טיסן עם מה שמתאים לו) - סביב 300-320$, שזה מה שיש לי לעניין; וזהו, התקציב לא פתוח להרחבה. בגדול תחושת הבטן שלי היא שיותר נכון ללכת על קיט נגריה כדי להתנסות בבניה ועל הדרך ללמוד גם איך לתקן טיסן בלזה במידת הצורך.. שיקול נוסף הוא שאין לי בבית שום שאריות בלזה, ציפויים וכו׳, כך שבמידה ואצטרך לתקן טיסן בלזה arf לא יהיו לי החומרים הדרושים לכך. מצד שני מוטת הכנף הרחבה של הSoar 40 sport קצת מפתה וגם הסטאפ החזק של 4 תאים מושך, יש יתרון בטיסן גדול עם נוכחות שיכול גם להתמודד יפה ברוח ולא נידף כעלעל בכל משב קליל.
אני פתוח כמובן לשמוע המלצות לטיסנים אחרים, בעדיפות לכנף תחתית כאמור, ובעדיפות למה שמגיע כקיט נגריה, כל עוד העלות הכוללת (כולל סטאפ ציפויים משלוחים ו2 סוללות לפחות) נכנסת בתקציב שהגדרתי. אם יש משהו מתאים פה בארץ, אדרבא אפילו עדיף, ואם לא- אני אנסה לרכב קצת על מבצעי הblack friday מחר בהזמנות...