שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    שלום לכולם,

    קניתי את ה-Ventus 2.3M מהובי קינג ושמתי לב שבהרבה פורמים מדברים על הגמישות של הכנפיים.
    רציתי לשאול האם כנפיים גמישות נותן איזשהו היתרון אווירודינמי או שיש לחזק אותן ולמנוע גמישות?
    ניתן לראות בסרטון הבא את ה-Ventus ממצלמה שהורכבה על אחת הכנפיים ורואים כמה גמישה הכנף:


    עוד דבר שמשך את תשומת ליבי הם הדאונים האמיתיים עם גמישות דומה, ניתן לראות בסרטון הבא:
    בברכה,
    תומר עינבר

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    מבנה המטוס המודרני הוא גמיש בהגדרה וכאן סוד עמידותו.
    הגמישות לא מקנה תוספת אוירודינמית מיוחדת אלא התמודדות המבנה תחת העומס.
    כל עוד הקלקר עמיד ולא נקרע או נשבר או מתפתל בצורה קיצונית לא אמורה להיות בעיה.
    העניין הוא האם הקלקר אכן לא יקרע בעומס ובשקיעה וכמה הוא יתפתל ביחס לתכנון הסטטי. זה כבר תלוי במתכנן ויצרן הדאון.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נשר
    הודעות
    2,881
    תודה!
    126
    הודה 24 פעמים ב 22 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    אנשים מחזקים את הכנפיים של הדאון כדי להקשיח את גמישות הכנף.
    אף אחד לא התלונן שהכנפיים לא עמדו תחת העומס בכל מצבי הטיסה.
    לכן אני לא רוצה בכך צורך להוסיף סתם משקל ולחזק אותה.
    הדאון מיועד לתרמיקות FPV ולא לפעלולים
    בברכה,
    תומר עינבר

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    דאונים אמיתיים בנויים חומרים מרוכבים לפי דרישה של המזמין.
    מעדיפים שהכנף תהיה קשיחה ולא תתעוות תחת עומס. אלה שיש כאן איזו שהיא "בעיה" קטנה - דאון רגיל עולה כמה עשרות אלפי דולרים, דאון עם כנפים עשויות קרבון (או לפחות עם קורה ראשית מקרבון) עולה לפחות פי 3, והמחיר קופץ למאות אלפי דולרים.
    לשיקולך........
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 02-04-2013 בשעה 10:27:10.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    לא יודע כמה אפשר להשליך מזה ... אבל.

    הביקסלר 1.1 הגיע עם ספאר ממש קצר.
    לא הוספתי שום חיזוקים, הגוף עצמו מודבק עם טאסה.

    בטיסות כיול הראשונות היתה גם הרבה רוח וגם הטייס האוטומטי היה מכוייל לא נכון וכשהופעל הוריד אף ונתן פול גז לרצפה.

    כשלקחתי שליטה ונתתי אפ. פרוע בפאניקה. ניתן היה לראות את הכנפיים מתקפלות בצורה שלא חשבתי שאפשרית ....

    יחד עם זאת, לא נגרם כל נזק והכל תקין.

    אני הייתי משאיר את זה כמו שהיצרן תכנן. לא תמיד אנחנו יודעים הכל הכי טוב.



    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    גיא, עקרונית אתה צודק. אבל כשל"יצרן" אין באמת שם, והוא מחקה טיסן של חברה אחרת, לא בטוח שהוא יודע מה לעשות. אם זה היה מולטיפלקס אז היה אפשר להגיד את זה. על ביקסלר... פחות...
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    אולי ...

    אבל שלא יהיו לך אשליות ...

    מולטיפלקס לא באמת עושים משהו מיוחד שאף אחד אחר לא עושה .. אם הם בכלל עושים את הטיסנים שלהם לבד .. ולא out sourcing לסין

    ו ... אחרי הביקסלר השלישי .. אני חושב שאני יכול להצהיר במידה מסויימת של ידע ... שזה טיסן שמועתק מדהים !
    אהה ... אני גם חושב שזה מועתק מ sky surfer ולא מ איזי גליידר
    אבל אולי סקיי סרפר מועתק מאיזי גליידר ? ...

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Nov 2011
    מיקום
    Zikhron Ya`aqov, Israel
    הודעות
    1,030
    תודה!
    91
    הודה 34 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    ציטוט נכתב במקור על ידי guy1a צפיה בהודעה
    אולי ...

    אבל שלא יהיו לך אשליות ...

    מולטיפלקס לא באמת עושים משהו מיוחד שאף אחד אחר לא עושה .. אם הם בכלל עושים את הטיסנים שלהם לבד .. ולא out sourcing לסין

    ו ... אחרי הביקסלר השלישי .. אני חושב שאני יכול להצהיר במידה מסויימת של ידע ... שזה טיסן שמועתק מדהים !
    אהה ... אני גם חושב שזה מועתק מ sky surfer ולא מ איזי גליידר
    אבל אולי סקיי סרפר מועתק מאיזי גליידר ? ...
    זה איזי סטאר
    מנוע זה לחלשים...

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    אני לא חסיד גדול של מולטיפלקס, נהפוך הוא, הם פישלו לא מעט
    אבל האיזיסטאר החדש שלהם לוקח את טיסני הקלקר לרמה אחרת של איכות, הרחק מעבר לכל ביקסלר.
    האם זה מוצדק כלכלית? אין לי תשובה לכך. אבל טכנולוגית זה בהחלט שווה רכישה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    תומר, הגמישות מייצרת דיאדרל שתורם ליציבות בטיסה ומפחית את אפקט הסיבסוב אך יש להזהר ממהירות טיסה גבוהה וזאת כדי לא לגרום לאוסילציות שיפרקו את הכנפים ואת הדאון/טיסן.אם תחזק את הכנפים קח בחשבון כפועל יוצא נטיה להזדקרות קצות כנף וטיסה הרבה פחות מרוסנת, נטיה להזדקרויות, שימוש רב יותר במייצב כיווןן ושאר ירקות.
    זה על רגל אחת. אני בטוח שרבים בפורום יידעו להשתמש במונחים המקצועיים למה שתארתי.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  11. המשתמשים הבאים אמרו תודה לObserver על הודעתו:

    tomer_inbar (02-04-2013)

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    השאיפה היא שהכנף תשמור על צורתה בהתאם לעומסים האווירודינמיים שיופעלו עליה.
    עיוות קל גם בא בחשבון, אבל עד גבול מסויים.
    אם הכנף מתעוותת מאוד בשימוש סביר ויומיומי, סימן שהיא גמישה מדי, ורצוי לחזקה.

    לפני כעשור כבר שהיו בונים טיסני ד-2 מחומרים מרוכבים, אך לא במבנה חזק כמו היום, הכנף היתה מתעוותת לצורת פרבולה בזמן הזריקה.
    לאחר עזיבת החוט, הכנף היתה חוזרת למצבה המקורי והיתה סברה "שהנפנוף" הזה תורם לטיפוס בגובה.
    בפועל, לאחר שהשתפרה טכנולוגיית הבניה וחוזק הכנפיים השתפר, הכנף היתה הרבה פחות גמישה, הטיסן מתח הרבה יותר חזק, וטיפס גבוה בהרבה.
    בדיעבד גם התברר שעיוות מוגזם שחוזר על עצמו שוב ושוב, היה שוחק מאוד את הכנף ומאיץ את הבלאי שלה.
    הסיפור הנ"ל אמנם לא בדיוק קשור אליך, אבל גם מעניין לטעמי

    בכל אופן, בקשר לכנף שלך, אני חושב שהעיוות הוא סביר, ולא בטוח שצריך לחזק סתם כך.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  13. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    מסרטון שראיתי עכשיו גם בואינג 747 מעוות כנף ... זה דיי מפחיד

    אבל כנראה נכון.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    קצת הבהרה של מושגים:
    ישנו בכל חומר או מבנה התחום האלסטי והתחום הפלסטי
    התחום האלסטי זה התחום שבו ניתן לכופף ותהיה חזרה מדוייקת לנקודת המוצא
    התחום הפלסטי זה המעבר לנקודת האל חזור, שם החומר או המבנה לא חוזרים יותר לצורתם המקורית
    כמו כן קיים החוזק לכפיפה שאינו תלוי גמישות אלא נתון בפני עצמו
    הסיבה שקיימות כנפיים גמישות זה אילוץ מבני, כי קשה מאד לייצר מבנה גם קשיח וגם קל במימדים האלה, ולכן מוותרים על הקשיחות לטובת הגמישות, אבל בכל מקרה אין וויתור על חוזק ועמידות לכפיפה.
    המשחק של המתכנן נע בין התחום האלסטי לחוזק לכפיפה שימנע מעבר לתחום הפלסטי
    אגב, מבנה יכול בהחלט להיות קשיח מאד, אבל עם חוזק נמוך לכפיפה, ואז כשעוברים את הגבול המבנה פשוט נשבר
    ומצד שני, יכול להיות מבנה גמיש ביותר אבל חזק מאד לכפיפה, ולכן הוא לא חוצה את הגבול לאיזור הפלסטי בקלות, ולכן עמיד ביותר.
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  15. #14
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    ציטוט נכתב במקור על ידי guy1a צפיה בהודעה
    מסרטון שראיתי עכשיו גם בואינג 747 מעוות כנף ... זה דיי מפחיד

    אבל כנראה נכון.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
    בוא נקווה שהניסויים שבודקים פיזית תיב"ם אכן אמינים.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  16. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    דווקא הסרט מאשש את התכנון לכנף גמישה. מבנים קשיחים שימשו את המטוסים הרב כנפיים בתחילת הדרך בתעופה, ובגלל זה נצפו שם המוני כבלי מתיחה.
    מבנה גמיש השוקע באופן נכון ומבוקר תחת העומס, יחיה הרבה, מבנה כנף כמו בסרט אילו היה קשיח מדי היה נשבר בשלב מוקדם יותר.
    העניין שהשאלה נשאלה על קלקר שאינו בעל התכונות המבניות שראינו או שמענו עליהן דלעיל.
    לכן במקרה דנן החיים חזקים מהכל, אני נוהג למתוח פס טסה מעל ומתחת לכנף קלקר. ראיתי אנשים מתעללים בקלקר רבות והוא נשאר חי. מן הסתם כי האלסטיות שלו הרבה יותר טובה מקארבון ופה סוד העמידות שלו, נמתח מתעוות משנה תצורה אוירודינמית ובדכ במצבי קיצון אם מניחים לו ליפול ולהרגע ( אם יש מספיק גובה) הוא מתעשת וחוזר לעצמו והטיסן ניצל
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  17. #16
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: גמישות כנפי דאון - התרונות וחסרונות

    הכל נכון אבל אני מכיר את ה PLANFORM של הכנפים של הוונטוס ואת עומס הכנף היחסית גבוה שלו ולכן אני הייתי ממליץ, למרות שאני נוטה לעשות בכנפי EPP קצרות מה שבוגל אמר- טסה סיבים אורכיים לאורך הכנף (אך רק מלמטה ורק מחזק דיאדרל קיים שלא יגדל) אך בוונטוס הייתי משאיר את הגמישות ומשאיר את הדיאדרל אלא אם תומר מחפש אקשיין בצוק ו/או טיסות מהירות וכאן כן הייתי מחזק את הכנף לאורכה מלמטה בהנחה שהגויינר קשיח והגמישות בכנף עצמה.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

נושאים דומים

  1. [דיון] כנף מול טיסן עבור FPV - יתרונות וחסרונות?
    על ידי AvivT בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 07-02-2013, 11:15:25
  2. [שאלה] גמישות של קרבון ?
    על ידי Tiran בפורום פורום אלפא
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 29-07-2012, 09:14:57
  3. צפון למכירה פיילון רייסר+תלת כנפי+3D+דאון צוקים
    על ידי עמרי רז בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 08-07-2011, 18:34:34
  4. צפון למכירה טיסן דו כנפי חשמלי ultimate + דאון אוירובטי filip 400 sport
    על ידי wawwi בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 30-04-2011, 09:53:23
  5. שרשור בניה איטי - דאון צוקים f3f עם ניהוג כנפי
    על ידי MDreamer בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 16-08-2008, 20:58:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •