שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8

נושא: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    כל כך הרבה משתנים לכל סטאפ עד שקשה עד בלתי אפשרי לבדוק את כולם על הטיסן.

    אז אחרי ששרפתי מנוע עם מדחף חדש שזהה בדיוק לקודם שהיה שם החלטתי שנמאס ובניתי ממגירת דיסק ישנה, כמה צעצועים, ואלקטרוניקה סינית עמדה לבדיקת נתוני הסטאפ.

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust01.jpg 
Views:	198 
Size:	225.8 קילובייט 
ID:	87443

    השתמשתי בבודק סרוואים במקום לחבר מקלט.

    ועכשיו אפשר בקלות ונוחות להחליף סוללות/בקרים/מדחפים ולראות את השפעה על הביצועים.

    כמובן שאפשר גם לבדוק את הדחף של הסטאפ

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust02.jpg 
Views:	200 
Size:	171.8 קילובייט 
ID:	87444

    לאחר החלפת כמה פרופים עניין התלייה לבדיקת הדחף הפך מעייף ואז עלה על דעתי הרעיון לחבר לכל זה גלגלים. הפכתי מהר את ארגז הצעצועים (פסח. הכל סגור) וזה מה שיצא.

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust03.jpg 
Views:	208 
Size:	346.3 קילובייט 
ID:	87445

    חשבתי ששינויים במשקל העצמי משפיעים באופן זניח על החיכוך וההתנגדות למשיכה. ומיהרתי לבדוק -

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust04.jpg 
Views:	197 
Size:	284.9 קילובייט 
ID:	87446

    אגב, את ההתנגדות למשיכה ניתן בקלות לבדוק עם המשקל.

    לאחר עשרות בדיקות של סטאפים שונים והשוואה בין מדידת התלייה למדידת הגלגלים הגעתי להפרש מדוד וקבוע של 20 גרם יותר לטובת התלייה.

    בחופשה הבאה אסדר ליצור הזה בסיס גלגלים רציני יותר

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    ויש לי גם קצת תוצאות:

    לשואלי הסטאפ לריאקטור המלצתי על המנוע הזה עם פרופ 8*3.8 SF ו-3 תאים.

    זה פרופ לבן שאין לי מושג מאיפה יש לי אותו.
    בבדיקה עם המתקן החדש שלי הוא מביא את המנוע ל-210W ודחף של 720 גרם. המנוע הוא מנוע 160W לפי הגדרות יצרן.
    המנוע מתחמם אך עובד ללא סימני עייפות. אני מטיס איתו ללא בעיות אך לא חושב שאי פעם עבדתי במצערת מלאה יותר ממספר שניות.

    עם פרופ 8*4 GWS E המנוע צורך 145W ומגיע לדחף של 540 גרם.

    לשיקולכם ובחירתכם.

    הסיני כבר לא מביא GWS, את שאר הפרופים הזמנתי ובדקתי - לא מספיק טובים. מאיפה משיגים GWS?
    נערך לאחרונה על ידי AvSa; 03-04-2013 בשעה 13:58:33.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    יפה... אני רואה שהיה אצלך מעניין בפסח, אולי היה עדיף לבנות איזה טיסן קטן מבלזה עם האנרגיה הזאת???

    מה שלא הבנתי זה איך אתה בודק החלפת פרופ' אחרי שהכל מורכב כבר בטיסן?

    אני בודק פחות או יותר אותו דבר אבל שהכל מורכב בטיסן...
    לגבי הדחף, זה נחמד לבדוק אבל זה רק הדחף הסטטי, עדיין יש הבדל מהותי האם הסטאפ הוא למהירות או לכח..
    כלל האצבע מבלי לבדוק יותר מידי הוא וואט ל-4 גרם דחף..
    כלומר מ 200W צפוי דחף באיזור ה 800 גרם, 150W באיזור ה 600 גרם.

    ההבדל בין סטאפ למהירות לסטאפ לכח הוא שבסטאפ לכח הדחף ירד מהר מאוד כאשר הטיסן יתחיל לצבור מהירות
    ואילו בסטאפ למהירות הדחף יחזיק על ערך גבוה גם שהטיסן יצבור מהירות
    כמובן שהתשלום הינו דחף נמוך יותר לכל וואט בדחף סטטי.

    מניסיוני מה שיפה במנועים חשמליים זה שההבדל במשקל בין מנועים בהספקים זה עשרות גרמים בודדים שלא ממש משפיעים על הטיסן.
    מנוע של 200W שוקל 50-80 גרם ואילו מנוע של 450W ישקול 80-110 גרם . וכמובן ש 30 גרם זה זניח לטיסן של 700 עד 900 גרם.

  4. המשתמשים הבאים אמרו תודה לאננס על הודעתו:

    AvSa (04-04-2013)

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    750
    תודה!
    97
    הודה 105 פעמים ב 90 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvSa צפיה בהודעה
    כל כך הרבה משתנים לכל סטאפ עד שקשה עד בלתי אפשרי לבדוק את כולם על הטיסן.

    אז אחרי ששרפתי מנוע עם מדחף חדש שזהה בדיוק לקודם שהיה שם החלטתי שנמאס ובניתי ממגירת דיסק ישנה, כמה צעצועים, ואלקטרוניקה סינית עמדה לבדיקת נתוני הסטאפ.

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust01.jpg 
Views:	198 
Size:	225.8 קילובייט 
ID:	87443

    השתמשתי בבודק סרוואים במקום לחבר מקלט.

    ועכשיו אפשר בקלות ונוחות להחליף סוללות/בקרים/מדחפים ולראות את השפעה על הביצועים.

    כמובן שאפשר גם לבדוק את הדחף של הסטאפ

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust02.jpg 
Views:	200 
Size:	171.8 קילובייט 
ID:	87444

    לאחר החלפת כמה פרופים עניין התלייה לבדיקת הדחף הפך מעייף ואז עלה על דעתי הרעיון לחבר לכל זה גלגלים. הפכתי מהר את ארגז הצעצועים (פסח. הכל סגור) וזה מה שיצא.

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust03.jpg 
Views:	208 
Size:	346.3 קילובייט 
ID:	87445

    חשבתי ששינויים במשקל העצמי משפיעים באופן זניח על החיכוך וההתנגדות למשיכה. ומיהרתי לבדוק -

    Click image for larger version. 

Name:	Thrust04.jpg 
Views:	197 
Size:	284.9 קילובייט 
ID:	87446

    אגב, את ההתנגדות למשיכה ניתן בקלות לבדוק עם המשקל.

    לאחר עשרות בדיקות של סטאפים שונים והשוואה בין מדידת התלייה למדידת הגלגלים הגעתי להפרש מדוד וקבוע של 20 גרם יותר לטובת התלייה.

    בחופשה הבאה אסדר ליצור הזה בסיס גלגלים רציני יותר
    איש יקר. השקעת בפסח.. מתקן מעניין

    פרופים אני ממליץ לך לקנות APC אצל היפני. הם טובים ומאוזנים ותקבל אותם תוך מקסימום 10 ימים במחיר משלוח של 2.5$.

    http://aircraft-world.com/shopdispla...D+APC+ELECTRIC

  6. המשתמשים הבאים אמרו תודה לavigr2 על הודעתו:

    AvSa (04-04-2013)

  7. #5
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    ציטוט נכתב במקור על ידי אננס צפיה בהודעה
    יפה... אני רואה שהיה אצלך מעניין בפסח, אולי היה עדיף לבנות איזה טיסן קטן מבלזה עם האנרגיה הזאת???

    מה שלא הבנתי זה איך אתה בודק החלפת פרופ' אחרי שהכל מורכב כבר בטיסן?

    אני בודק פחות או יותר אותו דבר אבל שהכל מורכב בטיסן...
    לגבי הדחף, זה נחמד לבדוק אבל זה רק הדחף הסטטי, עדיין יש הבדל מהותי האם הסטאפ הוא למהירות או לכח..
    כלל האצבע מבלי לבדוק יותר מידי הוא וואט ל-4 גרם דחף..
    כלומר מ 200W צפוי דחף באיזור ה 800 גרם, 150W באיזור ה 600 גרם.

    ההבדל בין סטאפ למהירות לסטאפ לכח הוא שבסטאפ לכח הדחף ירד מהר מאוד כאשר הטיסן יתחיל לצבור מהירות
    ואילו בסטאפ למהירות הדחף יחזיק על ערך גבוה גם שהטיסן יצבור מהירות
    כמובן שהתשלום הינו דחף נמוך יותר לכל וואט בדחף סטטי.

    מניסיוני מה שיפה במנועים חשמליים זה שההבדל במשקל בין מנועים בהספקים זה עשרות גרמים בודדים שלא ממש משפיעים על הטיסן.
    מנוע של 200W שוקל 50-80 גרם ואילו מנוע של 450W ישקול 80-110 גרם . וכמובן ש 30 גרם זה זניח לטיסן של 700 עד 900 גרם.
    היי אננס, אני את הגיל של בנייה כבר עברתי ומאחוריי עשרות טיסני בלזה בנויים.
    דווקא נהנה לגלות את החשמל והקלקרים. המיידיות שבעניין קוסמת לי

    אני מאוד מתקשה לבדוק על הטיסן ולכן בניתי את העמדה הזאת.
    גיליתי שהנוסחאות יפות אבל התוצאות מפתיעות עד מאוד.

    שינויים מינוריים בפרופים ואפילו מאותו מידה ושל יצרן אחר הובילו לשינויים דרמטיים בדחף ובצריכת החשמל.

    גיליתי גם את ההשפעה שיש לסוללות שלכאורה היו אמורות לעמוד בהספק על נפילה בדחף.
    בקיצור, הרבה עבודת ניחושים ותחושות הפכה למשהו מדיד. והיחס וואט לדחף הוא לגמרי תלוי סטאפ.

    ברור לי שהדחף הנמדד אינו זהה לדחף בתנאי טיסה אך אני מעוניין יותר בדחף המינמאלי שאוכל לצפות לו ועוד יותר בדחף השוואתי לשינויים בסטאפ.

    לומדים... כל החיים

  8. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    ציטוט נכתב במקור על ידי avigr2 צפיה בהודעה
    איש יקר. השקעת בפסח.. מתקן מעניין

    פרופים אני ממליץ לך לקנות APC אצל היפני. הם טובים ומאוזנים ותקבל אותם תוך מקסימום 10 ימים במחיר משלוח של 2.5$.

    http://aircraft-world.com/shopdispla...D+APC+ELECTRIC
    היי אבי,

    שוב וכרגיל תודה לך איש יקר

  9. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    שרשור חמוד.
    בקריאה ראשונה חשבתי שקופסת הצעצועים שלך
    תמיד טוב לדעת מה צריכת הזרם,ההספק והדחף הסטאטי שמתקבל
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  10. המשתמשים הבאים אמרו תודה לZvikaF על הודעתו:

    AvSa (04-04-2013)

  11. #8
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    466
    תודה!
    84
    הודה 90 פעמים ב 78 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עמדה לבדיקת סטאפים ודחף ותגלית מפתיעה

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    שרשור חמוד.
    בקריאה ראשונה חשבתי שקופסת הצעצועים שלך
    תמיד טוב לדעת מה צריכת הזרם,ההספק והדחף הסטאטי שמתקבל
    תודה, אבל אני עוד לא בוגר מספיק לצעצועים כאלו

נושאים דומים

  1. סטאפ לקינטיק 800 (משום מה אני לא יכול לפתוח בתת פורום סטאפים)
    על ידי Hillso בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-06-2011, 22:13:43
  2. [עזרה!] חדש בתחום, צריך עזרה להתחיל כולל סטאפים ראשונים
    על ידי T_A בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 30
    הודעה אחרונה: 24-11-2010, 10:03:36
  3. ריסוק בשל תקלה טכנית מפתיעה
    על ידי blade4003d בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 06-12-2009, 17:37:54
  4. תקלה מפתיעה בזנב.
    על ידי mshonak בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 31-08-2009, 20:50:41
  5. [שאלה] פורום סטאפים ?
    על ידי ליאור זהבי בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 24-10-2008, 10:47:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •