אין בעיה להשתמש בסוללת ליפו אבל מומלץ מאוד להשתמש בסוללת HARD CASE כדי שלסוללה לא יהיה נזק
סוללת ליפו אמורה לתת ביצועים יותר טובים
עדיף להשתמש בסוללה עם קיבולת יותר גדולה
שימי (13-08-2013)
ממה שאני מבין יש 7.4 או 11.1V האם סוללה 11.1V לא תזיק לרכב שמיועד למקסימום 8.4V?
תודה
אזה סטאמפיד יש לך?
(בראשלס או בראשד)
ברכב זה יש אפשרות רק לסוללות ליפו 2 תאים(7.4V)
שימי (13-08-2013)
שני דברים:
א. אם יש רווח בין הסוללה לפלסטיק תרפד את הסוללה בספוג רך ע"מ שלא תקבל מכות.
ב. תוודא שיש לבקר קאט אוף או זמזם להתראה על ירידת מתח הסוללה
חבל לי שקנית רכב כזה... [לא מתוך כוונה לבאס חלילה]
במחיר הזה היית יכול לקנות מוצרים מוצלחים יותר.
לפחות במנוע בראשלס היה שווה להשקיע
רן ענבר
שימי (14-08-2013)
כתוב שיש לרכב זיהוי מתח נמוח בשני שלבים לסוללות:
LiPo, NiCad, and NiMH
שימי (14-08-2013)
בקישור שנתן פותח האשכול אני לא רואה שום נתון שרלוונטי לכך.
מה שכתוב באתר טראקסס גם לא ממש קשור כי לא לכל הדגמים של הסטאמפיד בראשד יש קאט אופ.
מספיק שזה דגם יחסית ישן ואין לו את הקאט אוף וחבל על הסוללות
רן ענבר
שימי (14-08-2013)
בהחלט אבדוק... תודה רבה
קיבלתי את הרכב מארה"ב, רכב ראשון שלי ולא רציתי להשקיע המון כסף לפני שאני יודע אם אני מתחבר לזה או לא... הרכב עלה לי 720 ש"ח.. תודה על הטיפים! להבא אתייעץ לפני![]()
נערך לאחרונה על ידי שימי; 14-08-2013 בשעה 13:44:35.
בדקתי פה:http://www.amainhobbies.com/product_...ronics-Battery
אבל בהחלט כדאי לבדוק אם יש לו
שימי. יש לך את הקרטון של הרכב? [תמיד שומרים אותו איזה שבוע שבועיים עד שקונים ארגז וכלי עבודה "במתנה" לאוטו החדש] תסתכל ותמצא את מספר הדגם של הרכב שלך למיטב זיכרוני טראקסס משנים משהו במספר הזה כשהם משנים משהוא ברכב. תנסה לראות אם כתוב על הקרטון משהוא על קא אופ וליפו זו הדרך היחידה להיות בטוח שיש לך קאט אוף אחרי שנראה שיש לך אסביר לך קאט אופ איך להפעיל אותו. רן ענבר
לצערי אין לי את הקרטון אבל זה הרכב הזה בדיוק (מהאתר הזה הזמנתי את הפריט הספציפי הזה) http://www.horizonhobby.com/products...ite-TRA36054T3
הבעיה היא שבאתר הזה לא כתוב כלום על המוצר
הדגם שבשורה העליונה הוא כללי של הרכב והחופה
בכל מקרה בוא נתקדם...
להלן ההוראות של הכנסת הבקר למצב קאט אוף ויציאה ממנו:
הדלקת מערכת גילוי מתח נמוך [לשימוש בסוללות ליפו]:
1 . וודא כי לד הביקורת בבקר דולק בצבע אדום.
2 . לחץ והחזק את לחצן E-Z למשך 10 שניות: הנורית תכבה ותדלק בצבע ירוק, בנוסף ישמיע המנוע מספר צלילים מוזיקליים "עולים".
3 . מערכת גילוי מתח נמוך דולקת.
כיבוי מערכת גילוי מתח נמוך [לשימוש בסוללות ניקל מטאל]:
1 . וודא כי לד הביקורת בבקר דולק בצבע ירוק.
2 . לחץ והחזק את לחצן E-Z למשך 10 שניות: הנורית תכבה ותדלק בצבע אדום, בנוסף ישמיע המנוע מספר צלילים מוזיקליים "יורדים".
3 . מערכת גילוי מתח נמוך כבויה.
אל תשתמש בסוללות ליפו כאשר מערכת גילוי מתח אינה עובדת.
תראה אם המנוע/בקר מגיבים כמתואר ועל פי זה תחליט אם יש או אין קאט אוף
בכל מקרה תסיע בפעמים הראשונות עם זמזם פשוט
שימי (14-08-2013)
רן ניסיתי ואכן נשמע צליל והבהוב הנורה כמו שאמרתאם הבנתי נכון המצב הזה בעצם מתריע או מכבה את הסוללה בזמן כדי שלא תיהרס או שיש השפעות נוספות?
חשוב לשים לב לצבע הנורית בבקר כאשר אתה מדליק אותו:
צבע ירוק= יש קאט אופ
צבע אדום= אין קאט אופ
קאט אוף מונע את פריקת סוללת הליפו מתחת למתח של 3 וולט לתא
ירידת הסוללה מתחת למתח זה תהרוס אותה
בפועל הקאט אופ ברכבי טראקסס מתבצע בשני שלבים:
שלב א' הורדת כוח המנוע ל 1/2
ושלב ב' הורדת כוח המנוע לגמרי... יש היגוי אך הרכב לא נוסע
רן ענבר
שימי (15-08-2013)