שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: חבל חבל...

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jun 2013
    הודעות
    67
    תודה!
    6
    הודה 3 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל חבל חבל...

    שמי אומרי, אני מטיס דאון ראפטור 2000 כבר בערך שנה. אני מטיס טוב אבל לא מתחרה.
    לפני כמה ימים הלכתי להטיס בגני יהושוע (שם יש המון מקום ושטח נוח) כאשר לפתע ניגש אלי אדם נחמד, רגעים ספורים לאחר הנחיתה ושואל אותי על הטיסן כל מיני שאלות בנימה מתעניינת וסקרנית. כדרכי הסברתי לו ועניתי על כל שאלה ששאל תוך כדי שהוא מסתכל על הטיסן בהתפעלות. בשלב מסוים הגיע רגע שהוא התחיל ״להסתכל בעזרת הידיים״ ובאותו הרגע אמרתי לו מיד שפה עובר הגבול, אני מוכן לענות באמת על כל שאלה שישאל לגבי התחביב ואני יודע את התשובה אליה אבל לגעת בטיסן זו אינה החלטה נבונה שמא בטעות ישבור משהו בהיסח הדעת. הוא אמר בסדר והמשיך לשאול שאלות. לאחר כמה דקות קצרות שוב הוא חזר ״לראות בעזרת הידיים״ ועל השאלה הבאה שלו שהייתה: האם ההגה גובה זז? הוא השיג תשובה ללא עזרתי והזיז אותו בעצמו אף על פי שלחצתי עליו שלא יגע בצורה תקיפה וחד משמעית. למרבה המזל, למראית עין לא קרה שום דבר, והמשכתי בהכנות כדי להעלות את הטיסן לאוויר. האיש שאל עוד כמה שאלות והמשיך בדרכו. רגע אחר כך זרקתי את הטיסן לאוויר, ופתאום! אני רואה שבשנייה שעזבתי את הטיסן חצי מזנב הוי של הטיסן התקפל לכיוון החלק השני ונצמד אליו, אותו חלק שבו הוא נגע אף על פי שאמרתי לו בפירוש שלא יגע בו. כתוצאה מכך הטיסן משך אפ חריף, עשה לופ ונכנס ברצפה כאשר כל החרטום הפך לכמה חתיכות פיברגלאס שמחוברות יחד בקושי כשבר כלי.
    רצתי מהר אל הטיסן תוך כדי שאני זורק את משקפיי השמש על הדשא ואת השלט מניח בפזיזות, חשכו עיני... כל חרטום הטיסן היה מרוסק כאשר תושבת הסוללה ותושבת הסרבואים בגוף נשברו ולא די בכך אלא שגם ציר המנוע היה שבור ולמרבה ההפתעה, הכנף לא נפגעה כלל. נשמתי לרווחה (עד כמה שאפשר במקרה שכזה) כי במידה והכנף הייתה נחבלת הטיסן לפח כי כבר עדיף לקנות חדש.
    אני עוד בשלבי תיקון ובדיקת אפשרויות וביניהן באמת קניית טיסן חדש או תיקון עם עזרת אנשים מקצועיים, איך שלא יהיה, מבאס וכאב ראש גדול.

    אבל אפילו שאני מבואס, החלטתי להסיק מסקנות מהאירוע ולנסות שזה לא יקרה לאף אחד אחר.
    אל תיתנו לאנשים זרים שלא מבינים אפילו להתקרב אל הטיסן, תציבו גבולות ברורים ביותר, אני הצבתי כאלה ותראו איפה אני עכשיו, המסקנה- צריך להיות אגרסיבים ולא להתפשר ולהעלים עין משום דבר, לעשות בדיקות לפני טיסה ששום דבר לא שבור והכל עובד פיקס. וכן, גם אני מכיר את הדחף הזה שאומר לך בראש: הכל בסדר, תעלה כבר, מה יכול להשתבש?!
    והתשובה הנאותה לשאלה הזאת, ובזה אני מסיים, הכל, הכל יכול להשתבש...

  2. המשתמשים 2 הודו ל omri12 על הודעתו:

    אננס (14-10-2013),bna016 (14-10-2013)

  3. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    הודעות
    2,956
    תודה!
    48
    הודה 204 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: חבל חבל...

    אכן לא נעים. אבל להטיס טיסן (או דאון) בגודל בינוני בגני יהושע זה מסוכן, לא אחראי, ולא חוקי.

    אני מאוד מאוד מקווה ש - א. יש לך ביטוח צד שלישי וש- ב. לא תטיס שם יותר.


    ---MAV
    Marc A Volovic
    marc@bard.org.il

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    965
    תודה!
    18
    הודה 54 פעמים ב 50 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: חבל חבל...

    גם ביטוח לא יעזור לו, אתה מוזמן לקרוא את הפוליסה, לדוגמא חלק מהסעיפים אומרים שצריך שלא יהיה בניין בטווח של 400 מטר, או שהמקום מוכרז כמקום הטסות, ולא עם.התקהלות של מעל 50 אנשים, זה סתם ככה מהזכרון...

  5. המשתמשים הבאים אמרו תודה לHimel על הודעתו:

    bna016 (14-10-2013)

  6. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: חבל חבל...

    אומרי, תודה על השיתוף.

    חבל שחלק מהתגובות בחרו להעביר ביקורת, למרות שיותר מפעם אחת אנשים פירסמו פה סרטונים מגנים ציבוריים
    ולא היו תגובות כאלה חריפות...
    מבחינה חוקית באמת אסור להטיס מעל גובה של 50 מטר וקירבה של 250 מטר למבנים (לא ברור האם המטיס צריך לעמוד 250 מטר או שלטיסן אסור להתקרב 250 מטר).
    אבל מצד שני החוק לא רואה הבדל בין טיסן ניטרו במשקל של 5 ק"ג לדאון חשמלי במשקל 1 קילו.

    לגבי הכשל בטיסן, למרות הסיבתיות וההתרסקות מיד לאחר בחינת הזנב ע"י איש לא מקצועי לפעמים הכשל נובע משימוש של שנה והיחלשות של ההדבקה.
    יתכן שבמקודם או במאוחר הכשל היה מגיע,
    לפחות ההתרסקות הגיע שהדאון היה נמוך וקרוב ולא בגובה של 200 מטר ואז היה סיכוי שהוא היה נסחף לך לנתיבי איילון...

  7. המשתמשים הבאים אמרו תודה לאננס על הודעתו:

    bna016 (14-10-2013)

  8. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: חבל חבל...

    שלום לך,

    גם אני לא ממש מרשה לאנשים לגעת לי בציוד אבל לפעמים כמו שאתה מתאר קשה להם לשלוט בידיים (במיוחד כשמדובר במסוק גדול..), לדעתי קשה מאוד להתחמק מכך.
    בכל מקרה, לדעתי היית צריך לבדוק את הטיסן לאחר שנגעו בו, במיוחד אם הזיזו לך את ההגאים ידנית. אצלי כשמישהו מחליט לגעת אני תמיד בודק לאחר מכן שהכל בסדר ולא מעלה את המסוק/טיסן בלי בדיקה, כמו שכבר כתבו פה - יכול להיות שמי שנגע פשוט זירז תקלה שהייתה בדרך או שבאמת שבר משהו, בכל מקרה בדיקה שלך לפני ההטסה הייתה אולי מצילה את הטיסן.

    לגבי מיקום ההטסה - אין ספק שזה מסוכן אבל אצלנו אוהבים לחוות את התאונות לבד ולא ללמוד מתאונות של אחרים, אם בכביש מתנהגים בטיפשות - למה לא להטיס בפארק עם אנשים..
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  9. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    הודעות
    2,956
    תודה!
    48
    הודה 204 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: חבל חבל...

    אננס - הביקורת יחסית עדינה . ה- raptor הוא דאון בינוני וממונע. אם הוא פוגע באדם או בילד - הסיכוי לפציעה הוא גבוהה. במצב זה - המטיס יהיה בבעיה איומה למדי.

    הכשל יכול לנבוע מהמשחקים של העובר אורח אבל ההחלטה להעלות כלי לאוויר היא של המטיס.

  10. המשתמשים הבאים אמרו תודה לmixerfix על הודעתו:

    אננס (14-10-2013)

  11. #7
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    הודעות
    2,956
    תודה!
    48
    הודה 204 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: חבל חבל...

    ציטוט נכתב במקור על ידי wonderd צפיה בהודעה
    שלום לך,

    לגבי מיקום ההטסה - אין ספק שזה מסוכן אבל אצלנו אוהבים לחוות את התאונות לבד ולא ללמוד מתאונות של אחרים, אם בכביש מתנהגים בטיפשות - למה לא להטיס בפארק עם אנשים..
    אכן.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •