מעניין מאוד לדעת מה בדיוק אומרת ההגדרה של שמירה על בטיחות הציבור.מטרת תהליך רישוי היא לוודא כי בטיחות כלי הטיס במרחב האווירי הישראלי ובטיחות הציבור על הקרקע נשמרת תוך כדי הפעלה של כלי טיס בלתי מאוישים.
כי כשהפנטום של אחת החברות האלה שקיבלו רישיון טס לי ולחבריי 3 מטר מעל הראש באיזה אירוע לפני מספר שבועות, אני מודה שלא הרגשתי הכי בטוח.
לא יודע מה אישרו ומה לא. אני יודע מה ראיתי ואת מי ראיתי.
לא בא להכפיש ולהרוס לאף אחד. אבל אם חשבתם שאנחנו צריכים לדאוג מרת"א, אז מסתבר שהם דווקא לא כל כך מפחידים אם הם מאשרים להטיס כך מעל ראשי אנשים.
!Fly FPV - Don't be a LOSer
...
!Fly FPV - Don't be a LOSer
חוסר אחריות....
Sent from my iPhone using Tapatalk
הפנטום לא נופל משום כלי וכל כלי נופל.
אני לא רואה שום ערך מוסף לאשר כלי. ומה זה בכלל "כלי"? מה מאשרים בדיוק? את השלדה? את המנועים? הפרופלורים? הבקר?
פנטום יכול לטוס עם מנועי T-motor, פרופים APC ונאזה. כנ"ל גם F550 וגם S800. אז זה שם אותם באותה קטגוריה? כן? לא?
אלא אם כן ההנחיות של רת"א אוסרות לחלוטין טיסה בקרבת אנשים במרחק קטן מ X מטרים, משהו פה מריח כמו כסת"ח מסוכן.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
!Fly FPV - Don't be a LOSer
guymeg (31-12-2013)
לקחתם את השרשור למחוזות חדשים
אני איבדתי אתכם ...
זה כל היופי בפורומים....
בגדול אני חושב כמו אביב בדיוק - יש פה כסת"ח רציני.
איך בדיוק רת"א הולכים לאכוף את החוקים בנושא? יש כל כך הרבה מטיסי רחפנים (רובם הגדול פאנטונים עם גימבל וללא ידע קודם בתחום - כי זהו כלי PNP, יחסית זול ופשוט) ולרת"א פשוט אין סיכוי לעשות "מבצע אישורים" לכולם או צעדים אחרים נגדם.
בקיצור - המצב לא השתנה בכלל חוץ מזה ששתי חברות בתחום קיבלו אישור להטיס תחת מגבלות כתובות - מה שלרוב אצלנו זה נקרא חוקים בלתי כתובים (טיסה מעל אנשים וכד'), מה שרוב המטיסים עומדים בזה, חוץ מאלו שהכסף זה מה שמכוון אותם - ולא הבטיחות.
לא צריך להיות תמים כל כך, גם את חברות התעופה מה שמעניין זו השורה התחתונה שזה כסף..
יש הבדל בין תחביב לעסק.. בהתייחסות ובמטרה.
אנחנו לא בעניין של עסק אלא בעניין של תחביב.. אל תבלבלו בין הדברים![]()
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM