מה זה KV?
מבלי להיכנס יותר מדי לעומק המספרים והאלקטרוניקה: לכל מנוע חשמלי יש מספר KV שמייצג את מהירות הסיבוב שלו.
מנוע עם 1000KV מסתובב 1000 סיבובים בדקה על כל וולט.
חשוב להתייחס למהירות סיבוב המנוע משום שהיא משפיעה על גודל המדחף המתאים ועל צריכת הזרם, וכמובן על מהירות ואיכות הטיסה.
לפעמים ניתן למצוא כמה מנועים במידות זהות ובאותו משקל אבל עם KV שונה, זה לא אומר שהמנוע עם הKV הגבוה הוא "טוב" יותר, זה רק מייעד אותם למדחפים במידות שונות.
מה אומרים המספרים והאותיות על הפרופלור?
בדרך כלל על המדחף מוטבעת המידה שלו ואות או שתיים באנגלית, לדוגמא 8X6E או 8X3.8SF
המספר הראשון 8 מציין את הקוטר של המדחף באינצ'ים וככל שהמספר גדול יותר המדחף יהיה ארוך יותר ויספק יותר כח לטיסן. המספר השני 6 או 4.8 מציין את הפסיעה (הזוית) של הלהבים וככל שהמספר גבוה יותר המדחף יתן יותר מהירות לטיסן.
אם לא מצויינות אותיות אחרי מידת המדחף מדובר במדחף למנועי דלק וניטרו, זהו מדחף עבה וקשיח שנועד להתמודד עם הפולסים של המנוע בלי להישבר.
E = Electric או Thin
מדחף דק יותר ממדחף שנועד למנועי דלק ולהט (מתנול), מאפשר למנועים חשמליים "להוציא מעצמם" יותר בלי להילחם בעובי המדחף.
SF = SLOW FLY
מדחף עם להבים דקים ורחבים, מתאים לטיסה איטית ולטיסנים קלי משקל. טיסן כבד יגרום ללהבים להתקפל תחת העומס ולהיות פחות אפקטיביים.
GWS זו חברה שמייצרת מדחפים בדרך כלל דקים מאוד ומתאימים לטיסנים קלים במיוחד וכך גם APC שמייצרת מדחפים מאוד איכותיים במחירים נמוכים.
ועוד מאמר להתאמת המדחף למנוע שנכתב ע''י BOOGLE
http://www.efly.co.il/forums/entry.p...E4%EE%F0%E5%F2