מתחיל בניה של קוסמיק ווינד (ARF) של Hobby King.
Starting on a Cosmic Wind build. The Hobby King machine is linked above.
הטיסן הגיע אחרי 46 יום ו- 3 יום אחרי שפתחתי דיספויט בפייפאל.
Plane arrived 46 days after ordering and three days after I opened a paypal dispute... Oh well.
נתווני בסיס - מוטה 92 ס"מ. משקל טיסה מתוכנן - כ- 1000-1100 גרם.
Base data - 92cm span, expected FUW - 1000-1100 grams.
ספר - יוק. לקחתי את זה של גרייט פליינס. מזל שהוא ניתן להורדה.
No manual is included with the HK plane, am using the Great Planes one... Luckily, it is downloadable.
הצירים שמסופקים עם הטיסן לא איכותיים. יוחלפו.
I do not not like the quality of the supplied hinges and will replace them.
קובץ מצורף 102847
מה בקופסה... החלק המפתיע שהיה בקופסה זה החתול.
What's in the box, including the cat surprise.
קובץ מצורף 102848
הטיסן יפה אבל כחול למעלה ושחור/לבן למטה. במרחק זה יהיה נורא. אשים פס צהוב למעלה - ללא ספק.
The model is pretty, but blue on top and chequers on bottom - at a distance it will be quite horrid. I will most definitely be adding a yellow stripe on top.
רשמים ראשונים - חיקוי סביר של הקוסמיק של גרייט פליינס. גוף פיבר (איכות בסדר), כנפיים בלזה עם ציפוי ברמה סבירה. הציוד שמגיע עם הטיסן סביר גם. מכסה הסוללה "ננעל" בעזרת זוג מגנטים שהיו מתקשים להחזיק פיסת נייר בגודל 2 ס"מ על 2 ס"מ ממוגנטים למקרר - זה מה שיוחלף ראשון.
First impressions - a reasonable copy of GPCW. Glasswork is ok, wing covering is also ok..the kit that comes with a plane is reasonable. Battery hatch licks with magnets too weak to hold a stamp to a fridge - first mod...
קובץ מצורף 102840
הוספתי פתח לנעילת בריח.
Latch receptacle..
קובץ מצורף 102841
פתח לנעילת בריח - מקרוב.
Receptacle close up.
קובץ מצורף 102842
הבריח.
Latch.
קובץ מצורף 102843
הצד החיצוני של הבריח. כפי שאתם רואים - יש התחלה של סדק בצבע.
Outside of latch - you can see a crack in paint.
קובץ מצורף 102844
מכסה הסוללה במקומו מונח.
Hatch in place.
קובץ מצורף 102875
זהו הציוד הנלווה - הטיסן חייב להמריא מאספלט :-). הורנים לא משהוא...
לגבי המנוע... יש לי 3536-1800 אחד. שקלתי להשתמש בו - אבל הוא די כבד. לכן - המנוע שאתם רואים. אומנם הוא צורך "רק" 600 וואט, אבל ב- 2700 סל"ד/וולט - יהיה מעניין. נומינלית, 40,000 סל"ד ב- 4 תאים... נומינלית.
Kit. Looking at the wheels, the plane will need to land on and take off from asphalt. Horns are so so. The motor is only 600w, but at 2700kv - interesting stuff should happen. I had a 3536-1800, but it seemed too heavy.

צינור כנף - קארבון. יושב היטב.
Carbon wing tube (unlike on GPCW). Seats well.
קובץ מצורף 102876
פתח סרוו מאזנות... אני עוד שוקל אם להוסיף סרוו מאזנת שני. בכל מקרה - הסרוואים יהיו Savox SH-0257MG.
Aileron servo opening. I am considering adding a second ail servo. In any case, the ail servos will be Savox SH-0257mg.
קובץ מצורף 102877 קובץ מצורף 102878
מרכז כנף - שימו לב לזיופי הציפוי (לא אסון). זו הסיבה לשיקולי שני סרוו - אפשר בנקל ליצר Spoilerons.
Wing centre. You can see (acceptable) covering gaffes. Adding a second servo is easy, no problems adding spoilerons.
קובץ מצורף 102879 קובץ מצורף 102880
כנפיים בהדבקה.
Wing being glued.

הכנפיים מורכבות לבדיקה.
Test fit of wing.

כני נסע בבניה. אני עוד מנסה להחליט אם להרכיב את ה- wheel pants.
LG in assembly - I am still considering whether to add the wheel pants.

הציוד שנשקל - מקלט, אחד מהסרבואים, בקר קונטרוניק ג׳אז, שני המנועים.
The equipment under consideration - receiver, one of the servos, kontronik jazz, both engines...
הערה - LTR כושל כאן, המשקלים באנגלית
Weights
Fuselage - 285g
Wing - 192g
LG (no panths) - 33g
Servos (4xSH-0257MG) - 52g
Battery (3S 2200mAh) - 210g
ESC (Kontronik Jazz 55-10-32) - 54g
Rudder/Tailwheel/Pushrods/Canopy - 108g
Wheelpants - 24g
.934g without wheelpants, 958g with.
המנוע הכבד שוקל 120 גרם, הקל - 90 גרם. עומד בתכנון.
The heavy motor weighs 120g, the light one - 90g. We're inside the weight bracket.
1080g with wheelpants and heavy motor (which I do not think I will use anyway) and 1025g without wheel pants and with the light motor... Whooo...
For you imperial system users, that's 38.1oz for heavy setup, 36.15oz for light setup.
לצורכי דיאטה - אפשר לרדת למנוע אנושי (Turnigy SK3 3535-1340) ולבקר נורמאלי (YEP-40).
For dietetic purposes - it is possible to go down to a normal motor (Turnigy SK3 3530-1340, a Rimfire 10 equivalent) and a smaller/saner ESC (Turnigy YEP40). This will reduce the weght by an ounce.

הכנה לכן נסע ראשי.
Prep for main LG.


כן נסע ראשי
Main LG

פסיקת NMI - הכנת כדורי בשר.
Non-Maskable Interrupt - making meatballs.

Garlic chopped.
שום קצוץ.

Yummy olive oil.









return IRQ_HANDLED;



הכנפיים ממוקמות.
Wings fitted.

התחלנו למדוד מייצב.
Fitting the stabilizer.

וממשיכים לכנפיים.
And on to the wings.

אני כן ארחיב את המקום ואמקם שני סרבואים.
I will widen the servo bay for two servos.

Motor dry fit.
מיקום והכנסה יבשה של המנוע.

ומיקום פנימי של סרוואים.
Internal servo placement.

מקלטים - Rx placement and size test

את החלק הזה לא היה בקיט אז בניתי אחד שלי.




הגלגל במקום.

פושרוד.

בקרת הגה כיוון (וגובה).

הכנת כבילה.

במקום.

החלטתי לעת זו להתקין רק סרוו מאזנות בודד.

Glued



טוב - יש מוכן. אני לא אטיס אותו בתצורה זו - הבקר מהירות אינו מה שתכננתי והמנוע אינו המנוע המתוכנן. אבל- למעט המנוע - מוכן לטיסה.

אוקי - שבוע הבא טסט.
שינויים אחרונים לפני ניסוי -
1. החלפת מקלט (9- גרם)
2. החלפת בקר (27- גרם)
3. סידור כבלים (3+ גרם)



סה"כ משקל - 1067 גרם (לפני החלפת מנוע לקל יותר) - 37.5 אונקיות
wing loading - 21-22 oz/ft^2
sport/warbird
מנוע הוחלף ל- SK3 3530-1460.
הבקר הוחלף ל- YEP 40A.
המשקל ירד סה״כ ל- 1020 גרם. מאוזן מצויין.


בבדיקות וואט סטאטיות עם פרופ 8x6 (טרם היה זמן לכל השאר) - 11.1v נותן 210W, ואילו 14.8v נותן 450w ב- 45a ב- 3/4 מצערת. שזה מעבר לגבול הבקר. שזה אומר ניסוי חוזר ועם יותר פרופים
.
אני מקווה לעשות טיסת ניסוי שבוע הבא.
מארק