שיפוץ חופה של סלאש..
ברשותי חופה של סלאש ויש עליה כמה שברים..עם איזה חומר/דבק אתם ממליצים על מנת לתקן?
שיפוץ חופה של סלאש..
ברשותי חופה של סלאש ויש עליה כמה שברים..עם איזה חומר/דבק אתם ממליצים על מנת לתקן?
לדעתי אין דרך לתקן חופה שכבר שבורה
יש דרכים להגן על החופה מפני שבר אבל גם הן מוגבלות מאוד.
היה פה אשכול שהציג איזה "דבק קסם" הנה הקישור אליו:http://www.efly.co.il/forums/showthr...EB%E5%F0%E9%FA
גם באשכול ההוא כתבתי אותו דבר.
חבל שהגולש שפתח את ההוא וניסה את הדבק לא חזר לכתוב אם זה שווה או לא שווה משהוא.
רן ענבר
חופות הרכב עשויות polycarbonate או PC ולכן קלות מאוד לתיקון.
אחד היתרונות של PC לעומת Polypropylene הוא שקל מאוד להדביק אותו (בניגוד ל-PP שלא ניתן להדביק).
ישנם לא מעט דבקים אשר מתאימים לפוליקרבונט (דבקים אקרילים).
אחד בדבקים אשר מאוד מומלצים הוא דבק של חברת IPS (מספר 3, 4 או 16) אשר מיועדים ל-PC.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...+glue&_sacat=0
אם לא בא לך להזמין את הדבק מחו"ל פשוט תחפש בארץ (ואני ממליץ בחנות מתמחה ולא באייס) דבק אשר מיועד לאקרילים או PC.
אני ממליץ לקפוץ לחנות הטיסנים הקרובה אליך ובקש שאריות של חופה ולהדביק את זה בצידה הפנימי של החופה (על השבר) בעזרת אחד מהדבקים המתאימים ל-PC.
כאשר נעשה נכון, התיקון יהיה סופר חזק ולא ניתן יהיה להפריד שוב את שתי החתיכות.
*כמובן שיש להסיר את הצבע לפני ההדבקה.*
אגב, ישנם משתמשים אשר גורסים כי יש שתי סוגי חופות, האחד מ-PC והשני מ- Lexan.
אז לכל המעוניינים, Lexan הוא בעצם trade name של חברת Sabic ל-PC שלה.
http://www.sabic-ip.com/gep/Plastics...ine/lexan.html
הוא טוב יותר או פחות מ-PC של חברות אחרות (כמו GE למשל אשר עושות זאת עוד משנות החמישים).
אני חייב לומר שלא הכרתי את הדבק והשכלתי.
עם זאת התהליך הזה כולל יותר מידי שלבים:
1. לקנות דבק ולהמתין להגעתו[שהוא חומר דליק ולך תדע איך שולחים אותו לארץ]
2. ללכת לחנות ולקחת שרידי חופה [שזה לא משהוא שמישהו שומר כי אולי יבקשו ממנו]
3. להסיר צבע מהחופה תהליך שאינו פשוט [שיוף יצור שריטות וחומרים כימיים אינם סימפטיים למגע ושימוש]
התוצאה תיהיה כבדה ושבירה לא פחות
ריכוז החיזוקים והדבק בנקודות מסויימות יגרמו לשברים במקומות אחרים
לטעמי במיוחד ברכבים כמו שורט קורס אין מנוס מהחלפת חופה מפעם לפעם בכפוף לאנטנסיביות של ההסעה ושל הנזק.
בעבר הסעתי רכב שורט קורס במסלול בו נסעו רק רכבי שורט קורס.
המסיעים שם ניסו הכול...החל מסופר 7 וכלה בנייר דבק מסוגים שונים.
בסוף הגיעו למסקנה שאורך החיים של החופה הוא 4 חודשים באנטנסיביות שלהם וכל 3 חודשים התארגנו לקניה משותפת של חופות.
הקניה המשותפת מחו"ל הורידה להם את המחיר ל 150 ש"ח לחופה כולל צבע.
כמה כבר עולה חופה של סלאש בארץ?
רן ענבר
רן,
הורדת הצבע עם מסיר צבע היא עניין לא מסובך מידי, לא יותר מאשר לצבוע חופה (אני מניח שצבעת חופה פה ושם).
זה לוקח כמה דקות, לא סיפור גדול.
והחומרים הכימיים, וואלה לא ביג דיל, לא יותר מהניטרו בדלק (שבו שחיתי לפני 20 שנה)..
לגבי התיקון, ממה לא מסכים איתך, הוא יהיה סופר דופר חזק (אם ייעשה כראוי) ואין סיכוי שהחופה תשבר באותו המקום.
החופה תשבר מכל מקום אחר, בדיוק כמו חופה חדשה לגמרי שרק קנית.
לגבי המשקל - כן, זה מוסיף איזה 3.5 גרם.. ברצינות, לדעתי האבק שמצטבר על הרכב שוקל יותר..
לגבי ההמתנה לדבק,
א. ניתן לקנות דבק מתאים גם בארץ.
ב. גם לחופה מחו"ל יש להמתין לא מעט.
למצוא לוח PC דק זאת לא צריכה להיות בעיה, אם לא בחנות טיסנים אז יש עוד מקורות בארץ.
חופה חדשה עולה לפחות 150-200 ש"ח, לדעתי חבל על הכסף..
תיקון יעלה כמה גרוש (תלוי באיזה דבק משתמשים) והחומרים יספיקו לעוד תיקונים בעתיד.
ויזואלית זה לא מושלם, אך תמיד ניתן להדביק איזה "פלסטר" מבחוץ.
מעבר לכך שלפחות לדעתי "הצלקות" נותנות לרכב אופי.
כמובן שאת כל מה שאני רושם אני רושם מניסיון נטו.
אי שם בשנות ה-90 תיקנתי מספר חופות ענקיות על הקומבי-ביקמו המפורסמת.
התיקון שרד דיי טוב, ואז לא היה לי את הידע שיש לי כיום על פולימרים.
אני מניח שאם הייתי מבצע את התיקונים היום הם היו מחזיקים ונראים הרבה יותר טוב.
חבר.
אני לא חולק על הניסיון והידע שלך.
אני מודה שלמדתי לא מעט ממה שכתבת.
יש לי חופה של באגי שמתחילה להישבר...בקטנה.
כשאני שוקל אם לתקן אותה+איך יראה התיקון לאחר הורדת הצבע+ עלות..
גם אם זה יחזיק לנצח זה עדיין בעייתי.
הורדת הצבע מפנים החופה הופך כל תיקון לפגם ויזואלי בחופה.
צביעה מבחוץ לא מחזיקה מעמד.
עוד דבר קטן. חופה של שורט קורס עומדת במכות ועומסים גבוהים בהרבה מכח רכב אחר עקב גודלה.
אני פשוט סקפטי לגבי סיכויי הצלחה לאורך זמן.
לטעמי במחער זה לקנות חופה חדשה פעם בשנה.
אפשר לקרוא לזה "לפנק את ברכב בחופה חדשה לכבוד החג"
רן ענבר
אני מתקן חופות ככה:
ובצד הפנימי שם הרבה SHOE GOO.
ולדעתי זה גם נראה לא רע.
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
אני מקווה שאתה צוחק...
אצלי זה לא נכנס הביתה...ולא מתקרב לרכב שלי.
בלי להעליב אף אחד חלילה.
רן ענבר
חברים תודה ולנושא אחר...
אני צריך המלצה לרכישת בולמים?
והמלצה לשמן לבולמים על כמה w אתם ממליצים?
ומהי הסוללה האופטימלית עבור טרקסס סלאש 4+4 vxl?
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
מתן.
אתה לא צריך להתנצל...
רכב שלך. תעשה איתו מה שאתה רוצה.
אני תמיד אומר שלא אני צריך להרגיש בנוח עם רב כזה או אחר אלא בעל הרכב.
אם נפגעת חלילה אני מתנצל. לא התכוונתי לפגוע.
רן ענבר