שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 25

נושא: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    3,672
    תודה!
    3
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    תודה...
    RcWorks
    ניר בורשטיין
    Nir Burshtein
    בנייה, הרכבה והדרכה
    ייעוץ וליווי מתחילים
    054-245-7838

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    ניר,


    הייתי אומר שכן...

    בקרב מטיסים בארה"ב, מידה זו מאוד פופולרית, עד למנועי 8.5 סמ"ק (.55), לאלה החפצים במהירות.

    אבל, עבור טיסן 'ספורט', הייתי אומר שמדחף 11x5, או 11x6 מתאים יותר ויתן לטיסן ביצועים עדיפים.


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    השאלה שהייתי שואל לפני שאני עונה היא של איזו חברה ומהו דגם המנוע?

    לOS גרסת הAX הצעתו של דר תקפה, ואף ניתן להטיס עם 11X7 או 12X4 עד 12X6. (ה10X6 על 46AX קצת קטן ותזכה לבלאי גדול במיוחד אם ההרצה שלך לוטה בערפל )

    לסופר טייגר למשל, המידה 10X6 היא בול.

    לOS גרסת LA כנראה ש10X6 מתאים.

    לא אכנס לאחרים שעליהם האיש מעליי יכול לפרט בודאי יותר.



    נ.ב.
    אין פה מטיסי דלק נוספים שרוצים לחוות דעה?
    נערך לאחרונה על ידי Boogle; 29-04-2009 בשעה 08:52:08.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    מסכים בהחלט למה שכתב Boogle.
    בנוסף מצורף גרף התאמה בין מנועים לפרופלורים.
    שים לב ש 10X6 נמצא מעט מחוץ לתחום של מנועי 0.46 , אבל זו טבלה כללית של Top Flite ולא ספציפית למנוע מסוים.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	מנועים - פרופים.jpg‏ 
Views:	193 
Size:	133.8 קילובייט 
ID:	8968  

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    Umbo,


    על הטבלא שצירפת הבעתי את דעתי השלילית מאוד בעבר.

    מבין כל המוצרים שחברתו של סיד אקסלרוד (ז"ל - יהודי יקר) הוציאה אי-פעם, על זו הוא וודאי מתהפך בקברו...

    המדחפים בטבלא ערוכים מלמטה למעלה, על-פי קוטר הולך וגדל ובתוך כל קוטר; על-פי פסיעה הולכת וגדלה...
    עריכה זו ממקמת, למשל, מדחף 11x4 קליל, הרבה מעל 10x8 עתיר-עומס, מה שעלול להתאים את המדחף המציג עומס רב יותר, למנוע... קטן יותר.


    כתוצאה מעריכת הטבלא שלא לפי עומס גדל והולך, כך 'תחום' המדחפים המתאים למנוע בנפח נתון אינו יכול להיות רציף (כפי שמשום מה הוא מוצג בעקומה).

    הטבלא גם אינה כוללת מידות מדחפים רבות הקיימות בשוק. ואילו כללה גם אותם, הייתה מעוותת את התמונה אפילו יותר! אולי זה טוב שאיש לא טרח לעדכן אותה מאז 1976...


    אני מציע להמנע מלהציג את ה-POS הזה, העלול להטעות מתחילים רכים...


    דר צאלון
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 30-04-2009 בשעה 07:43:55.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    למנוע 46 מתאים (בגדול) פרופ מקוטר 10 עד קוטר 12 (+/-).
    את הפסיעה (פיץ') צריך לבחור בהתאמה לקוטר בהתאם לסוג הטיסן ולתוצאה שרוצים לקבל.

    פסיעה (פיץ') = מהירות.
    קוטר = התמדה.

    לטיסן מהיר 10x8 10x9
    לטריינר 11x6 11x7
    לטיסן F3A מתאים 12x6
    לטיסן 3D מתאים 12x4

    זו רשימה שמבוססת על חוק אצבע...
    בנוסף צריך להתחשב בסוג הדלק, משקל הטיסן, שטח ועומס הכנף.
    את ההתאמה הסופית של הפרופ בוחרים בהתאם לביצועים.

    ________________________

    צריך לזכור שעילוי = גרר, ולכן צורת הפרופיל חשובה לא פחות.
    עילוי ("טבעי") נוצר רק סביב פרופיל שאינו סימטרי בגלל הפרשי הלחצים מעל ומתחת לפרופיל.
    ומנגד פרופיל סימטרי אינו מיצר עילוי כלל...העילוי של כנף עם פרופיל סימטרי נוצר בגלל (בזכות) זוית ההתקפה של הפרופיל/כנף ולא בגלל צורת הפרופיל.
    _______________________

    אורי
    נערך לאחרונה על ידי ori_lavee; 30-04-2009 בשעה 06:13:15.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    אורי,


    אם נתייחס למהירות הפסיעה (המהירות המחושבת בה מתקדמים להבי המדחף, בעת שהמנוע סובב לו), אזי לטיסן הדרכה לא כדאי להשתמש במדחף בעל פסיעה של 7", שכן מהירות הנחיתה עלולה להיות גבוהה מדי ואפקט ההאטה של המדחף בסגירת מצערת, חלש מדי.

    מנוע 7.5 סמ"ק 2-פעימות במצב flight-idle, מסתובב כ-3,000 סל"ד לערך.

    המהירות המחושבת, 32 קמ"ש.

    לכל הפחות, ניתן לומר שמהירות נחיתה כזו עבור טיסנאי מתחיל המטיס טריינר, היא גבוהה ובכלל לא מרגיעה.

    מדחף עם פסיעה של 5", יוריד ערך זה ל-23 קמ"ש, בהם טריינר סביר שאינו עשוי בטון, יוכל בקלות להציף עד הנגיעה. ריצת הנחיתה תתקצר למחצית...

    אמנם OS ממליצים על שימוש במדחפים גדולים במנועיהם, אך הסיבה לכך אינה יכולתם המעולה לסובב אותם מהר; להיפך. ההמלצות נועדו לשמר אתרי הטסה ע"י הפחתת רעש המנוע 'וויסותו' לצליל בתדר נמוך יותר, הנשמע פחות מעיק לאוזניים מסוימות.

    אך, את הגודל יש לקבוע לא רק ע"י העומס, אלא גם ע"י שימוש בפסיעה המתאימה לסוג הטיסן.

    מדחף 11x5 או 11.5x5 הם המתאימים מבחינת עומס על המנוע, שיאפשר לו להפיק ביצועים עם טיסן הדרכה.


    אם יש התעקשות על העמסה נוספת, אז 12x5 היא המידה המתאימה; ולא 11x7.


    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    ליד גדרה
    הודעות
    1,217
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    דר,
    פשוט תענוג לקרוא את השירשורים בהם אתה מגיב.

    תודה על השיתוף בידע שלך.

    ניר.
    להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    3,672
    תודה!
    3
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    בקיצור אם לא ננסה איך נדע...
    הטיסן חדש לי יחסית ואני מטיס אותו אחרי הרבה זמן שהוא חיכה להתרסקות של הטרי די....
    הטרי די התרסק ועכשיו הגעתי להטסה שלו....(מסכן כמה הוא חיכה...)
    הטיסן הוא ססנה 188 אגווגון כמו שרואים בחתימה והוא f3a אם פוטנציאל מוחבא למהירות....
    לא מצאתי איך להעלות תמונה, אני אנסה מאוחר יותר...
    RcWorks
    ניר בורשטיין
    Nir Burshtein
    בנייה, הרכבה והדרכה
    ייעוץ וליווי מתחילים
    054-245-7838

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    ניר,


    העלאת תמונה יכולה להתבצע רק אם התחלת מ-'צטט', או מ-'שלח תגובה' (לא מ-'תגובה מהירה')...

    רק אז קיים בתפריט האטב המסמן הוספת קבצים...


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,724
    תודה!
    129
    הודה 79 פעמים ב 59 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    דר צאלון,אני מנצל את הפורום הזה בכדי שתעזור לי אם אותה בעיה מדובר בטיסן הזה EDGE 540 עם מנוע OS 46AX אני מתלבט בין פרופ 11X6 ל 12X5 או שאתה בכלל ממליץ על משהו אחר.
    בתודה מראש.
    נערך לאחרונה על ידי מושיק; 01-05-2009 בשעה 15:35:53.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    תודה, מושיק.


    מדחף 11x6 הוא המתאים ביותר לטיסני ספורט; כלומר, טיסנים רגילים בעלי כנף תחתית, או עילית, ששימושם הוא טיסה קונבנציונלית... בה זרימת האויר על כל המשטחים אמורה להיות למינרית; לא מערבולתית.

    מדחף במידה זו ימקם את המנוע סביב 12,000-12,700 סל"ד סטטיים וסביב 13K-14K בעת טיסה מהירה.
    בתחום הסל"ד האלה המנוע נמצא בשיא אונו (התרברבות היצרן סביב 16,500, הוא שקר, כזב, או בלוף; מחק את המיותרים...).

    האדג' הוא טיסן רב-יכולות.
    אם תאזן אותו כשמרכז-הכובד במקום הקונבנציונלי לטיסן ספורט; בערך בשליש המיתר משפת-ההתקפה; ותכוון תנועות הגאים מרביות סביב ±25-30°, הוא יטוס היטב כטיסן ספורט קלאסי.

    אם, לעומת זאת, תמקם את מרכז-הכובד ב-40-50% המיתר; ותכוון תנועות הגאים סביב ±45-50°, ילמד אותך האדג' 3D מהו... ואז תצטרך למקסם את הסחב הסטטי מהמדחף, כדי לבצע היטב את התרגילים הכלולים ברפרטואר של 'טיסה' מסוג זה.

    את זה ניתן להשיג עם מדחף ה-APC 12.25x3.75W, אך הוא קצת 'כבד' מדי למנוע ה- OS.46AX וההחשה תפגע ללא ספק, עקב האינרציה של 'המשוטים' הכבדים האלה.

    ואז, המידה המתאימה ביותר היא 12x4 (לא על 5).


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה
    תודה, מושיק.


    בה זרימת האויר על כל המשטחים אמורה להיות למינרית; לא מערבולתית.


    דר צאלון

    ד"ר צאלון, הענווה היא ממך והלאה....

    ממליץ לך לקרוא על מצבי זרימה למינרית וטורבולנטית והקשר שלהם למספר ריינולדס של הזרימה.
    האם אתה יודע מהו ?

    עשית סלט בין הזרימה מעקבת הפרופ לבין הגדרות תכונות הזרימה. אני מניח, אם תבדוק לעומק, שתגלה שהטיסן בד"כ טס כשאופי הזרימה טורבולנטי וזאת על מנת לייצר עילוי ע"י משטחיו.

    לשמחתי, לפחות בעניין התאמת הפרופים אתה מבין יותר
    שבת שלום
    נערך לאחרונה על ידי Boogle; 01-05-2009 בשעה 17:50:04.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    שבת שלום לך, Boogle.


    תודה לך על תואר הדוקטור שהענקת לי...

    זרימה למינרית אינה בדיוק קשורה לפרופיל כנף למינרי (כמו זה של ה-P51 למשל).
    משמעותה בלשון המדוברת היא זרימה חלקה, העוקבת אחר ה-outline של המשטח, להבדיל מזרימה מערבולתית שאינה עוקבת ושהפרדותה יוצרת מערבולות.

    בלי להכנם להגדרות מקצועיות מדי, ראה את הדף של וויקי...


    בנוגע לערך חסר המידות הנקרא מספר ריינולדס, הוא קובע, בין השאר, את זוית-ההתקפה בה תשתנה הזרימה מעל כנף, מלמינרית למערבולתית (זוית ההזדקרות).

    ככל שמיתר הכנף גדל, כך גדל מספר הריינולדס בו היא פועלת וכך גדלה זוית ההתקפה בה תזדקר.


    אין לי תואר באוירודינמיקה.


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    טעות פרוידיאנית בנושא הד"ר.

    הלוואי והיית ביקורתי כלפי עצמך באותה מידה שאתה כלפי אחרים, אפילו לא ירדת לעומקו של ההסבר בויקי והחלת עליו תאוריות משלך.

    לגבי מספר ריינולדס, הוא אינו קובע כלום הוא מציין את אופי הזרימה בנפח המבוקר, הוא ממש לא קובע את זוית ההזדקרות אלא נותן לך אינדיקציה. כנף יכולה להזדקר גם בזרימה טורבולנטית מלאה בריינולדס גבוה או להשאר בעלת עילוי מצויין בריינולדס נמוך.

    אני עוצר את הדיון בנושא כאן ורק מבקש שתקרא פעמיים את מה שכתבת ורק אז תקליק על "שלח"
    "והצנע לכת"
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,724
    תודה!
    129
    הודה 79 פעמים ב 59 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    צאלון,האם יש הבדל משמעותי בין 11X6 ל11X7 ?

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    מושיק,


    התשובה היא כן.

    ההבדל ייתבטא במעל 500 סל"ד במצערת מלאה ובהתנהגות שונה באופן דרמטי בתנאי נחיתה.

    מהירות הנחיתה תגדל ב-17%.


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,724
    תודה!
    129
    הודה 79 פעמים ב 59 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    צאלון, תודה רבה על העזרה.
    עוד שאלה קטנה ,אם אני ישתמש בפרופ 11X7 אז הטיסן יהיה יותר מהיר באויר מ 11X6?

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    621
    תודה!
    3
    הודה 5 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    10X7 Best for speed 46 AX
    בברכת נחיתות רכות

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    טעות פרוידיאנית בנושא הד"ר.

    הלוואי והיית ביקורתי כלפי עצמך באותה מידה שאתה כלפי אחרים, אפילו לא ירדת לעומקו של ההסבר בויקי והחלת עליו תאוריות משלך.

    לגבי מספר ריינולדס, הוא אינו קובע כלום הוא מציין את אופי הזרימה בנפח המבוקר, הוא ממש לא קובע את זוית ההזדקרות אלא נותן לך אינדיקציה. כנף יכולה להזדקר גם בזרימה טורבולנטית מלאה בריינולדס גבוה או להשאר בעלת עילוי מצויין בריינולדס נמוך.

    אני עוצר את הדיון בנושא כאן ורק מבקש שתקרא פעמיים את מה שכתבת ורק אז תקליק על "שלח"
    "והצנע לכת"

    Boogle,


    צנעה אינה הצד החזק שלי, אך הידע שצברתי ורמת הבנתי מאפשרים לי להפגינו בהסברים, מבלי להיות צנוע יתר על המידה. אני גם לא פוליטיקלי קורקט. אם אני רואה 'בולשיט'; אני אומר, ללא גינוני טקס מיוחדים, שזה 'בולשיט'.

    ייתכן שאתה אכן שונא את כולם במידה שווה, אך בכל זאת, אתה מתנגד יותר, לאלה המפגינים ידע על חשבונך; אפילו במחיר של סטיה מנושא הת'רד.

    אצלך, זה גובל ברהב.

    את מספר ריינולדס אתה הזכרת לראשונה בהודעה 13# (סטיה מנושא הת'רד, בנסיון לקעקע את שכיניתי זרימה חלקה - 'למינרית') והוא דווקא קובע הרבה מאוד; ולא 'כלום' כפי שכתבת בהודעתך האחרונה.
    קרא קצת תאוריה כאן.

    תוכל לראות שככל שמספר ריינולדס גבוה יותר, כך פרופיל הכנף יזדקר בזוית התקפה גבוהה יותר והעילוי יגדל בהתאם...

    "Airfoils behave differently at different Reynolds numbers; in general you get a higher stall angle and correspondingly higher lift from an airfoil at higher Reynolds numbers. You can see this from most airfoil performance charts, like those in Theory of Wing Sections. "

    זה מה שטענתי בהודעתי הקודמת.


    דר צאלון


    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    3,672
    תודה!
    3
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    זה הטיסן המדובר....
    מצאתי לו פרופ' בסופו של דבר..
    לא זוכר את המספר...
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	ססנה 188 אגווגון.JPG‏ 
Views:	145 
Size:	12.1 קילובייט 
ID:	9202  
    RcWorks
    ניר בורשטיין
    Nir Burshtein
    בנייה, הרכבה והדרכה
    ייעוץ וליווי מתחילים
    054-245-7838

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    הודעות
    332
    תודה!
    0
    הודה 15 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה
    מושיק,


    התשובה היא כן.

    ההבדל ייתבטא במעל 500 סל"ד במצערת מלאה ובהתנהגות שונה באופן דרמטי בתנאי נחיתה.

    מהירות הנחיתה תגדל ב-17%.


    דר צאלון
    לגבי הסלד:מסכים
    מהירות הנחיתה?:::::ממש לא,17 אחוז?מניין הנתון המוזר הזה?עם קצת פיזיקה וקצת חישובים בראש בצורה מאוד זריזה ההסבר התאורתי לגבי ה17 אחוז שלך נכונים.
    בפועל??ממש לא,אני לא חושב שהמהירות תעלה יותר מכמה קמשים בודדים.
    תראה,בעיקרון ה6,7 שמצויינים על הפרופלור הם מדיד להתקדמותו של הפרופלור ביחס לכמות סיבובים מסויימת.
    התוצאה בפועל אינה דומה או קרובה לתוצאה התאורתית ולכן המהירות שחישת שתעלה ב17 אחוז אינה נכונה מכיוון שנתון חשוב מאוד בנוסחה אינו מדוייק.

    בכל אופן למושיק.
    ההבדל בזמן טיסה הוא לא עצום אבל יהיה הבדל.
    בזמן נחיתה?לא יודע אם בכלל תרגיש את זה.

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    MyHobby,


    חשב בבקשה את מהירות-הפסיעה.

    בהנחה שבעת הגישה לנחיתה, המנוע מסתובב באותם הסל"ד, מדחף עם פסיעה "7 יתקדם 16.67% יותר בכל סיבוב, ממדחף עם פסיעה "6.

    אין סיבה שהטיסן 'יחליק' יותר, או פחות, עם אחד המדחפים, בעת גישה לנחיתה.

    הפרש בין מהירויות הפסיעה של המדחפים, יתבטא במלואו בעת הגישה לנתיתה.
    הנחיתה תהיה קשה יותר ומהירה יותר, עם מדחף בעל פסיעה גדולה יותר.


    דווקא בטיסה מהירה; במיוחד בטיסן עם גרר גבוה יחסית כמו טריינר, ההפרש בין מהירויות הפסיעה לא יתבטא. וזאת, הן מפני שהמדחף בעל פסיעה "7 יסתובב לאט יותר ממדחף בעל פסיעה "6 והן מפני שהגרר של הטיסן יפחית\יספוג את ההפרש בין מהירויות הפסיעה המחושבות.


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    הודעות
    332
    תודה!
    0
    הודה 15 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה
    MyHobby,


    חשב בבקשה את מהירות-הפסיעה.

    בהנחה שבעת הגישה לנחיתה, המנוע מסתובב באותם הסל"ד, מדחף עם פסיעה "7 יתקדם 16.67% יותר בכל סיבוב, ממדחף עם פסיעה "6.

    אין סיבה שהטיסן 'יחליק' יותר, או פחות, עם אחד המדחפים, בעת גישה לנחיתה.

    הפרש בין מהירויות הפסיעה של המדחפים, יתבטא במלואו בעת הגישה לנתיתה.
    הנחיתה תהיה קשה יותר ומהירה יותר, עם מדחף בעל פסיעה גדולה יותר.


    דווקא בטיסה מהירה; במיוחד בטיסן עם גרר גבוה יחסית כמו טריינר, ההפרש בין מהירויות הפסיעה לא יתבטא. וזאת, הן מפני שהמדחף בעל פסיעה "7 יסתובב לאט יותר ממדחף בעל פסיעה "6 והן מפני שהגרר של הטיסן יפחית\יספוג את ההפרש בין מהירויות הפסיעה המחושבות.


    דר צאלון
    שלום ד'ר
    קודם כל אציין שזוהי אינה מריבה ואני רק רוצה להבהיר כמה וכמה דברים.
    עכשיו אני אתן לך לדמיין משהו.
    דמיין טיסן שזורקים אותו בנפילה חופשית ללא כל שליטה.
    הטיסם נגיד יגיע למהירות של 100 קמש.
    עכשיו אחרי הניסוי הראשון נוסיף לטיסן קילו אחד,אחרי הקילו הזה הטיסן בזמן הנפילה החופשית הגיע למהירות של 120 קמש.
    האם במקרה ואוסיף עוד קילו הטיסן יטוס במהירות 140 קמש?
    התשובה היא לא וכמו שצינתי קודם היחס התאורתי בין התקדמות הפרופלור בפועל לבין התקדמותו המעשית הוא אינו דומה ולא נכון.
    בכל אופן מקווה שהבהרתי והסברתי את עצמי.
    המשך יום טוב והטסות נעימות.

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: האם פרופ 10-6 מתאים למנוע 46?

    MyHobby,


    גם אני לא מתווכח איתך...

    פשוט, נסה את זה ולצורך המחשה, השתמש במדחף 11x6 ולאחר מכן 11x7.

    אין לי ספק שתבחין בהבדל המהותי.


    דר צאלון

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •