סקירה לרכב Kyosho DMT VE-R שגם המבוגרים אוהבים...
by Published on 09-09-2016 02:42:41
שלום,
לפני כמספר חודשים (מעל שנה וחצי...) החלטתי להיכנס "בקטנה" לתחום של הרכבים, במטרה לרכוש צעצוע חדש לילד וקצת גם לאבא שלו.
התקציב, כשמו כן הוא – היה קצוב ל-1200 שח (פלוס מינוס) ללא סוללות ומטען שהושאלו מהרחפן
שיקולים לפי סדר עדיפות:
· רכב חזק ועמיד שיהיה סלחן לטעויות של ילדים
· שלא ישעמם לאחר נסיעה של 10 דק'
· אפשרות לנסיעה מתחת לבית וגם בשטח הפתוח. כבר מההתחלה העדפתי להימנע מהסעה בחולות מהסיבה הידועה
· הזמנה מחו"ל כדי להוזיל עלויות, תוך שיקול של עלות משלוח, והנפקת אישור משרד התקשורת עבור השלט
· אפשרות לשדרוגים בהמשך בגבול הטעם הטוב
בעזרתו הנדיבה של רן ענבר, וכמובן לאחר הרבה חפירות מצידי. הגענו ל-2 אפשרויות שיכולות לתת מענה:
Kyosho Rage VE
Kyosho MAD Bug VE
באותו זמן, גיליתי מחיר אטרקטיבי ממוכר באיביי עבור ה-Kyosho DMT VE-R ששולח לארץ – חטפתי את המציאה !
הנתונים היבשים:
1. מנוע Vortex 2400KV
2. בקר Orion Vortex R10
3. שלט KT-200 שני ערוצים
4. פלטה תחתונה עשויה אלומיניום עבה ומאסיבית. תחתית חלקה, אין חלקים בולטים מלמטה. כל הברגים נכנסים פנימה.
5. רוב החלקים מפלסטיק קשיח וחזק, למעט כמו שציינתי הפלטה התחתונה
6. אפשרות לסוללת ליפו 3 תאים (עדיין לא נוסה)
קצת תמונות...
החבילה שהגיעה נארזה היטב


מתחת לחופה - ללא חתן וכלה וללא מנוע 


כלים שכלולים בחבילה וחלקים ספייר מפלסטיק בצבע שחור


סרטון סקירה מיוטיוב:
התרשמות כללית:
הפלסטיקה של הרכב באיכות גבוהה, פלסטיקים קשיחים וחזקים. נוסע במהירות מעבר למצופה ב-2 תאים (בעיניי לפחות), פניות חדות והאצה גבוהה.
לא ניסינו לבצע מבחני ריסוק, אבל מה לעשות תאונות קורות. ואפילו אחת רצינית שגרמה לרכב להתגלגל-סלטה-כפולה-משולשת-מרובעת.
ב"ה הרכב מספיק חזק וקיבל את המכות באהבה.
לאלו שמגיעים מהרכבים שמוכרים בחנויות לצעצועים, יהיה קצת בלבול בהתחלה להתרגל לשלט בצורה החדשה במיוחד לילדים. אבל לשמחתנו הילדים לומדים מהר מאוד. די מהר תופסים את הפרנציפ ואז אפשר להשתולל...
בשלבים הראשונים כדאי מאוד ללמד\ללמוד על הרגישות של המצערת, אבל אני מניח שזה נכון בכל הכלים הנשלטים ע"י שלט
הספקנו כבר לעקם את הקפיץ של הבולם הקדמי, ניסיתי לעקם חזרה לצורתו המקורית, יצא קצת "בייגלה", לא מושלם אבל איכשהו המצב הסתדר, הקפיץ לא מפריע לבולם וכוחו עדיין במותניו.
מבחינת השלט – מרגיש קצת זול משהו. ההגה עטוף מסביב בספוג למנוע החלקה. מקריאת ביקורות גיליתי שיש מאוד מרוצים ויש מאוד מאוכזבים. נקווה שאנחנו נהיה מהקבוצה הראשונה
חסרונות שנתגלו:
1. "שמיניות" בגלגלים. לפי מה שהבנתי אין מה לעשות נגד זה. כנראה שזה רק אני, אבל לא הבחנתי בבעיה בהיגוי או בשליטה עקב כך.
2. הרכב לא הגיע מכוון \ מכוייל. ובתור מתחיל, גם אם יש לכם חוש טכני וידיים טובות - כדאי לקבל הדרכה ראשונה. זה לא שאני חכם גדול. יש כאן אנשים נפלאים, והדרכה קצרה לפני ההסעה הראשונה יכולה לתת תחושת ביטחון ויוצרת המשך והעברת הניסיון והידע לאחרים.
3. מרחק הקליטה משדר\מקלט נראה לי יחסית קצר מאוד. טווח של 20-25 מטר כבר אין קליטה (נבדק במישור). לאחר חקירה קצרה גיליתי שההגדרה של השלט F \ G לא היתה מתאימה. לאחר שינוי הרגשנו שיפור משמעותי בקליטה !
טיפים לקונה המאושר הבא:
· חובה לכייל את השלט גם אם נראה שהכל תקין והרכב מגיב נפלא
· חובה להגדיר את ה-FailSafe. במקרה שלנו ה-FailSafe כוון למנוע ניטרו וכל איבוד קשר הוא נכנס לפול-גז לכיוון הנגדי (וכמעט תמיד זה לכיוון הקיר ממול)
· השלט במקור מגיע עם מקום ל-4 סוללות אצבע (4.8V). במקומם החלפתי לסוללת לייף (V6.6) וכדי לא לגרום לעומס חיברתי רכיב קטן בפנים ל-StepDown (BEC) ל-5V. לא חובה, אבל לענ"ד שווה את ה-40 ₪ (סוללה פשוטה מבאנגוד). שקט נפשי בלי להסתבך עם סוללות אצבע לא מוכנות להסעה
· הגנה לחופה בחלקו הפנימי ע"י טייפ. רן המליץ על טייפ נייר כסף. אבל זה עלול לפגוע באיכות הקליטה ולכן השתמשתי בטייפ הדומה ל"סרט חבלה". הגנה טובה
· להסעה בשעות הערב, הייתי ממליץ להוסיף לדים. אנחנו הוספנו בתחתית הרכב על-מנת שלא לפגוע בחופה.
· רוצים זמן איכות עם הילד עוד לפני שהסעתם? שבו יחד עם הילד ותדביקו יחד את סט המדבקות שקיבלתם עם הרכב.
לסיכום
קיבלנו תמורה מעבר למצופה
רכב חזק, ומספיק מהיר
הנאה לכל המשפחה, במיוחד לאבא
מה צריך יותר מזה?!
קישורים רלוונטים:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=74787 - רכב שטח עמיד ואמין לילד קטן
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=76080 - מדריך לקבלת אישור משרד התקשורת עבור השלט
תשואות ותשבחות:
לחברים היקרים בפורום הרכבים שעזרו ושיתפו מנסיונם לאורך הדרך
ותודה מיוחדת וענקית לרן ענבר, שלא התייאש מהשאלות החופרות והמעצבנות. במפגש בשעות הערב, אי שם במרכז הארץ – קיבלתי הדרכה צמודה אחד-על-אחד מהאיש היקר הזה. דגשים חשובים למתחיל, טיפים בשפע, המלצות להמשך...
מה אפשר לאמר, הבחור עם לב זהב וידיים בלי עין הרע. יותר משעה הקדיש מזמנו. פשוט הנאה צרופה. וכנראה האיש היחיד עלי-אדמות שאשתו אומרת לו שהוא תמיד צודק 
בתקווה שהסקירה תהיה לעזר לחברים הנוספים...