לפני כחודשיים החלטתי שאני רוצה להתנסות בתחום ה EDF (מניפות חשמליות),אחרי קצת מחקר ברשת החלטתי לבנות את ה F-15 של GWS,הטיסן מגיע כקיט קלקר לא צבוע וכולל את המניפות עצמן אך ללא מנועים או אלקטרוניקה.
כמה נתונים על הקיט:
מוטה:900 ממ
אורך:1050 ממ
משקל טיסה משוער: 850-1000 גרם
הנעה:2 מניפות 64 ממ
בשלב זה עדיין התלבטתי לגבי מנועים וסוללה והחלטתי להמשיך לחקור.
הקיט הגיע והתחלתי לבנות את כל מה שניתן לפני התקנת המנועים והמניפות - שזה לא הרבה מכיון שסגירת הגוף מתבצעת רק לאחר שכל הציוד מותקן בתוכו.
הקיט הגיע בקופסא גדולה וכל חלק ארוז בנפרד בניילון
מראה כללי של הגוף חלק עליון+תחתון,ללא חרטום זנב וכנפיים
הגוף במבט מלמעלה
>>fast Foraward לשבוע האחרון
לאחר שהחלטתי באיזה מנועים וסוללה להשתמש והמתנתי בסבלנות עד שכל הציוד הגיע אלי,כמה הזמנות מהסיני ועוד כמה מאתרים אחרים, יכולתי להמשיך בבנייה.
המנועים הורכבו למניפות,הוספתי להם גופי קירור והמניפות הודבקו לחלק העליון של הגוף בעזרת סיליקון (טריפ שלמדתי ב RCG), בנוסף הכנתי את כל החיווט לשני הבקרים וכל הציוד בתוספת הסרוואים אורגן והודבק בחלק הגוף העליון,שוב בעזרת סיליקון. היה צורך "לנתח" קצת את הגוף מבפנים כדי לארגן מקום לבקרים ולכל החוטים כיוןן שהם גדולים יותר פיזית מהציוד המקורי של GWS שהטיסן תוכנן עבורו.
ניתן לתמונות לדבר
פריט מעניין בטיסן הוא נושא ההיגוי,הוא מתבצע בשיטת Full Flying Stab, כלומר כל יחידת הגה הגובה נעה ואין הפרדה בין מייצה להגה גובה - כמו במטוס האמיתי.
הניהוג מתבצע רק ע"י שני משטחי הגובה ע"י מיקס DELTA,כמו בכנף מעופפת.
בגלל עובדה זו יש צורך להתקין סרוואים חזקים יחסית בהגאים,בנוסף GWS תכננו את הגה הגובה כך שהוא מתחבר ישירות לסרוו ללא כל פושרודים או חיבורים מכניים אחרים,לכן יש להתשמש בדיוק בסרוואים שהוגדרו ע"י GWS,במקרה זה מסוג PARK המקבילים ל HS-81 ואף חזקים ומהירים מהם.
בתמונות הבאות ניתן לראות כיצד מתבצע החיבור הנ"ל
עד כאן התקדמתי נכון להיום,בנוסף בדקתי שההמנועים פועלים עם שני הבקרים ומסתובבים בכוון הנכון.
אחרי סגירת הגוף אין יותר גישה למנועים ולמניפות לכן צריך לוודא היטב שהכל פועל כשורה ומורכב כראוי.
המשך יבוא...