אני קורא וקורא וקורא
ולא מבין מה זה אומר.
אולי ...
מה שהבנתי עד עכשיו לגבי עקומת ( איך קוראים ל throttle בעברית ? ) -
במצב נורמל - כשאני נותן יותר גז גם הפיצ' מקבל יותר זוית על מנת לתת יותר עילוי מה שמצריך יותר מהירות סיבוב ... על מנת לאפשר למסוק לעלות. זה נכון ?
במצב אידלאפ - יש פרבולה על הסקלה, האם מה שאני רואה זה ככה?
כשהסטיק באמצע, מהירות הראש הכי קטנה, אני מוריד את הסטיק, מהירות הראש עולה וזוית הלהבים גודלת אבל בכיוון למטה. אני מרים את הסטיק, מהירות הראש עולה וזוית הלהבים גודלת אבל בכיוון למעלה.
העקומה ניתנת לכיוון כדי להקבל יותר מהירות ראש -> יחד עם יותר זוית -> יותר עילוי = יותר שליטה
נכון או לא ?
~~~~
לגבי אקספוננציאלים, האם זה אומר שככל שמזיזים את הסטיק יותר רחוק מהאמצע ככה היחס בין כמה זזה הידית לכמה זז הסרו גודל ? לדוגמה, במ"מ הראשון של הזזת הידית הסרבו יזוז מ"מ גם וכשמזיזים את הידית 3 מ"מ אז הסרבו יזוז 6 מ"מ ??
והמטרה של כל זה אמורה להיות הגבלת או הגברת מהלך הסרבו ? נאמר הגבלה לטייס טירון והגברה למטיס משופשף שיכול לבצע טריקים 3D עם המסוק ?
בקיצור, אני בכיוון או לא ?
תודה![]()